Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 2 mnd som er utrolig tørr i huden-kjennes ut som sandpapir.

Jeg masserer han inn med babyolje,det var noen som sa det skulle hjelpe.Men han er fortsatt like tørr.

Knall rød i kinnene-er begynt å sprekke også:(

Noen som har noen gode råd om hva jeg kan smøre med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ei datter på to år som har tørr hud pga atopisk eksem. Det eneste som hjelper på henne er A-krem (brun glasskrukke). Den inneholder ingen "skumle" parabener heller! Du kan f. eks bade ungen i babyline badeolje, og deretter smøre med A- kremen rett etter at du har tørket forsiktig m håndkle. Da får kroppen optimalt med fuktighet! Du får kjøpt vidunderkremen på apoteket, eller i Vita-butikker- den er som regel billigst på Vita.

Lykke til!

Skrevet

Husk på å ikke smør for mye A-creme på små babyer. Det kan bli litt vel mye A-vitamin på en så liten kropp og det er ikke bra. Det er lurt å veksle mellom en annen fuktighetskrem uten A-vitamin, så kan man heller smøre A-creme i perioder.

Skrevet

vi bruker A-Derma Exomega, den er kjempegod. Kjøpte den på en sånn kampanje hvor det fulgte med dusj- olje, så jeg bruker den og Babyline olje annenhver gang i badevannet - og smurte en stund kroppen hans hver dag. Det trenger jeg ikke lengre, han er så mye bedre. Den kjøpes på apoteket.

jeg har også hørt at de små ikke skal ha a-creme så mye, brukte den litt på storesøster men var ikke så begeistret for den. Synes den Exomega er enklere å smøre utover også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...