selfangerkjerringa Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Heisann, twilight-jenter og andre interesserte... Har vært uten nett siden onsdag, og dermed litt indisponert. Her er en liten oppdatering: - har vært hos legen, tatt prøver for kløinga (igjen), heldigvis er alt ok og jeg må bare fortsette å holde meg til vitaminer og eurax. - ser ut til at jeg FÅR være sykemeldt selv etter kontrakten går ut! Dvs fra 1.november er jeg 100% sykemeldt, og 18.desember går jeg ut i permisjon Alt ordner seg for snille jenter! - virker som jeg har greid å stabilisere ct-tendensene ved gradert sykemelding, bruk av støtteskinne og å lytte mer til kroppen. Jippi! - men jeg har fått bekkenløsning... Eller "bekkensmerter" som det vel heter. Au uansett. Det kommer plutselig, f.eks når jeg reiser meg, og det kjennes ut som om beina holder på å løsne fra kroppen. Det var meg
MammaDilla Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Velkommen tilbake Bra at alt står bra til, men kjedelig med bekkenløsning. Jeg føler med deg der!!!!
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Hei Ka.ping. Så bra alt ordnet seg med sykemelding og jobb og alt det der altså. Da kan du iallefall slappe av i henhold til det... Men må bare spørre deg om en ting...ct, det er den det Carpal Tunnel du snakket om... Jeg har fått sånn og det er sååååå utrolig slitsomt og veldig ubehagelig altså... har jo så utrolig mye vann i kroppen... jeg orker ikke og gå sånn her til tulla kommer ut, og det er nesten sånn at jeg vil opereres... Du hadde jo og sånn, hva gjør du for at det skal lette på?? Ellers godt å høre at alt er bra med deg... Hoppet over til 3.tri i går jeg...helt sykt... Tiden bare flyr
selfangerkjerringa Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 Hei, Iselin Det er Carpal Tunnel jeg snakker om ja. Hadde det forrige svangerskap også. Det jeg gjør for å holde det i sjakk er å bruke støtteskinne om natta, være flink til å unngå å legge sammen klær og gjøre andre bevegelser som framprovoserer ct (strikking, bordtennis osv, hehe). Jeg har kutta unødvendig salt i maten, og drikker MASSE vann. Jeg har ktuta ned på jobbinga, og prøver å unngå stress. Stort annet er det ikke å gjøre egentlig... Men jeg vil helst unngå operasjon. Hører jo de sier at det er en enkel og grei operasjon, men det er ALLTID risiko forbundet med kirurgiske inngrep, og som gravid trenger kroppen å bruke energien på fosteret, ikke å lege sår. Det tar lenger tid å heles under et svangerskap enn ellers, og farene ved en eventuell infeksjon er mye større. Det er derfor ingen seriøse piercingstudio tar inn gravide. Jeg for meg hvor lite gøy det vil være å gå gjennom en fødsel med nyopererte håndledd, samt å måtte ha hjemmehjelp for å stelle ungen fordi en selv har sår på begge håndleddene Neitakk! Forrige gang vurderte lege/jm operasjon på meg, men vi kom til et kompromiss: hvis ikke fødselen var startet av seg selv til termin, skulle jeg bli satt igang istedet, for å unngå at nervene ble liggende så lenge i klem at det var fare for varige men.
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Velkommen tilbake. Kos å se deg her igjen ;o))))))
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Når du sier det sånn så...uff, vil ikke så med sår på håndleddene og ikke kunne stelle jenta selv. Da får jeg heller leve med det. Men det er så utrolig plagsomt, om morgenen klarer jeg ikke skjære en brødskive en gang, for jeg klarer jo nesten ikke presse nedover. Spiser ikke mye salt og drikker mase vann, og jeg jobber ikke heller... men det er hele tiden to eller flere fingre som er nummene... det har vært værst i venstre hånd om dagen. Kanskje jeg skal høre med JM og lege om det der å bli satt igang på termin om jenta ikke kommer på termin.... Er det god nok grunn til det, så tar jeg gjerne den liksom... Tanken på i det hele tatt å gå nesten tre mnd til sånn som dette er litt slitsomt... Faren min har blitt operert for dette, og med han gikk det greit, ingen infeksjon og sånn, men han var jo ikke gravid heller da...hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå