Gå til innhold

April: To små&mammaen

Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

Hei du. Hvordan står det til med dere?

Hvordan går det med astmaen hos dere? Vil du si hva dere bruker av medisiner? Mini har brukt mye siden han begynte i bhg i august, og var hos astmalegen tidligere i uka. Fikk enda en medisin vi skulle bruke, men nå skal jeg til en " 2. opinion" hos fastlegen, for synes det begynner bli vel mye medisiner for en liten kropp. Kunne vært interessant å høre hva dere andr med astmabarn bruker i løpet av en dag.

Ellers da? Snøen vist seg? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6599189-april-to-sm%C3%A5mammaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:-)

Er du sikker på at du spurte etter rett person??? astma medisin?? kanskje det er susan du tenker på???

*klø seg litt i hodet*

Ellers står det fint til med oss, ingen snø ennå, men med deres snømengder i fjor, så lurer jeg på hvordan det blir i år...?

:)

Si gjerne ifra dersom du er inne på msn en kveld og vil slå av en prat:-) Er sjelden der nå , men svipper gjerne innom for en prat:-)

Nå er det natta tid her og jeg tusler og leter etter senga...der var den gitt .... zZzZzZzZzZz

Natta:-)

Hei.. snuppa her har astma og bruker til tider mye medisin. Kommer ann på hvor tett hun er.. For en tid tilbake brukte hun et slikt apparat med da flytende ventoline og saltvann, det fikk hun 3-4 ganger daglig + 250 m flutide 3 ganger daglig over en 3ukers periode. Så var vi til en kontroll og gikk ned på dosene, for da var hun ikke så tett.. Så nå om dagen er det 1+1 puff av ventoline 2-3 ganger daglig og flutide 125m morgen og kveld(1 puff). Blir hun tett så kan vi ta ventoline hver 3 time og øke med 1 puff av flutide..

Merker dere forskjell på humøret til lillegutt hvis han får mye medisin?

Skorpion-75

Høres ut som det går litt medisin hos dere og. Vi ruker ikke ventoline og flutide, men to andre inhalasjonsmed.

Han har siden bhg start (starten av aug.) brukt følgende:

- Pulmicort (kortison) 2 puff x 3 pr. dag

- Airomir (tidligere Bricanyl som er utgått) 2 puff x 4 om dagen

I tillegg nå fått posedoser med Singular, skal tas en pose i grøt pr kveld. 15 doser med medisin pr dag synes jeg er vel mye, så spent på hva neste lege sier..

Merker ike noe spesielt på humøret hans pga medisinen, men merker jo han er mer sliten de periodene han er mest tett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...