Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten mi er straks 3 mnd. og gulper masse. Mer og mer faktisk. Legger godt på seg, så han får i seg det han trenger. Litt forskjell fra dag til dag, men han gulper stort sett ett par ganger, ganske mye etter måltid. Og gjerne innimellom også.

Når vokser de det av seg?

Lukter ganske surt for tida.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt gulpa litt før han også, men etter at vi bytta mme fra NAN til Collett har han ikke gulpa noen ting nesten! Han er 3 mnd. Men hvis du ammer har jeg ikke peil. Har han kanskje reflux da? Kan ikke så mye om det, men hvis du søker i forumet på reflux kan du jo lese litt om det der.

Er ikke noe gøy når de gulper så mye nei...

Skrevet

Er veldig forskjellig hvor mye babyer gulper. Og om han legger godt på seg og ikke ser ut til å ha ubehag med gulpingen eller ellers er det sannsynligvis ikke reflux.

Men mange tror jeg gulper litt mer når de blir litt større som din, fordi de da har fått skikkelig dreisen på suginga og gjerne får i seg i meste laget med melk. Sånn at det rett og slett er overskuddet som kommer opp igjen. Lukkemuskelen til magesekken er ofte ikke skikkelig utviklet før rundt halvåret, så da er det lett for at overskuddet kommer opp i stedet for å holde seg nede.

Gode tips kan være å prøve å la barnet ligge i litt opprett stilling under amming, slik at det kommer mindre luft ned i magen, og så vente litt etter amming med å legge ned barnet.

Storesøster her gulpet imidlertid uansett hvilke råd vi fulgte - tror bare rett og slett det ble i meste laget med melk.

Men rundt halvåret begynner det som sagt gjerne å gi seg.

Skrevet

Hos vår storesøster roet det seg også ved 6mnd alder.

Hun hadde skikkelig sprutgulp, og vi dekorerte gulver hvorenn vi var. Helt plutselig ble det slutt. Etter 6mnd alder var det kun en sjelden gang det kom gulp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...