Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #1 Del Skrevet 8. oktober 2006 Dette har ikke bare med graviditeten å gjøre, for jeg har fortsatt samme kropp/utseende, men med en gravidmage. Jeg er fornøyd med utseende mitt, og har siden jeg var liten alltid fått komplimenter for det (ansikt/smil/kropp etc.) Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten det, for jeg ser fordelene jeg automatisk får med det, og dette skremmer meg veldig! Men jeg liker ikke å være sjalu, og jeg har lyst til å jobbe med meg selv. Kan noen hjelpe meg på vei med tips/råd, og kanskje skjønne bedre enn meg hvorfor sjalusi ALLTID bunner i utseende til den jenta jeg er sjalu på? De gangene jeg er sjalu: - Hvis typen har trent, og har snakka mye med x'en som jeg ikke kjenner. Grunn: Er redd for at han skal syns hun er søtere, penere eller har finere kropp enn meg. Redd for at han skal flørte med henne slik at hun føler hun "har sjans på han selv om han er med meg". Er også redd for at han skal syns ho er morsommere å prate med, slik at han tenker at han savner henne. Men det går mest på utseende. Noen som vet hvorfor jeg blir så sjalu når ting kommer til utseende? Ser veldig bra ut selv, og har alltid fått høre det siden jeg var liten jente. - Hvis han snakker med en tilfeldig jente, og jeg ser at han kikker på noe kroppen hennes på en spesiell måte, eller f.eks. vurderer noe av utseende hennes etter å ha ledd og hatt det kosli sammen med henne. - Hvis han kommenterer kroppen eller utseende på en positiv måte til en på tv. Og deretter sitter klistra til skjermen hver gang denne dama dukker opp. - Hvis han vurderer utseende/kroppen til en tilfeldig dame når vi er på byen. - Han kikka på puppene til en venninne av meg (hun hadde veldig utringing og små, fine pupper) da hun kom på besøk til meg for 4 mnd siden. ENDA har jeg ikke klart å glemme det, men har bare nevnt det som en spøk for han en gang. Han ble da irritert på meg (skjønner han, men dette er eneste gangen jeg har delt følelsene mine ang sjalusi hvor jeg hadde et eksempel å komme med. Har heller aldri plaget han med min sjalusi, det har aldri gått utover forholdet vårt fordi jeg vet hvor slitsomt dette er). Føler han fikk en god tone med henne etterpå, hun er en kjempejente, utrolig snill og ordentlig, og jeg er så redd de to en gang skal utvikle noe. For jeg ser de kan passe godt sammen. Jeg ser også at jeg kommer mye lettere overens med gutter enn med jenter. Men ser jeg at gutten/mannen har bra utseende, blir det mye vanskeligere. Men likevel lettere enn med jenter. Jeg har mange venninner (ca 10 ganske gode), men slapper sjeldent helt av selv om vi har det utrolig kosli sammen! Tror ikke de merker dette på meg, men jeg tar meg selv for høytidelig noen ganger. Er redd for å dumme meg ut, eller si noe jeg ikke klarer å stå for/begrunne etterpå. Noen som har råd/tips til en "usikker" jente? Og noen begrunnelser på hvorfor jeg er som jeg er? Bruker ikke mitt vanlige nick da jeg er veldig flau over hvordan jeg tenker og er. Men jeg ser at jeg kan jobbe med meg selv hvis jeg får direkte svar som er rettet til MEG, og som jeg ikke leser en plass som er rettet mot "alle" som sliter med slike ting. Er veldig takknemlig hvis noen har tid i dag, i morgen, eller en annen gang - til å svare på dette innlegget. Ingen hast Med vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/
~hope~ i 7.himmel Skrevet 8. oktober 2006 #2 Del Skrevet 8. oktober 2006 hei der cassandrajenta:o) tror ikke jeg kan hjelpe deg så mye egentlig,men jeg vil bare si at jeg sjønner deg godt-tror mange jenter har det slik,bare at det er i forskjellig grad og "tema" for noen er det andre personers utseende,mens for andre kan det være folk som er bedre enn deg i sport,flinkere på skolen etc,alt etter hva du ser på deg selv som "flink" til,eller som andre har skrytt av hos nettopp deg.pluss at det har en del med usikkerhet å gjøre.men i ulik grad.i forhold til typen tror jeg værtfall det er vanlig,men vil tro det dabber av etter hvert som dere fortsatt er sammen-vanskelig sagt kanskje men,jo lengre dere er sammen,jo bedre blir det kanskje.men har du pratet med han om det?kanskje det kan være lurt å snakke med han og legge det frem slik som du legger det frem her-nøytralt! lykke til da:o) *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6602765
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #3 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei kjære deg. Jeg sliter mye med det samme som deg, (men jeg har ikke fullt så bra utseende, har jeg fått hørt...) så jeg kan prøve å skrive noe til deg. Det høres ut som om du lider litt av flink-pike-syndromet. At du føler at du ikke strekker til uansett hva du gjør. Og føler at kjæresten liker andre enn deg. Jeg vil si at du bør prøve å prate med dette til noen andre du stoler på, slik at det ikke bygger seg opp, og du blir fullstendig utbrent. (Men jeg vet at det kan være vanskelig.) For din egen skyld bør du prøve det. Jeg vil også si at om det er sant at kjæresten din er slik at han måler andre jenter med blikket, så bør han også gjøre noe med det. Siden du blir så usikker. Er han glad i deg så bør han ta seg sammen, og slutte med dette så du slipper å bli så usikker. For det er jo så vondt å gå rundt å tenke hele tiden på slike ting som man blir lei seg av. Det at du er så usikker kan ikke jeg hjelpe deg så veldig mye med kanskje. Men det at du kan prøve å prate med noen du stoler på, kan kanskje hjelpe deg. Jeg gikk til helsesøster på skolen min når jeg fikk en slik periode. Og hun fikk meg til å sette meg ned og slappe av, og til å sette opp ei liste der jeg skulle skrive ned 10 positive og 5 negative ting om meg selv. Den listen jobbet jeg med i mange uker fordi jeg ikke fikk til å skrive ned så mye positivt... Men til slutt så gikk det, og da var helsesøster så glad at hun ga meg en klem. Så henne stoler jeg mye på. Kanskje du skulle prøve noe slik også? Og så må du prøve å sette deg ned ilag med kjæresten, og si hva du føler, rett ut til ham. Og så må du be ham om å ikke bli sint for at du prøver å ordne opp ting i livet ditt. For det har han ikke rett til. Du virker som ei ressurssterk jente som har beina godt plantet på jorda, så dette tror jeg du vil få til, siden du allerede er så klar over det du føler. Vil bare ønske deg masse lykke til, og så må du si ifra om åssen det går med deg, synes jeg!! ;-D Er ikke bra at du går rundt med alle disse tankene alene ihvertfall. Da blir du helt utslitt tilslutt. Prøv å slappe litt av! Mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6602955
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #4 Del Skrevet 8. oktober 2006 Burde ha ventet med barn til du var moden nok til å komme over sånne fjortissproblemer kanskje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6603055
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Del Skrevet 8. oktober 2006 CassandraJenta, et tips: Aldri bry deg om anonyme her inne som driver med skitkasting. De har ihvertfall større problemer med seg selv enn det du har... ;-) Bare svar OSS du, ikke bry deg om de... Lykke til, snuppa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6603307
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #6 Del Skrevet 8. oktober 2006 ja, vi har ikke vært sammen mer enn litt over ett år, så kan jo komme med tiden. men skjønner jo at det bunner i dårlig selvtillit som jeg må jobbe med meg selv med hjalp faktisk å få skrevet alt ned, og å lese alle de fine svara jeg fikk - som bekreftet mange tanker jeg selv har hatt! jeg må bli tryggere på meg selv og den jeg er. der svaret ligger. uff, sikkert en himla jobb men har ihvertfall et mål jeg er blitt obs på! takk for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6605007
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Del Skrevet 8. oktober 2006 Anonym: Barnet var ikke planlagt, men jeg vil gjøre så godt jeg kan. Er i begynnelsen av 20-årene, og vet jeg vil klare det selv om jeg sliter med mine ting. Tviler på at det er jeg som har de største fjortissproblemene her da men jeg jobber ihvertfall for å gjøre noe med det, men du fortsatt henger rundt på siden her og slenger dritt til alle og enhver. Ikke vær så bitter da, det er noe du bør jobbe med Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6605038
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #8 Del Skrevet 8. oktober 2006 LallaWish-1.pp Kjenner meg så igjen når du skriver "snill-pike"-syndromet! Men har allerede bygget seg opp en gang tidligere, hvor jeg gikk på en hard smell. Kanskje jeg egentlig ikke lærte helt, at dette er i ferd å skje igjen? Uff, du fikk meg til å få opp øynene igjen nå... må virkelig ta tak i det en gang for alle! Har snakket såvidt med typen om at jeg er usikker ja. Men han kan liksom ikke skjønne det helt. Han skjønner det ikke da han mener at jeg (etter HANS mening) har både utseende og det indre. Er egentlig veldig trygg på han, så er så synd jeg har sjalusien min liggende å lure!! Tror det dreier seg mer om at jeg IKKE stoler på andre jenter, spesielt ikke hvis de har bra utseende. Har gått på smeller der før...vondt. Tror jeg skal lage en liste som du sier Men jeg ser positive sider med meg selv når jeg går inn for det, men jeg glemmer dem, eller bruker heller energien min på det jeg vet er negativt! Nei, nå syns jeg det ble mye klaging fra meg! Hehe Men tusen hjertlig takk for et oppløftende svar du skrev til meg. Betyr veldig mye Mange klemmer tilbake! Ha en fin kveld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6605121
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #9 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver også. Typen min er liksom slik at hvis jeg vil prate om noe alvorlig med han, så begynner han bare å tulle det bort på en måte. Han vil ikke at jeg skal ha slik syn på meg selv, fordi han elsker meg som jeg er, sier han, Så derfor sitter han og skal kile meg, eller si vitser så jeg blir blid igjen. Men da blir det jo til at vi ikke får snakket om det "alvorlige" som jeg vil at vi skal snakke om. Sånn som nå da jeg testet negativt, så sa han bare "Hehehe, da får vi bare pule videre da, er jo ikke så farlig..." Så derfor virket han så likegyldig til dette med at vi vil ha barn. At han gir blaffen i det akkurat nå. Så jeg tror egentlig bare gutter er slik. At de ikke tenker seg om. Vi jenter skal jo analysere alt, ikke sant? Men tenk på det at han har valgt deg!!! Fordi han vil være sammen med deg!! Fordi du er ei nydelig jente i hans øyne!! :-) Ja, det er vondt å ikke greie å stole på andre jenter, og jeg vet akkurat hvorfor du du tenker det! Og ja, det er lett å glemme det positive ved en selv, men da må man nesten bare tenke mer på det. Selv om det er vanskelig. Du klager ikke synes jeg! Alle må få frem følelsene sine en eller annen gang om diverse ting man går å tenker på. Hvis ikke så sprekker man tilslutt! Lykke til videre, igjen ;-) Så snakkes vi vel. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6605417
Sandrapia&JuliaAlexandra Skrevet 8. oktober 2006 #10 Del Skrevet 8. oktober 2006 Anonym trur du må byn å ta lykkepiln å slutt å vær så negativ, å tru at du e så mykje bedre en alle andre. Folk har førskjelige problema her i værdn å du e ik akkurat feilfri du heller.. Ser ut t at du like å rake ned på folk.. CassandraJenta:Kan jo ha nokka me at dok har vært ilag ej stund. Veit kordan æ e skjøl.. Har ikje hat nokka problema me utseende mett æ heller men har d litt likens som dæ.. Va ik sån i bynnelsn når vi bynt ilag men e d meire nu.. Den oppmærksomheita man får e andeledes nu som man e vant t kværandre da bi d lætt sån.. Men trukje du har nokka å bekjymre dæ før.. E jo dæ han vil ha, vest ik had d ik vært dok to.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602569-sjalusi-rettet-mot-utseende-til-andre-jenter-langt/#findComment-6606099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå