Gå til innhold

September: Ang fødselsmerker

Anbefalte innlegg

Andrea har storkebitt merke mellom øyebrynene, og en liten flekk på nesen. Helsesøster sa på den første kontrollen at det ikke var noe å bry seg om. Men er det noenav deres smågull som har det, og har dere skjekket det opp med noen mer kyndige på dette? Ser at det er en del småbarn som har det, men ikke voksne. Så det går sikkert bort, men når?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6602472-september-ang-f%C3%B8dselsmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha hørt at de forsvinner i løpet av de 4 første årene? Kunne hvertfall ta ganske lang tid. Tim hadde et i nakken, men når jeg tenker etter så har jeg ikke sett det på en stund så det er blitt borte nå.

Dette var vel ikke et mer kyndig svar, bare mere antakelser fra min side ;)

Hei hei...ang dette spørsmålet skulle jeg bare ha sjekket litt på småtroll før jeg spurte her. Veldig mange som har spurt om det samme før meg. Så nå har jeg fått svar. Kommer til å gå bort, men det virker som det kan ta endel år...og når de er i skolealder blir gjerne merket synlig kun når barnet er oppspilt eller lei seg o.l.

Andrea sitt merke ser ut som ett omriss av Norge, også har hun en liten flekk på siden av nesen, og endel i bakhodet. Det har bleknet endel siden hun ble født. Jeg tenker ikke over det noe særlig. Men så har jeg hatt en artikkel fra F&B i bakhodet en stund, hvor det stod at slike merker måtte fjernes med laser. Men det kan ikke stemme... Kommer hvertfall ikke til å gjøre noe med det før hun blir ganske mye eldre, men før skolealder om det skulle være så synlig da, noe jeg ikke tror det er. Ser dere hvor enormt mye mer kunnskaper man får av bare noen tastetrykk her på DIB, det er godt vi henger sammen : )

Lillesnuppa her har det også, men som du selv skriver over her, så forsvinner det med årene. De merkene som ev. må fjernes med laser, tror jeg er en annen type merke, og de sitter gjerne ikke i panna. Her har hun merket i pannen, og litt på det ene øyelokket. Ellers i nakken, og faktisk noen få flekker nederst på korsryggen. Alle sammen er bleknet masse, og regner med at de er borte i løpet av maks 4 år! Tenker også sjelden over det. Man blir liksom "blind" for merkene, og ikke er de så "fæle" heller. Hadde de vært til sjenanse, ville jeg nok fjernet dem med laser, men bare om de ikke hadde gått bort selv.

• 2 uker senere...

Elias har både i nacken o ryggslutet.. De ær numera mer blekt jæmført då nær han føddes. Kommer fram mer om han ær varm eller sur :-) Inget jag eg tænker på så mycket. Sjælv har jag i ryggslutet vilket sitter som berget, har fått erbjudanade att ta det bort. Men stør inte mig. Ær væl en annan sak om det sitter i ansiktet.

Aminda har fått i ryggslutet oxå.. så det ær væl ærftligt :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...