Gå til innhold

Har dere fått innkalling til UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du fått fødeplass ennå, og i så fall hvor? Ville kontaktet sykehuset og spurt.

Selv fikk jeg fødeplass på Rikshospitalet, men det kom ingen innkalling til UL. Sendte en mail til dem og fikk svar med innkalling fra overjordmor i løpet av en time.

hmm, har ikke fått fødeplass ennå, var hos legen i uke 11, men han spurte meg ikke hvor jeg ville føde. Der vi bor er det flere alternativer om fødeplass. Jeg tenkte ikke over dette da, men ettersom tiden går og flere sier de har fått innkalling begynte jeg jo å tenke. Skal til jordmor på mandag, regner med å få ordnet opp da.

Jeg var hos legen i uke 10 og ble spurt om hva jeg ønsket som fødeplass. Vel to uker etterpå fikk jeg brev fra fødeavdelingen på det sykehuset om UL. Først etter UL får jeg tildelt fødeplassen. Sikkert byråkratisk rutine.

Du får nok spørsmål om fødeplass og UL av jordmor. Hvis ikke må du spørre! Kanskje det ikke er stor venteliste på UL der du bor?

Annonse

Hei.

Jeg ville sjekket med legen om han har husket å sende papirene videre. Uansett så skal vel du som har flere valg kunne prioritere hva du ønsker først.

Legen min glemte nemlig å sende videre papirene. Heldigvis gikk det raskt for meg å få time. Skal inn 1 november til Ul og har foreløig termin 8 april.

Annonse

Jeg har ikke fått innkalling. Men når jeg var til jordmor i sist uke, skrev hun meg opp til ultralydtime. Har termin 4 april.

Det er bare det at det er så fryktelig lenge å vente.... en mnd.....det er alt for lenge!

Nei håper den kommer i posten idag gitt ;) Var jo på sykehuset på en liten ul for en uke siden... Og da ga jeg beskjed til de da... Og da skulle de fikse det for meg i og med at legen min ikke har gjort dette i det hele tatt...Slappe leger assa.. Vil jo ha føde plass og en UL herregud.. Regner med at jeg har den i løpet av uka hvertfall de sa det tok ca en uke!

Jeg har termin 2.april, og har ul-time 6.november......... Synes det er veldig lenge å vente, gleder meg så!!!!

Og så lurer vi på om det kanskje er mer enn en inni der.....legen sa når hun hørte på hjertelyden at : "ja, her er det ihvertfall en....men det får dere eventuelt avklart på ultralyden..."

Klarer ikke å tenke på annet...har prøvd å få bestille ul-time selv hos privatpraktiserende, men det er fullt overalt, eller ikke ledig før den timen jeg allerede har.....så, vi får nok smøre oss med tålmodighet! Men,men, ukene går nå på et vis.... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...