Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Please svar, hvor mye feber er farlig????????? hun drikker litt, klager litt, men ikke så mye. er 7 mnd. gav henne nettopp pinex.
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Er du i tvil , ring legevakta.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Så vidt jeg vet tåler barn mye mer feber enn oss voksne. Så lenge allmenn tilstanden er bra trenger du ikke å bekymre deg. Hjelper nok den pinexen, hvis ikke ville jeg nok ringt legevakta, om ikke annet bare for å høre med de. Da slipper du å tenke så mye på det. Bare pass på at han får i seg væske og ikke har for mye klær på seg.
Dano Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 hadde ringt legevakta og hørt, er ikke bra med så høy feber over tid, pleier som regel å være noe som forårsaker den.. Kan i alle fall kanskje få tatt en crp for sikkerhets skyld. Når jenta mi hadde 40,8 i feber hadde hun urinveisinfeksjon få i henne masse væske..
Janey Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Hei! 40,4 er mye ja...stakkars liten. Min eldste (5 år) er sånn at han alltid får veldig høy feber når han blir syk (rundt 40 el litt over). Rådene vi har fått er å starte febernedsettende med en gang, lufte rommet og kle han lett. Etter at barnet har fått febernedsettende tar jeg tempen for å sikre at feberen synker (etter en liten stund). Det er kjempeviktig at barnet får nok drikke (tilby ofte, gjerne vann eller annet hvis det er lettere feks saftis) Sjekk almenntilstanden ofte (husk at det er naturlilg at de blir slappe når de er så syke), men hvis hun blir sløv og vanskelig å få kontakt med skal lege kontaktes. Lykke til, det går nok over skal du se...er som oftest verst om nettene og for mamma og pappa som ikke får slappet av før junior er frisk igjen...
Blomman Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 feber i seg selv er ikke så farlig - det viktigste er å se på allmenntilstanden i tillegg. Bør ha minst 4 -5våte bleier (tissebleier) i døgnet. Dehydrering sees ved at barnet blir slapt, stående hudfolder på magen, innsunkne øyne. Feberen vil sikkert gå ned litt nå som du har gitt pinex- er du redd7bekymret/ usikker på situasjoen kontakter du legevakt. Dette går mest sannsynlig raskt over. men ikke vær redd fo å ta kontakt med legevakt altså - men somregel er ikke feber så farlig, men vet av egen erfaring (selv om jg er sykepleier) at man blir litt bekymret når feberen går over 40- Barn er som regel litt mindre plget av feber enn vi voksne - vi kan jo være gørr dårlige ved 38... god bedring da klem :-)
Blomman Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 - og husk at barn bør sjekkes hver halvannen time på natta.... det går nok bra skal du se.
Blomman Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 ...når de har feber selfølgelig (ikke til vanlig da).... surrehue på kvelden jg
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #10 Skrevet 7. oktober 2006 tusen takk for svar, har ringt legevakten, der var det travelt!!! fikk bare beskjed om å gi pinex som jeg hadde gjort å sjekke etter 45 min, allmentilstand og om feber er gått ned. den var nå gått ned til 39,7. bør jeg vekke henne å gi drikke om natten?eller vente til hun våkner? mtp dehydrering
svirrevirre Skrevet 7. oktober 2006 #11 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tror jeg ville ha vekket henne i løpet av natten for å gi henne drikke... Huff, føler med deg! Lykke til!
Blomman Skrevet 7. oktober 2006 #12 Skrevet 7. oktober 2006 Du ør i allefall sjekke henne - altså vekke henne hver halvannen til annehver time. Ammer du er det jo bare legge til. Du får ellers bare se an om hun svetter veldig mye. Da kan du evt gi det drikke hun pleier å få. Blir nok ikke dehydrert så fort - spørs litt hvor mye hun har drukket i dag....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #13 Skrevet 7. oktober 2006 ammer ikke lenger. hun spiser 3 faste måltider og drikker mme. fikk i henne litt til med drikke for 1 time siden, hun har spist godt i dag selv om hun har hatt feber.hun sover til vanlig fra 19.00-07.00 uten mat og drikke nå,men blir vel ekstra tørst nå som hun er så varm?! men ser skikkelig pjusk ut, jeg føler meg syk selv også, forkjøla og fryser. hun har ikke vært syk før nå så dette er veldig ubehagelig=( mitt første barn også. Håper ikke jeg får feber også, blir helt kake jeg da og noen må jo ta seg av min syke prinsesse. tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #14 Skrevet 7. oktober 2006 Legen på helsestasjonen vår sa at man skulle ringe hvis man var bekymra!! Men han sa også at feber i seg selv ikke er så farlig, men at man måtte sjekke allmenntillstanden og viktigst var at man fikk ordentlig kontakt med de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå