Gå til innhold

Næringsinnhold i mm... ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på (nok en gang) å sprekke på svigermor, i forhold til dette med amming..

Virker som om det er noe av det teiteste man kan gidde å gjøre i hennes øyne..

Vi snakket om nattamming, og at det "snart var på tide å begynne å gi middagsmat...." (for da kommer hun til å sove hele natten.... åååå gjett om jeg er lei dette sove hele natten-greine da...)

Jeg sa som sant var at legen hadde anbefalt å fullamme til 8 mnd (noe hun er neste uke), og at jeg dermed ikke hadde det travelt med middagsmaten (hun får grøt 2 ganger daglig da)..

"Det er jo ikke noe næring i igjen i morsmelken nå lenger da..."

Hva?? Hva er det i mm da? Vann?

Fra dag 1 har jeg nesten blitt sett "ned" på som gidder å amme barnet mitt..

(er litt urettferdig mot svigermor nå, som bare vil vårt beste, og som hadde småbarn for 30-40 år siden og som fikk beskjed om å gi mme fordi hun ikke hadde næringsrik nok melk selv.. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit at svigermor lar deg/dere "svi" for sine dårlige/negative erfaringer!

Selvfølgelig er melken din god nok for babyen din! Den endrer seg riktig nok etter som barnet blir større - men ikke næringsrik? Nei, det er som du vet ikke sant. Så lenge jenta vokser og trives er det ingen grunn til å stresse!

Lykke til med fortsatt amming! Det er det beste babyen kan få! Og når mengden fast føde etter hvert blir større, er mm fortsatt viktig med tanke på antistoffer og slikt.

Skrevet

Uffda, svigerser kan være en tolmodighetsprøve i blant.

Argumenter:

Er barnet i godt hold så får de ofte ekstralett kumelk fra et år, slik at de ikke får for mye fett i seg. I motsetning til kumelk (som er vanskelig fordøyelig) så er jo morsmelk faktisk melk, og har en sammensetning som helmelk (hvis barnet drikker helt til bånns), og det er nye rettningslinjer som tilsier at det er ok å fullamme (hvis man må) til 12mnd. (du kan jo true med det!) Typen jern som er i morsmelk tas opp nesten 50% i barnets mage, det er noe sånnt som 5% for annet jern. Når mor ammer mindre enn før så økes faktisk motstandsstoffene i melka, det er mer i det andre året med amming enn det første!

Barn som blir nattammet/on demand ammet og er i ap-campen er lettere å oppdra enn andre barn, siden mor og barn har hatt tett kommunikasjon siden fødselen. Pupp i trassalderen er gull verdt, kan løsne de værste hylekrampene.

Fortell henne at du har hørt at barnet har medisinsk fordel av at man ammer til de er fire år, hvis ikke hun slutter å mase så setter du alle kluter til på å nå det. Da holder hun nok kjeft... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...