Gå til innhold

Illskriking hver kveld.... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har datteren vår fått anfall av illskriking på kvelden fra 18.00 og utover. Hun er 6 uker. Hun kan være rolig i ca 15 min og så blir hun veldig urolig, mørkerød i ansiktet, knytter hele kroppen og illskriker. Sånn holder vi på hele kvelden.... kjempeslitsomt og frustrerende. Samtidig som vi synes synd på henne... hun blir selvfølgelig overtrøtt noe som ikke hjelper. Det eneste som får henne til å roe seg er mat. Men hun kan umulig være sulten hele tiden. Gir jeg henne mat hver gang hun skriker gulper hun opp mesteparten igjen rett etterpå... Hun får en flaske med MME (Får kun MM ellers) rundt 23.00 og da roer hun seg og sovner i egen seng. Og fra da og frem til neste dag rundt 18.00 er hun for det meste bare blid, glad og grei å ha med å gjøre... Noe som har opplevd noe lignende? Skal på 6 ukerskontroll på tirs og skal selvfølgelig forhøre meg da, men hvis noen har noen tips i mellomtiden hadde det vært fantastisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Kjenner meg igjen her ja :)

Vi fant vel ut at han var sulten og overtrøtt på samme tid. Han klarte ikke å spise ordentlig når han var overtrøtt, så da ble det en ond sirkel... Gikk over ganske fort når vi begynte å legge han tidligere på kvelden. Før la vi han kl 23, men så begynte vi å legge han i 20 tiden. Etter det har vi hatt mange fredlige kvelder og ett uthvilt barn :)

Skrevet

Takk skal du ha! Høres jo egentlig ganske logisk ut. Dette skal vi teste i morgen :o)

Skrevet

Høres ut som kolikk..jeg ville tatt henne med til kiropraktor.Jenten vår hadde 2 låsninger i ryggen og vi fikk en ny jente etter 3 behandlinger. Du kan også gi minifom før hvert måltid noe som hjelper henne å få ut luften. Det får du på apoteket. Noen sier at kolikk veldig ofte topper seg ved 6-8 ukers alder.

Skrevet

Dette er kjent, ja!

Det er som regel vanskelig å gjøre noe med den medfødte døgnrytmen før de er ca 3mnd (pluss/minus).

Gutten vår skrek fra ca kl 20 til ca kl 23. Vi prøvde å legge ham både kl 21, 20 og 19, endte da bare opp med å oppholde oss på soverommet mens han skrek, i stedet for i stua...

Hos oss var det to ting som hjalp på: Tiden (klarte gradvis å forskyve leggingen slik at skrikeøktene ble kortere og kortere) og en flaske mme ved leggetid. (Ville ikke ha pupp når han var trøtt, så jeg ga ham heller pupp en stund etter at han hadde sovna)

Hold ut :-)

Skrevet

Hei du!

Akkurat som å høre om kveldene våre =( Emma er også 6 uker, og vi sliter med det samme problemet. Det har ikke skjedd hver kveld denne uka, men 4 kvelder. Har funnet ut at om hun ikke sover godt ( i alle fall 2 timer) den luren hun skal ha i 5-6-7tida, så blir kvelden skrikete. Derfor har vi prøvd å hjelpe henne i ordentlig søvn på denne tiden. Men de siste gangene har hun kun sovet en halv til en times tid av gangen på denne tiden, og det holder ikke. Da sovner hun ikke før hun 8og vi!!!) er helt utslitt rundt klokka 23! Hun får både mm og mme alt ettersom hun roer seg etter puppemåltid eller ei. Dette fungerer greit om dagen og natta, men om kvelden blir jeg ikke helt klok på henne. Merkelig dette her - også at det er samme alder på barna våre til og med...kanskje det har noe med alderen å gjøre?

Du har ikke prøvd å gi henne mme tidligere på kvelden da? At hun kanskje ikke blir ordentlig mett av mm, og derfor blir urolig?

Jeg vet ikke, men i kveld skal jeg ut å gå en laaaaaaaaang tur for å prøve få henne i dyp søvn - det er slitsomt med slike kvleder...men heller på kvelden enn på natta, sier nå jeg =)

Klem,

Skrevet

Jenta vår skrkriker sånn når hun er overtrøtt, det er ikke noen ålreit opplevelse. Hun var veldig vanskelig å få til å sove, og vi endte opp med en overtrøtt baby. Så vi fant ut at vi skulle bade henne først, og så kveldspupp. Nå vet hun at hun skal sove, og er ikke vrang, selv om hun er litt våken(da ligger vi gjerne og "prater litt" etter kveldsmåltidet) - koselig avslutning på dagen!

Skrevet

sånn er det hos meg også noenganger, men kun når det har vært fullt hus...begynte med å ta henne opp, for det var så hjerteskjærende å høre/se på...men kutta ut med det, og sovnet etterhvert...hun ville bare opp å være med mengden, istedenfor å sove...i går la hun seg som en engel *endelig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...