Gå til innhold

Trening


Gjest

Anbefalte innlegg

Kor mykje kan ein trene no i byrjinga? Trener mest på treningssenter (med vekter og apparat og slikt). Er det okei eller? Er det dumt å ta sit ups? I svangerskapsboka mi står det at det er greit å halde fram med idrett som ein er vant til, men føler ikkje heilt at styrketrening er ein "idrett" i så måte. Bør eg kanskje heller gå over til noko anna? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har forstått, er det etterhvert viktig å ikke få altfor høy puls...

Og unngå hopping og slikt...

 

Så styrketrening er en av de tingene jeg tenker å fokusere på når jeg etterhvert må legge om treninga mi

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo helst ikke løfte så tungt når du er gravid, så tror kanskje at vekter ikke er det beste alternativet.... Noen vekter er jo ok, men kanskje ikke de du må løfte om du skjønner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gå inn på mammanett.no og klikk på linken "graviditet" til venstre. Der finner du informasjon om både trening og kosthold.

 

Hvordan går det med deg "dagen derpå"? Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda, for jeg oppfører meg absolutt ikke slik jeg hadde trodd på forhånd. Er liksom helt rolig, og kanskje litt fjern.. Har gjerne noe å gjøre med at jeg skal holde det hemmelig for familie og venner en stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på akkurat samme måten Sol82 - det heile verkar berre ganske fjernt. I går var eg berre superskjelven, men i dag er eg nesten litt for rolig. I don't knooow...

 

Når det gjeld styrketrening så løftar eg ikkje vekter, berre trenar på sånne apparat. Regnar med det går heilt fint, men skal passe på det med pulsen (kanskje droppe intensiteten litt på denn derre nordic walking maskinen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å droppe intensiteten litt ja!

Ikke regn med å øke under graviditeten i hvertfall...

 

Og når d gjelder vekter også, ikke øke... Og husk å løft/stram bekkenbunnen når du trener, og suge inn navlen slik at kjernemusklaturen aktiveres :)

 

Er vel greit å kalle treninga fremover for vedlikeholdstrening :)

 

Har allerede lagt om treningsplanene mine for neste uke jeg, tror jo jeg er gravid pga symptomer, og svak positiv test... Skal teste igjen i morgen el tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte og melde meg på trening for gravide etter eg har vore hos legen - då får eg sikkert trena det eg bør trene. Elles skal eg berre vere litt forsiktig, men halde fram som før. Har jo sett fleire gravide på Blindern Athletica som gjer akkurat det same som det eg gjer - så då bør det vel gå bra... :)

 

LYKKE TIL med testen då moniccen! Det blir spanande og høyre korleis det går med testen, satsar på du blir her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...