Gå til innhold

Sjalusi rettet mot utseende til andre jenter (langt!!!)


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette har ikke bare med graviditeten å gjøre, for jeg har fortsatt samme kropp/utseende, men med en gravidmage. Jeg er fornøyd med utseende mitt, og har siden jeg var liten alltid fått komplimenter for det (ansikt/smil/kropp etc.) Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten det, for jeg ser fordelene jeg automatisk får med det, og dette skremmer meg veldig!

 

Men jeg liker ikke å være sjalu, og jeg har lyst til å jobbe med meg selv. Kan noen hjelpe meg på vei med tips/råd, og kanskje skjønne bedre enn meg hvorfor sjalusi ALLTID bunner i utseende til den jenta jeg er sjalu på?

 

De gangene jeg er sjalu:

- Hvis typen har trent, og har snakka mye med x'en som jeg ikke kjenner. Grunn: Er redd for at han skal syns hun er søtere, penere eller har finere kropp enn meg. Redd for at han skal flørte med henne slik at hun føler hun "har sjans på han selv om han er med meg". Er også redd for at han skal syns ho er morsommere å prate med, slik at han tenker at han savner henne. Men det går mest på utseende. Noen som vet hvorfor jeg blir så sjalu når ting kommer til utseende? Ser veldig bra ut selv, og har alltid fått høre det siden jeg var liten jente.

- Hvis han snakker med en tilfeldig jente, og jeg ser at han kikker på noe kroppen hennes på en spesiell måte, eller f.eks. vurderer noe av utseende hennes etter å ha ledd og hatt det kosli sammen med henne.

- Hvis han kommenterer kroppen eller utseende på en positiv måte til en på tv. Og deretter sitter klistra til skjermen hver gang denne dama dukker opp.

- Hvis han vurderer utseende/kroppen til en tilfeldig dame når vi er på byen.

- Han kikka på puppene til en venninne av meg (hun hadde veldig utringing og små, fine pupper) da hun kom på besøk til meg for 4 mnd siden. ENDA har jeg ikke klart å glemme det, men har bare nevnt det som en spøk for han en gang. Han ble da irritert på meg (skjønner han, men dette er eneste gangen jeg har delt følelsene mine ang sjalusi hvor jeg hadde et eksempel å komme med. Har heller aldri plaget han med min sjalusi, det har aldri gått utover forholdet vårt fordi jeg vet hvor slitsomt dette er). Føler han fikk en god tone med henne etterpå, hun er en kjempejente, utrolig snill og ordentlig, og jeg er så redd de to en gang skal utvikle noe. For jeg ser de kan passe godt sammen.

 

Jeg ser også at jeg kommer mye lettere overens med gutter enn med jenter. Men ser jeg at gutten/mannen har bra utseende, blir det mye vanskeligere. Men likevel lettere enn med jenter. Jeg har mange venninner (ca 10 ganske gode), men slapper sjeldent helt av selv om vi har det utrolig kosli sammen! Tror ikke de merker dette på meg, men jeg tar meg selv for høytidelig noen ganger. Er redd for å dumme meg ut, eller si noe jeg ikke klarer å stå for/begrunne etterpå.

 

Noen som har råd/tips til en "usikker" jente? Og noen begrunnelser på hvorfor jeg er som jeg er? Bruker ikke mitt vanlige nick da jeg er veldig flau over hvordan jeg tenker og er. Men jeg ser at jeg kan jobbe med meg selv hvis jeg får direkte svar som er rettet til MEG, og som jeg ikke leser en plass som er rettet mot "alle" som sliter med slike ting.

 

Er veldig takknemlig hvis noen har tid i dag, i morgen, eller en annen gang - til å svare på dette innlegget. Ingen hast :)

 

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veit ikke helt jeg, hva jeg kan svare for å hjelpe deg. du må ha det veldig tungt som går rundt å tenker slik hele tiden!!! du er også gravid skjønner jeg, det kan vel mulighens ha en innvirkning.

du sier du er fornøyd med kropp og utseende og veit du ser bra ut, men det jeg leser her er en usikker liten jente med dårlig selvtilitt.

det er veldig vanskelig å svare på hvorfor du er du, annet en at du bør finne deg en nær venn å prate om dette. og først og fremst typen din!!!

 

du er sjalu på venninner, du slapper aldri av med venninnene dine, du tenker veldig mye på dette altså. håper noen kan svare deg bedre en dette.

 

mitt råd er bare: snakk med noen om det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...