Gå til innhold

abort eller ikke? trenger råd (fortvilet)

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er 25 år, har ei datter på to. I slutten av juni flyttet jeg og mannen min fra hverandre, fant ut ca to uker senere at jeg er gravid.

Han ønsker helst at jeg skal beholde det, men han har aldri vært noe spesielt flink til å ta vare på datteren vår, han er veldig deprimert.

Han vil ikke komme sammen igjen uansett hva jeg gjør.

På en måte vil jeg beholde det;

er en fin alder for datteren min å få en søster eller bror.

Og jeg ønsker meg jo flere barn.

På den andre siden;

har ingen barnehageplass, er mye alene med datteren og synes til tider det er slitsomt.

Venter på overgangsstønad, får sosialstøtte inntil vidre.

Gruer meg på en måte masse til ett barn til; å være alene med to (hvertfall begynnelsen)

Har ikke noe særlig med familie eller venner som kan hjelpe til.

Vil jo gjerne kunne etablere meg med jobb, kanskje etterhvert møte en ny hyggelig mann, og tenker det blir vanskligere med ett barn til.

Men tenker også mye på om jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg tar en abort.

Uff,- er utrolig vanskelig valg.

Er ikke så lenge til jeg er i uke 18, så det må skje veldig snart i såfall.

Har jo også begynt å kjenne tegn til liv og fått time til ultralyd.

Noen med liknende erfaringer eller meninger som kan komme med råd?

Takk for alle som gidder svare på dette!

Fortsetter under...

uff ja skjønner at dette er vanskelig for deg. synes du skal ta det med ro og tenke godt gjennom hva et barn til vil gjøre for deg. du har jo allerede et barn fra før så det er jo et kjent område for deg hva det innebærer å få et barn. selv sitter jeg i en liknende situasjon. jeg og kjæresten er litt uenig om vi skal ta abort eller ikke. jeg er 6 uker på vei og ønsker å beholde det. vi har vært sammen i nesten 4 år og har god økonomi og tak over holdet så slik er det ikke no problem. kjæresten min synes vi trenger ett år til på oss før vi blir gravid. han sier han er redd for at det er for tidlig og at det kan ødelegge forholdet vårt senere.

jeg har tenkt mye fram og tilbake og ordnet en time til fastlegen min for at jeg og kjæresten kan få litt råd og veiledning. kanskje det er noe du også kunne vurdert? det hjelper å få prate ut om slike ting.

Hei. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre selv. er 19år og kjempe redd. gråter omtrent hver dag. var sikker på abort, men har klart å sett bilder av abort bilder på en side. fikk helt vondt inni meg og gråt i flere dager. har time på sykehuset til torsdag og må ha svar innen det.. er noe av det værste jeg har vært med på. mest av alt er jeg redd smerter :( så føler med deg. hilsen anette

Jeg tror kanskje hvor mye smerter du har kommer litt ann på hvor langt du er på vei. Har hørt at hvis det gjøres ganske tidlig kan det sammenliknes med vanlig mens, bare kraftigere..

Jeg kommer til og beholde det.

For meg forrige gang var fødselen ingenting i forhold til svangerskapet.

Men jeg er utrolig mye sliten, det er det verste. føler det går utover toåringen min, men jeg prøver jo så godt jeg kan.

Har bekkenløsning og veldig lavt blodtrykk.

Da er du tøff! Vi har to små barn, og synes det var en kjempestor forskjell på å ha 1 for så å få 2... og vi er to om oppgaven og pappaen er veldig deltakende og flink med barna... jeg sier ikke dette for å skremme, men for å forberede... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...