Tigermor. Skrevet 8. oktober 2006 #1 Del Skrevet 8. oktober 2006 Vi har ifra før en sønn på 3,5år. Han ble unnfanget mens jeg gikk på p-piller, han var altså ikke planlagt ! For et års tid siden ble jeg gravid etter å ha glemt 1ppille i siste uke på brettet, oppdaget graviditeten ved at jeg hadde en SA ca i uke 9. Nå har vi bestemt oss for å få enda et barn, og vi synes det passer bra at dette barnet blir født i aug/sept neste år. Vi håper jo selfølgelig at jeg blir lett gravid også denne gangen, men det har man jo ingen garantier for. Jeg går på ppillen enda og vet ikke helt når jeg bør slutte med den. Kroppen har vel godt av å "normalisere"seg før svangerskapet? Men visst jeg slutter med pillene nå kan jeg jo risikere å bli gravid med engang siden jeg har tatt meg så lett tidligere. Ble litt rotete dette, men hva ville dere gjort i denne situasjonen?? Vente med pilleslutt i et par mnd og håpe at jeg tar meg på første forsøk som tidligere, eller la kroppen få en pause fra pillene og en sjangs til å normalisere seg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603101-planlegger-men-trenger-tips/
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. oktober 2006 #2 Del Skrevet 8. oktober 2006 Dersom du virkelig ønsker et barn til neste høst, ville jeg uten tvil sluttet på pillen så snart som mulig! Noen trenger jo tid til å la kroppen få normalisere seg, andre ikke...ville slutta tildlig med pillen for å være på den sikre siden..Forsøk heller å være litt "forsiktige" i tiden fremover, og når det nærmer seg juletider er det bare å gi bånn gass! Hehe:) Har selv en liten gutt på 5 år, som er født 11.09.2001, (Ja, det er DEN dagen- World Trade Center) han ble unnfanget nyttårshelgen 2000/2001:))) Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603101-planlegger-men-trenger-tips/#findComment-6605089
Lirum Skrevet 8. oktober 2006 #3 Del Skrevet 8. oktober 2006 Planlegger du barn til høsten, da er tiden inne! Du bør nok kanskje ikke ha SÅ helt konkrete ideer om akkurat når det passer med datoer og alt! Det må få gå sin skeive gang det der. du slutter jo gjerne med pillen etter et fullt bredt eller når mensen kommer - avhengig av hvilke piller du har! (noen har jo 7 sukkerpiller i mensuka for å ikke glemme det igjen etterpå!) - Så dersom du har f.eks en uke til mens nå, har du jo ca tre uker til første mulighet for befruktning! Og man KAN jo ikke regne med at det klaffer på første omgang, men man kan heller ike utelukke det! Uansett er du allerede i autgust med terminen HVIS det skjer... skjer det ikke, er det nye 4 uker til ny mulig befruktning, og da er du allerede i september! Her er det bare å kaste pillen og hoppe i høyet og gjøre mest mulig ut av det på alle måter! Ha det moro Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6603101-planlegger-men-trenger-tips/#findComment-6605500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå