Gå til innhold

ingen gave fra bestefar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å skriver takkekort.

Har framkalla digital fotos på nett og limt på faarga kartong, kjempefine.

Gutten har fått rørende masse gaver, hele 43.

Til og med fra ei venninne av ei venninne, naboer av mor, søstra til kona til pappa o.s.v

Men det er noe som mangler på lista mi.

... han har ikke fått en verdens ting av bestefaren, altså min pappa.

Det gjør jo ingen ting, han har jo alt han trenger.

Men det er jo litt pinlig, de må jo nesten få ett kort, resten av slekta får jo.

Jeg fikk 500 kr fordet de ikke fant det jeg ønska meg i bursdagsgave. får vel late som om det var til sønnen min også, og skrive at jeg kjøpte lampe til han for pengene.

Har det sikkert alt for bra, som har sånnt å bekymre meg for :)

Skrevet

jeg fikk ikke noe til gutten vår fra bestefaren, min pappa, før han var blitt 6 måneder. nå fikk jeg av mamma, så jeg hadde sikkert sendt takkekort til de begge for det, men så har det seg sånn, at vi har sluppet opp for takkekort, og butikken har ikke flere heller, så vi endte opp med å ikke gi til mine foreldre, og ikke gi til svigers. de fikk begge fotograf bilder, og masse takker, og forklaring av situasjonen.

tror jeg ville ha sendt takk for hjelp og støtte til min far om det skulle være aktuellt, fordi han var veldig hjelpsom med alt det praktiske som gjørest skulle, i lang tid etter at småen var født. trenger ikke alltid være en presang en får, kan godt takke for andre ting også :-)

Skrevet

Må du lage takkekort til han da? Kan du ikke bare spørre om han har lyst på et bilde av barnebarnet sitt, uten at du trenger å takke (for noe du ikke har fått....)

Skrevet

Min datter har heller ikke fått noe av min far, ikke har min far brydd seg så veldig mye heller. Har ikke så mye kontakt med han og har ikke sett han siden han var full i et bryllup og spurte minst ti ganger om jeg var sikker på at samboeren min var glad i meg (jeg var 7 mnd på vei...)

Vel poenget mitt er vel har han vært der for deg??? Har han brydd seg??? Har han gjort noe for deg som du vil gjerne takke for???

Min far har ikke en gang sett min datter som nå er blitt 3 mnd. Jeg fikk et kort på sykehuset som min farmor hadde skrevet fra min far og samboeren hans + fra min onkel og tante. Ikke et eget kort engang...

Jeg skal sende ut kort neste uke, har endelig fått det gjort...men å sende takke kort til min far kommer jeg ikke til å gjøre.

huff jeg høres visst litt bitter ut, men jeg syns ikke man skal takke for noe man ikke har fått...da blir det vel kanskje pinlig for han også????

sorry, det ble visst litt rotete og velger derfor å være anonym...jeg håper du har et bedre forhold til din far

lykke til videre og jeg håper du finner frem til det valget som er riktig for deg og dine:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt takkekort for en gave jeg ikke har fått, og det er jo det takkekort er til. Da må du i såfall takke for at de er tilstede eller noe sånt da.:-)

Ville gjort som hun over og gitt et bilde, og evt skrevet navn og fødselsdato e.l som en liten hilsen bare.

Skrevet

Regner med at foreldrene dine er skilt? Det er mine. Har faktisk fått gave fra min far, men det er vel bare flaks. Han mangler fullstendig evne til empati og tenke på andre enn seg selv. Så vet hvordan du har det, og du har det ikke for godt når du bekymrer deg for sånt. Regner med at poenget ikke er at du skulle hatt tingen, men tanken bak. Jeg regner med at jeg ikke hører noe fra min far nå før tassen skal konfirmeres, eller vi informerer om at det er kommet en liten til. Merker jeg blir sint og opphisset over slike fedre som ikke bryr seg.

Jeg mener at du ikke skal takke for noe du ikke har fått. Hvis du ønsker å understreke at oppførselen hans er akseptabel ka du send et kort, men ikke takke for noe. Bare si at babyen har det bra. Jeg tenker noen ganger at jeg må prøve å "vise" faren min hordan man oppfører seg, så jeg sendet kort og gaver, men det funker jo ikke da. Tror det blir nødvendig å kutte all kontakt her. Oi dette ble mye om meg. Sint nå.

Skrevet

det er vel normalt at bestefaren til ungene gir en ting??fikk tre pakker av pappa til gullet jeg. syns det er merkelig at ikke fedrene våres skal gi noe til barnebarna..

Skrevet

vel.. det kommer liksom helt ann på om hvordan faren din har oppført seg, heller enn hva han har gitt. Om han er interessert i babyen, gir deg/ dere oppmerksomhet etc hadde jeg ikke uroet meg. Tror mange menn trenger en kvinner til å ordne sånne ting som gave, kort etc.

foressten:

(Vi fikk ikke noen gave av broren til mannen min. han er 28 år, studet og bor alene. Tror aldri i verden han ikke ga gave 'med vilje', og han elsker niesen sin over alt på jord men tror rett og slett ikke han tenkte på det. Vi sendte han kort alikevel vi! Med hilsen til onkel. Han syns det var så hyggelig med 'papirbilde' som henger på veggen. han hadde jo bare elektroniske bilder fram til da.)

Skrevet

bor foreldrene dine sammen da eller? i såfall er det vel fra begge???

jeg sendte ikke takkekort til dem som ikke gav gave... datteren min fikk også drøssevis med gaver....

Skrevet

man gir da ikke takkekort til folk som ikke gir gaver...!!!

jeg ga takkekort til alle jeg fikk gave fra, men så kom det flere og flere gaver...og til slutt fant jeg ut at jeg ikke kunne gi til alle, hadde jo nærmest ikke fått gjort annet lissom...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...