Loise 2barnsmor ღ Skrevet 1. november 2006 Forfatter #51 Skrevet 1. november 2006 29+1 ja,, Spennende å komme på 30 tallet i uker!!! Men jeg skjønner deg,, siden formen ikke er den beste så virker det lenge til termin enda ja Stakker dere da,, våkner Isak virkelig såå tidlig,, huffda.. Carina har vært veldig grei, hun taklet klokkeskruingen fint.. Vi har vært såå heldig med henne altså,, Hun legger seg litt sent (21), men pytt,, og da sover hun til kl.9 på morgenen.. Hun er enkel å legge, kan være våken lenge i sengen - men bare babler og koser seg og legger seg til å sove tilslutt... Hun er en utrolig snill og enkel å ha med å gjøre jente.. Nå skal jeg legge meg,, torsdag i morgen ja,, snart helg!! :0) Jeg skal ha langhelg, fri mandag, gleder meg... klem.. 22+1
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 2. november 2006 #52 Skrevet 2. november 2006 Da har jeg brukt 1 1/2 time for andre gang denne uken hos legen, kun for at de skal si at det ikke er noe de kan gi meg siden jeg er gravid... Nå ville de vente til over helgen, og hvis jeg fortsatt hoster osv på tirsdag skulle jeg ringe og bestille ny time. Måtte i tillegg betale for legetimen i dag, for det ble ikke dekket under "svangerskapskontroller". Ble såpass dårlig mens jeg satt på venteværelse at jeg sendte en sms til moren min og spurte om hun kunne komme bort og møte meg hos legen (det er gå-avstand, men jeg kjører pga bekkenet). Hun kom bort og kjørte bilen min hjem igjen, for orket ikke tanken på det selv pga svimmelhet... I dag våknet (endelig) Isak til vanlig tid, som er når mannen min står opp for å gjøre seg klar til jobb i 06.30-tiden... Vi sa ifra at Isak kun skulle få sove to timer i barnehagen i går, så de hadde vekket han etter to timer. Forhåpentligvis betyr dette at Isak er "omvendt" til ny tid... Isak legger seg normalt i 18.30-19.00 tiden og sover da til ca 07.00 neste morgen. Han har forresten sovet hele natten siden han var 5 mnd gammel ) Langhelg er alltid deilig når man jobber ) Jeg for min del håper bare jeg føler meg litt bedre snart, for denne hostingen er til å bli gal av... Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 4. november 2006 Forfatter #53 Skrevet 4. november 2006 Fortærendes å være syk når man er gravid, og bare få høre at "det ikke er noe vi kan gi deg"... Håper det ordner seg snart, for det er noe dritt å gå og hoste så mye.. Tar jo fra deg det lille du har av krefter, skulle jeg tro.. Jeg er blitt frisk igjen av hostingen og forkjølelsen min.. Jeg har visst hostet opp alt slimet nå,, så da stoppet det av seg selv. I dag skal vi ha grøt til middag,, blir litt sen middag i dag, men pytt.. På en fridag er det tillatt å rote litt med tiden og somle og gjøre akkurat som man syns passer selv.. Ble litt sen lunch nemlig, og da forskjøv alt seg.. Ønsker deg GOD bedring!!! Masse klem fra meg, 22+4
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 4. november 2006 #54 Skrevet 4. november 2006 I dag har jeg hatt litt mer energi, og det er litt merkelig, for fikk veldig lite søvn i natt pga hostingen. Jeg trodde at hostingen ville gi seg, for jeg hostet opp alt slimet, men sliter nå med en kraftig tørr-hoste istedet... I dag var vi ganske så aktive mannen min og jeg (og Isak selvsagt hehe), så vi var på julegaveshopping/shopping ett par timer og fikk tak i både ett par gaver, pynt til julebordet, ett par nye fotoalbum, en ordentlig vinterjakke til Isak (vi har bare brukt parkdressen på han nå som det har blitt kaldere), to enkle gravid-topper og en gravid-strømpebukse (fra H&M) til meg... I tillegg tok vi en skikkelig handletur i matvarebutikken. Selv om mannen min bar opp Isak og alle posene på én tur (opp 4. etasjer) da vi kom hjem var jeg såpass sliten at jeg fikk skikkelige kynnere en stund etterpå. Middagen i dag bestod av goooode biffer, råstekte poteter i ovnen m/løk, hvitløkssmør og rømme til...nammenam ) Lenge siden jeg har hatt ordentlig matlyst og klart å spise så mye til middag... Nå skal mannen min og jeg se på film... Ha en flott søndag!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 4. november 2006 Forfatter #55 Skrevet 4. november 2006 Så flinke dere har vært med shopping i dag!! Og den middagen høres herlig ut... Vi skal ha pizza i kveld,, den er akkurat ferdig nå.. namm Vi snakkes..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 5. november 2006 #56 Skrevet 5. november 2006 Ja, det var god middag...hehe... i dag ble det bare hjemmelagde hamburgere, men det er også godt ) Isak er i seng og vi skal kose oss med et bad og fyre i pesien etterpå... Ikke ofte vi har tid til slike romantiske kvelder, så vi får gripe sjansen når vi har den... To venninner har forresten fått barn denne uken - én kom torsdag og den andre kom på fredag - begge gutter... Gleder meg til å treffe dem ) Nå kom mannen min opp fra kjelleren med ved til peisen, så jeg får gå... Ha en flott uke!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. november 2006 Forfatter #57 Skrevet 5. november 2006 Så kos da,, med bad og å fyre i peisen.. Vi har hverken peis eller badekar,, så sånt no får vi ikke gjort,, I dag er Carina 21mnd, altså 3mnd til hun har 2års dag og det er 4mnd og 3 dager til termin.. Tiden går jommen unna syns jeg..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 6. november 2006 #58 Skrevet 6. november 2006 Ja, tiden går fort... I dag har jeg hovedsakelig brukt dagen på å strikke videre på en kjole til den lille babyen i magen, så nå får jeg virkelig håpe at det er en jente hehe... Må snart få tatt et bilde av Isak, som vi kan bruke som julekort... I fjor lagde jeg alle julekortene for hånd, men i år blir det nok en sånn ferdig-løsning fra fotobutikken, tror jeg... Lagde nesten 50 kort i fjor, så det tok mange, mange kvelder. I tillegg skal jeg lage en liten fotobok med ca 40 bilder av hva som har skjedd i livene våre det siste året, som en venninne i Canada skal få. Hun fikk et lignende album i fjor også, og syntes det var kjempefint ) Isak har forresten fått en ny tann i dag!!! Ikke rart han våknet i halv-seks tiden i dag tidlig - han hadde vondt, stakkars. Han har hatt en litt merkelig tann-utvikling den gutten. Først fikk han de to midterste nede, så kom det to øverst (ikke i midten, men de ved siden av), så han var dracula-gutten en stund. Så kom de midterste tennene oppe, og nå kommer det en tann ikke rett utenfor de fire han har oppe, men ett hakk lengre inne på den ene siden. Merkelige greier, men ser at de andre tennene oppe kommer snart også. Derimot ser det ikke ut som om han skal få noen fler nede med det første hehe... merkelige greier. Nå er det sent, og jeg skal krype til sengs.... Kjenner jeg kommer til å våkne opp med hovne fingre i morgen pga all strikkingen, men synes kjolen begynner å bli skikkelig fin, så det gjør ikke noe )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. november 2006 Forfatter #59 Skrevet 7. november 2006 Oj,, du har litt å henge fingrene i du da,, med kjolestrikking og julekort prosjekt og fotoalbumgave.. Tipper kjolen blir nyydelig!! Jeg har veldig lyst til å ha masse prosjekter for jeg er en kreativ sjel, men jeg føler at energien ikke strekker til.. Iogmed at jeg har Carina fra før OG jobber 100% (som inkluderer en aftenvakt fra 14.45-22.15) så har jeg ikke så masse energi på kvelden. Det blir som regel å sitte og slappe av i sofaen med laptop på fanget.. Jeg har hatt en langhelg med fri nå (fri mandag), da fikk jeg mere energi gitt,, og fikk gjort litt i huset og sånt. Samvittigheten ble jo sååå mye bedre.. Og så fikk jeg dratt på en bytur og kjøpt noen julepresanger også, så nå er jeg godt igang med det.. :0) Sååå fornøyd med meg selv.. Ha en fin tirsdagskveld klem 23+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. november 2006 #60 Skrevet 8. november 2006 Ja, nå er det ikke lenge igjen til kjolen er ferdig, og den ser foreløpig kjempesøt ut ) Eneste grunnen til at jeg har tid til litt prosjekter er jo fordi jeg er sykemeldt, ellers hadde jeg ikke orket noen ting. Strikker for det meste på dagtid og etter at Isak har lagt seg...hehe Har vært på UL i dag og jenta er nå ca 1700 gram stor (som visstnok er helt normalt, jeg er 30+1 i dag), og jordmor kunne ikke si noe om terminen er riktig eller feil. Babyen har satt seg i seteleie, men hun har fortsatt goood tid på å snu seg. Isak satt også lenge i seteleie, så vi får se hva som skjer... Skal på en siste UL den 18. desember, og hvis hun fortsatt er i seteleie da vil de vurdere om det eventuelt blir snuing, ks eller vaginal fødsel. Kan ikke si jeg er veldig innstilt på å føde vaginalt dersom hun er i seteleie, men vi får se hvordan det går. Ha en flott onsdagskveld!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 8. november 2006 Forfatter #61 Skrevet 8. november 2006 Ja, jeg regnet med at det var lettere å gjøre noen prosjekter når man er sykemeldt.. Så gøy med UL da.. Det høres ut som en flott jente det.. (Jeg var selv 1165g da jeg ble født ca. i uke30.. Så hun høres fin ut.. Godt at hun ikke er kjempe kjempeliten.. Ja, hun snur seg nok skal du se.. Jeg sitter her på jobb (snart tid for å gå hjem) og kjenner at gutten sparker i magen min. Det er så kos å kjenne. Det er jo først de siste ukene at sparkene har blitt litt kraft på, så nå nyter jeg å kunne kjenne liv ordentlig.. Denne perioden må NYTES, for før jeg vet ordet av det er han blitt stor og sparker vondt i ribbeina.. *knis* Nå gleder jeg meg til å gå hjem og spise middag.. Jeg er SUUULTEN. Klem. 23+1
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 9. november 2006 #62 Skrevet 9. november 2006 Oj... ble du født i uke 30? Det var jeg ikke klar over... Ja, det er deilig at hun er litt stor, men tror fortsatt at det kanskje har noe med at jeg er litt lengre på vei enn ordinær ul skal ha det til. Jordmor i går sa hun ikke kunne si noe angående termin (at hun ikke fikk lov, rett og slett), fordi hun ikke jobber med det - dette er kun et forskningsprosjekt. Skjønner jo godt at hun ikke har lyst til å si noe dersom hun mener de på ordniær-ul har tatt feil, for det er greit å ikke skape stor missnøye når man driver et slikt prosjekt. Jeg fikk neeesten strikket ferdig kjolen i går kveld, men så løp jeg tom for garn!!! Argh!! Det er slike ting mine gravid-hormoner ikke har tålmodighet til...hehe. Har sendt med en tråd-stump og den papir-greia rundt nøstet med mannen min, for garnbutikken er rett ved jobben hans. Håper jeg får tak i garn i samme farge og inntoning, ellers kan det jo bli en liten fargeforskjell, og det hadde vært dumt nå... Babyen min sparket såpass lenge i går kveld at jeg slet med å sovne, men det var egentlig ganske hyggelig alikevel. Jeg som trodde hun sparket hard oppunder høyre ribbein har jo nå fått vite at det er hodet hennes som stanger der i stedet... I dag tidlig hadde hun hikke, og da formelig hoppet magen rytmisk en god stund hehe... I dag skal jeg forresten til gyn for å sjekke opp om jeg fortsatt har celleforandringer i livmorhalsen... Håper det har gitt seg, og at det bare kom pga svangerskapet, men jeg må nok følges opp nøye videre i svangerskapet alikevel. Bedre med en sjekk for mye enn å ende opp med kreft... Oj... dette innlegget ble laaangt... ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 9. november 2006 Forfatter #63 Skrevet 9. november 2006 Koselig med lange innlegg når man har noe å skrive om.. Så bare kjekt det. Ja, jeg var født ca. i uke 30. Mamma vet ikke når hun hadde mensen før hun ble gravid med meg., hadde visst litt mensen-problemer, så hun var ganske så usikker på terminen. Men ifølge UL ble jeg født i uke30.. Jeg lå i kuvøse i 2mnd og hadde vel en operasjon den natten jeg ble tatt med keisersnitt og så hadde jeg gulsott og blodforgiftning osv.. Legen som hadde med meg å gjøre hadde sagt til mamma da jeg ble født noe sånt som at "nå har vi gjort alt vi kan for babyen, men det ser ikke så bra ut". Men jeg hadde englevakt og overlevde tross alle problemer. Og jeg er en frisk og sunn, slank og søt jente i dag,, så det finnes da noen solskinnshistorier ang premature ja! :0) NEI,, så dumt at du gikk tom for garn. Håper du får akkurat presis rett farge på garnet du får nytt nå da,, sånn at kjolen slipper forskjellig fargenyanse. Du får sende meg bilde på msn når du er ferdig!! Jeg gleder meg til det er min tur å kjenne hikke. Jeg har bare kjent spark til nå. Men det kommer nok. Jeg må bare vært litt tolmodig, for siden jeg har morkaken på forsiden tar vel alt litt lengre tid enn for andre. Tvitvi for gyn besøket da,, at du ikke har celleforandringer.. Men som du sier, bedre å sjekke for mye enn for lite.. Sånt skal man ikke ta sjanser med. I dag skal jeg til svigerinnen min direkte etter jobb. Carina må overnatte der til i morgen, for både mannen og jeg skal ut døren tidlig i morgen. Og vi har ikke bil å levere Carina med OG svigermor som skal passe henne skal passe tvillingjentene til svigerinnen min også. Så da skal alle være der hos dem i morgen. Vi har gjort det sånn noen ganger før,når det kræsjer litt og det går rimelig greit. Litt vanskeligere å få Carina til å sove da, siden det ikke er på hennes eget rom og sånt. Men men. Ha en fin torsdag videre :0) Det ble langt innlegg tilbake gitt,, *ler* klem 23+2
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 9. november 2006 #64 Skrevet 9. november 2006 Hei Loise 23 ukerpåvei mednr2:) Ikke meningen å forstyrre dere på denne siden, men kunne ikke unngå å se at du er 23 uker på vei.. Og når jeg klikker meg inn så er du 23+2 du har vell ikke termin 8 mars vell? Koselig å se at det er flere som har termin samme dag:) Vet du hva du venter denne gangen? Hvor gammel er det 1 barnet ditt? Selv har jeg en jente på 41/2, som gleder seg masse til jente nr 2 kommer:) Håper formen din er bra? Og unskyld meg for at jeg forstyrrer her:) Hilsen
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 9. november 2006 #65 Skrevet 9. november 2006 I dag kom mannen min stolt hjem fra garnbutikken med helt riktig garn ) Han hadde visst fått noen rare blikk og mange smil da han entret garnbutikken og sa han hadde blitt sendt av kona for å kjøpe garn hehe... Kjolen har jeg nå brukt hele kvelden på, strikket det aller siste, festet tråder og sydd på knapper på skuldrene, så nå er den helt ferdig (mangler kun å kjøpe et silkebånd til livet). Gyn-besøket gikk også bra i dag, for hun sa jeg ikke hadde celleforandringer på forrige prøve. Dersom jeg ikke har celleforandringer denne gangen heller (får vite det om en uke eller to) skal jeg ikke inn før til 6-ukers kontrollen etter fødselen ) Nå skal jeg snart køye... er sliten etter å ha sittet konsentrert over strikketøyet i hele kveld. God natt!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 10. november 2006 Forfatter #66 Skrevet 10. november 2006 Så flink du har vært da!!!! Fått kjolen helt ferdig... Ble stolt på dine vegne jeg nå. *ler* Og så flink mann du har som kom hjem med rett garn til deg.. *blunke* Jeg ble lettet over å lese at du ikke hadde celleforandringer ved sist prøve, så tvitvi på at det er fint på denne prøven også!!! Nå er det endelig helg!!!!!!!!!! Herlig.. Så nå skal jeg jommen kose meg!!! Friiiiii Ha en fin fredag.. Klem, 23+3
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 10. november 2006 #67 Skrevet 10. november 2006 Jeg er litt stolt av meg selv også hehe... første gang jeg strikker en kjole, og første gangen jeg har prøvd meg på et såpass vanskelig mønster ) Ja, jeg ble også lettet over at det ikke var celleforandringer på sist prøve, men klarer ikke ta gleden på forskudd... Vi får se hva resultatet blir at prøven tatt i går. HELG!!! Jeg har begynt å strikke sokker, som julegave til flere barn i venneflokken. Gleder meg til i morgen, for da skal vi ut og se på søskenvogn... Vi får se hva det blir til, men skal ha en alvorsprat med moren min i kveld, for hun har hintet til at hun kan hjelpe oss med vognen. Jeg trenger rett og slett å vite hvor mye "sponsor-penger" hun har tenkt til å bidra med, men føler selv at det er litt frekt å spørre henne rett ut. Kan jo ikke satse på at hun hjelper oss med masse penger og så kjøper vi en dyr vogn, for så å ende opp med en vogn vi ikke egentlig har råd til fordi hun ikke ville sponse oss med så mye... Moren min er førtidspensjonert, men har en goood pensjon og har spinket og spart hele livet, så nå har hun innsett at hun har en meget romslig økonomi (som hun sier det selv). Nå skal jeg rydde litt og kanskje starte en omgang klesvask (det trengs, for kleshaugen har vokst seg ut av skittentøyskurven hehe) før jeg skal hente Isak i barnehagen. Ha en flott helg!!! (er forresten 30+3 i dag) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. november 2006 Forfatter #68 Skrevet 12. november 2006 Hei Zoomer Såg dere på søskenvogn? Jeg har begynt å titte på nett i alle fall.. Det er en jungel av vogner gitt.. Jeg vet litt hva jeg vil ha, så håper jeg finner det jeg trenger til en ikke så avskrekkende pris.. Dagen i går var koselig, med besøk av min søster og hjemmelaget pizza. Mannen kom hjem fra jobb i syvtiden på kvelden og vi koste oss sammen. Dagen i dag er litt mere kjedelig, jeg våknet med vondt i halsen. Følte meg litt tett i hodet før jeg la meg og sånn er jeg i dag også. Er litt snørrete nå, og ikke helt i strøk. Da er det kjipt at mannen jobber fra morgen til kl.18... Jeg er alene med Carina.. Hun får en innedag i dag, uten for mye sprell av mamma'n sin.. Jaja, av og til blir det sånn...
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 12. november 2006 #69 Skrevet 12. november 2006 Ja, vi fikk sett litt på søskenvogner, men synes det nester er vanskeligere å velge mellom de enn singel-vogner hehe... Følger med på et par diskusjoner inne på barnevogn-debatten, for prøver å lære mest mulig om de ulike vognene. Jeg tror nå valget står mellom en TFK Twinner Twist, Easywalker Duo Sky og Phil&Teds side-ved-side søskenvogn. Har fått sett på de to første vognene og skal se på den siste på torsdag/fredag. I dag har vi stort sett tatt det med ro... Var ute på lekeplassen en drøy times tid med Isak etter at han hadde sovet, men da han kom inn igjen ville han bare sove mer, så det gjør han nå... Uken som kommer blir ganske så aktiv for min del... jeg skal på shopping i morgen (skal kjøpe sånn julenisse-pysj til Isak), på onsdag er det BIM-treff, torsdag skal jeg først til jordmor, så drar jeg på hyttetur med bestevenninnen min (kommer hjem fredag ettermiddag) og fredag kveld skal vi ha barnevakt så da er det mulig mannen min og jeg drar ut og spiser på restaurant ) Ha en flott uke!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. november 2006 Forfatter #70 Skrevet 12. november 2006 Kjekt å ha begynt å se på vogner.. Lykke til videre med det.. Jeg har halveis forelsket meg i en Emmaljunga Twin Cerox 360 (bare sett den på nettet) eller hva den nå het.. Må se den live før jeg bestemmer meg.. Og må se på prisen også.. Det høres ut som at du får en aktiv og morsom uke!! Jeg har ingen spesifikke planer denne uken faktisk,, skal på jobb hver dag da.. Ha en flott uke du også da!!! 23+5
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 13. november 2006 #71 Skrevet 13. november 2006 Ja, synes også Emmaljunga vognene er kjempefine, men de får vi ikke inn i bilen vår... Dagen i dag har jeg tilbragt mye tid i sengen, for våknet med skikkelig hodepine (hadde hodeåine i går kveld også). Vi fikk tatt bilde av Isak i nisse-pysjen sin i dag, og lagd julekort på internett, så er fornøyd med det. Fikk 50 % tilbud siden vi bestilte før 15. november på www.preus.no. Har i tillegg fått bestilt enda to gaver på internett, så da kan jeg krysse av to til på den laaange gave-listen vår. Veldig bra at mannen min jobber på Platekompaniet, for da kan han i hvert fall ta med en bunke dvd'er og cd'er derfra i julegave (han får jo prosenter). I går var det farsdag, og mannen min fikk en Pondus-bok av Isak og babyen i magen (og meg, selvsagt). Han ble kjempefornøyd, for han hadde selvsagt ikke husket at det var farsdag ) Ha en flott tirsdag, og ukesbytte - til uke 24 for deg og uke 31 for meg ) klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå