Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg leste at barn kan dø av flakemelk...serfølgelig mest i fattige land dær hygienen er noe annet...uff blir så lett skremt av sånn jeg...sønnen min har fått diare,tenker jo da seff på dette jeg leste da..*paranoja*
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Det kan vel i verste fall være dødelig dersom man serverer gammel melk som har vært varmet opp flere ganger. Jeg tror egentlig ikke det er noe problem her i landet, men man skal ikke kjimse av det. Alltid ha rene, sterile flasker og servere fersk mme, da tviler jeg på om det er farlig.
Sol-A Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Tror nok trygt du kan slappe av. Jeg har ikke hørt om et eneste tilfelle. Det er nok noen som har hørt et rykte, som har hørt et rykte, som har hørt et rykte osv... Da blir jo historiene ofte ganske utrolige etterhvert. Jeg har selv flere flaskebarn og har ikke engang tenkt meg om to ganger før jeg valgte å gi dette istedenfor å amme. Selvfølgelig er det best å servere frisk melk, men jeg selv er litt lat og det hender ofte at melken står på stuebordet hele dagen og så går jeg og varmer den opp når poden er sulten. Ofte to og tre ganger i mikroen. Sterilisere flaskene gjorde jeg kun når de var nye. Nå går de i oppvaskmaskinen. Har fire sunne friske barn som sjelden er syke. Jobbet forresten sammen med en som var helt hysterisk når det gjalt rene, sterile omgivelser. Hun hadde kronisk syke barn. Så selv om du ikke er så ekstrem og "uhygienisk" som jeg er så har ikke barn noe vondt av noen få basiller. Det styrker faktisk imunforsvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå