Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. oktober 2006 #26 Skrevet 21. oktober 2006 Isak og jeg er syke... Vi har feber, er tette i nesen og er grinete... Jeg fikk minimalt med søvn i natt, for slet sånn siden jeg var tett i nesen - savner nesesprayen min veldig (saltvann fungerer ikke). Synes liksom jeg var dårlig nok fra før uten å få dette i tillegg, men det er jo vanskelig å unngå å blir smittet av sine barn. Mannen min er foreløpig frisk og rask, men han må nok bli hjemme på mandag dersom Isak må være hjemme fra barnehagen. Så hyggelig at mannen din kjente spark utenpå magen ) Mannen min kan nå se babyen bevege seg i magen min fra andre siden av rommet (når jeg ligger på sofaen). Babyen er veldig aktiv, som sin bror, så hun sparker villig vekk. Da jeg var på kontroll slet jordmor litt med å høre hjertelyden hennes, for hun sparket hele tiden rett mot doppleren hehe... Nå skal snart både Isak og jeg i seng, tror jeg. Føler vi skjemmer bort Isak litt vel mye når han er syk. I dag har han spist brødskive til frokost, for da virket han ganske ok, men ettersom han ble dårligere utover dagen har han fått: to yoghurter, en banan, en fruktpurre, en bolle og deler av en smultring hehe... Ikke den sunneste kosten kanskje, men jeg blir glad bare han spiser og drikker noe. Ha en flott lørdagskveld!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #27 Skrevet 21. oktober 2006 Ojda,, dere er BEGGE syke?? Så kjedelig da,, du har da sannelig nok fra før ja.. God trøsteklem til deg Zoomer!!!!!!! Så artig at babyen sparker så livlig og hardt at mannen din ser det på magen da,, moro!! Riktig god bedring til dere begge to,, *klem*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. oktober 2006 #28 Skrevet 21. oktober 2006 Takk for det ) Føler at jeg ikke har spesielt mye flaks om dagen...hehe. Håper nå bare at mannen min holder seg frisk, ellers kan dette bli en tung uke foran oss... Nå flytter jeg meg over til 3. trimester på tirsdag, men kommer nok tilbake til skravletråden vår her en stund fremover ) Nå skal jeg legge meg snart - god natt! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #29 Skrevet 21. oktober 2006 Ja, mannen din MÅ bare holde seg frisk altså,,, :0) Jeg kommer ikke over på 3 trimester før i desember jeg.. Så hvis du hadde giddi å komme til 2tri innimellom for å skravle med meg hadde det vært fint ja !! :0) Natta, sov godt,, håper jeg
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. oktober 2006 #30 Skrevet 22. oktober 2006 Jada, skal absolutt titte innom 2.trimester for å skravle litt hehe... Spesielt siden msn fortsatt ikke virker her hjemme (skjønner ingenting). Nå har mannen min akkurat kommet tilbake etter at han har vært bøssebærer for TV-aksjonen. Jeg har sittet og fulgt med på alle kjente som kommer på NRK1, for jobbet tidligere for Leger Uten Grenser på kontoret i Oslo, og mange av de samme menneskene jobber der fortsatt ) Isak virker mer plaget enn meg, stakkars, men vi har begynt å gi han Efedrin (slimløsende hostesaft) som vi fikk sist gang han var syk for bare ett par uker siden, så det hjelper litt. Øynene hans gir fra seg gult puss og siden han hele tiden skal klø i øynene blir han klissete i hele ansiktet - ekkelt, men han ser ganske stakkarslig ut...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #31 Skrevet 22. oktober 2006 Mannen har problemer med msn også,, tror mange har det egentlig.. Og ingen vet hvorfor, såvidt jeg har skjønt.. Jeg har ikke problemer.. Mannen har tatt pc'en tilbake i tid, om du skjønner, og bruker den gamle msn.. Funker foreløpig,, Håper msn får fikset opp i det der, tydeligvis en barnesykdom eller noe i programmet? Stakkers Isak da,, jeg ser ham for meg... uffameg.. Ønsker ham en rask bedring.. Nå skal jeg være flink og legge meg til halv elleve.. Jeg trenger litt ekstra søvn... Skal jobbe i helgen som kommer.. trenger ekstra energi til det.... Natta
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 23. oktober 2006 #32 Skrevet 23. oktober 2006 Synes det er merkelig at msn fungerte fint en dag og så neste dag ville den ikke lengre logge seg på... Har prøvd alt mulig rart nå. I dag er det jeg som er ordentlig dårlig. Har vel foreløpig kun vært oppe en times tid i dag, for må hele tiden gå tilbake å legge meg. Er fryktelig svimmel, sliten og kvalm + hoster og er tett i nesen. Ingen god dag, med andre ord... Mannen min er hjemme fra jobben for å passe på oss, og om en times tid kommer moren min og hjelper litt, for da skal mannen min til tannlegen. Mulig jeg tar en bim-pause en stund nå, for blir sliten av den minste ting... Flytter også over til 3.trimester i morgen, men skal finne tilbake til denne tråden (eller lage en ny) når jeg føler meg litt bedre igjen... Ha en flott uke!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #33 Skrevet 23. oktober 2006 Stakkers deg Zoomer... Ønsker deg RIKTIG god bedring!!!! Bra at du har mann og mamma som passer på deg *klem* Vi snakkes igjen på denne eller en ny tråd etterhvert da,, kos deg på 3 trimester...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #34 Skrevet 23. oktober 2006 Hvorfor utveksler dere ikke msn-adresser istedet?!?
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 23. oktober 2006 #35 Skrevet 23. oktober 2006 Vi har allerede utvekslet msn-adresser, men min msn fungerer ikke om dagen, og i tillegg synes jeg det er hyggelig å skravle litt med Loise her inne - derfor.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 25. oktober 2006 #36 Skrevet 25. oktober 2006 Da svinger jeg innom her igjen... Jeg er fortsatt syk, men Isak var tilbake i barnehagen i dag ) Han er fortsatt snørrete, men har ikke feber lengre. Har ikke hørt noe fra deg på noen dager, men håper du har det bra )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #37 Skrevet 26. oktober 2006 Heisann Zoomer.. Jeg har det bra jeg.. eller sånn liksombra i alle fall... Jeg har vært litt syk de siste to dagene. Halsvondt, ørevondt og forkjølet. Sliten og "nede for telling".. Så jeg har ikke vært så mye på pc. Men jeg begynner å bli bedre nå, føler at energien er på vei tilbake. Så nå er jeg straks fit for fight igjen.. Carina hoster og er forkjølet også, og mannen har hatt halsevondt han også,, Vi har vært litt av en slapp gjeng. I går sov vi til halv tolv alle mann *sjokk* Jeg fikk helt hakeslepp da jeg så på klokken når Carina gav lyd fra seg fra rommet sitt.. Det har ALDRI hendt at vi har sovd så lenge på morningen før,, men så har vi aldri vært kollektivt syke før heller...hehe Håper du har det bra også... *klem* 21+2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. oktober 2006 #38 Skrevet 26. oktober 2006 Så det er flere av oss som er syke med lite energi.... ja, det er vel sesong for det nå. Mannen min har klart å snike seg unna denne forkjølelsen foreløpig, så det er deilig for meg, for da tar han seg av Isak... Isak har fortsatt hoste, puss i fra øynene og er snørrete, så i morgen tidlig skal mannen min ta han med til en lege-kamerat, slik at vi kanskje får mer medisin til han (øyedråper e.l.). Synes det er synd det ikke er utviklet medisin - nesespray (som er mer effektiv enn saltvannsspray) og hostemedisin for gravide, for jeg kunne virkelig trengt det. Våkner opp sliten og støl i kroppen etter å ha sovet dårlig både pga bekkenløsning óg fordi jeg er så tett i hodet... Ønsker oss alle sammen god bedring!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 26. oktober 2006 Ja,, noe hostemedisin og nesespray for gravide hadde vært noe.... Jeg driver og hoster opp slim nå,, men nesen er blitt bedre av seg selv,, har vært flink å pusse den... Bra mannen din har kommet seg unna!!! Ønsker oss alle riktig god bedring ja!!!!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. oktober 2006 #40 Skrevet 27. oktober 2006 Ja, jeg hoster også opp slim, men nesen er tett fortsatt. Våkner gjerne med gapende munn, hvos munnen er knusk-tørr... Gir snart hva som helst for en god natts uavbrutt søvn. Mannen min lurte på om han kanskje kunne jobbe overtid i dag, men tror ikke jeg orker å ha Isak alene hele kvelden. I går var Isak såpass sliten etter barnehagen at han sovnet mellom meg og mannen min på sofaen i stua kl 17.45. Vi prøvde å vekke han, men han ble bare sinna, så kledde forsiktig av han, tok på pysjen og la han i sengen sin.... Der sov han til 06.45 i dag tidlig. Trøtt liten kar... klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #41 Skrevet 27. oktober 2006 Ojda,, Isak sov lenge gitt,, Han hadde vel godt av det.. Ønsker deg fortsatt god bedring.. Jeg har bedre form nå,, nesten ikke forkjølet lenger.. Men halsen verker litt iblandt spesielt på morgenen,,, Og jeg hoster enda.. Jeg skal til legen på kontroll i dag,, så da skal jeg be henne lytte på meg.. Jeg husket å ta urinprøve av morgenurinen min,, så nå var jeg flinkere enn sist legekontroll.. hehe Og så skal jeg på senvakt i kveld,, og igjen på senvakt i morgen og tidligvakt på søndag.. Kjedelig å jobbe helg, men det er heldigvis min siste helgevakt før permisjonen!!!!!!!!!! Jeg starter permen 9 feb og gleder meg til det.. Ha en fin helg!! Klem *21+3*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. oktober 2006 #42 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg skal til legen på kontroll på mandag, så skal be henne lytte litt på meg dersom hosten ikke har gitt seg til da. Urinprøve har jeg husket hver gang, om enn gjort i halvsøvne i veldig tidlige morgentimer... Pleier å sette frem glasset dagen før, for da husker jeg det på morgenen - ellers hadde jeg enten ikke husket det eller ikke rukket det (må tisse med én gang jeg står opp). Oj... jeg er visst ganske treig til å regne ut permisjon osv. Mannen min og jeg MÅ få sett på det denne helgen. Tror permisjonen min begynner 28. desember (midt i romjulen hehe), så det er jo greit, men må få sett litt på hvor mye ferie jeg har til neste år osv. Skal prøve å få overført en uke fra i år til neste år, slik at permisjonen blir forlenget litt ) Aner heller ikke hvor lang permisjon mannen min vil ha denne gangen - han hadde 8 uker (+3 uker ferie) sammenlagt i sommer, så regner med at han gjerne vil ha det samme denne gangen også... Som sagt, dette MÅ vi få sett nøyere på ) Ha en flott jobbe-helg!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #43 Skrevet 27. oktober 2006 Alt var fint på legekontrollen i dag!! Legen lyttet på meg, det var ingenting på lungene.. så det ligger nok i øvre luftveier.. Babyen sparker fint. Jeg ser noen av sparkene utenpå magen nå det er så kos.. Jeg er snart ferdig med å regne ut permisjon og sånt. For meg blir det enkelt, siden mannen ikke kan ta pappaperm pga skolegang.. Ha en fin helg, og takk for ønske om fin jobbehelg! Klem *21+3*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 28. oktober 2006 #44 Skrevet 28. oktober 2006 Så fint at det ikke var noe på lungene... Håper legen min sier det samme til meg på mandag ) Mannen min skal nok ta ut en del uker i permisjon, og det spørs hvor populært det blir på jobben hans (Platekompaniet) at han får permisjon før julen 2007... jaja... Han har aldri hatt julefri siden han begynte der, så det blir nok bra med fri til neste år ) Akkurrat nå sover både mann og sønn, og jeg burde vel egentlig også benytte meg av sjansen til litt ekstra søvn, men har såpass halsbrann at jeg sliter litt når jeg legger meg ned. Pleier normalt å hjelpe med et glass melk, men vil ikke drikke det i dag for er såpass kvalm.. Ingenting er verre å kaste opp enn melk... Ha en god lørdagskveld!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #45 Skrevet 28. oktober 2006 Hvis mannen din ikke hadde julefri sist, så har han vel sannelig behov for det nå tenker jeg,,, Går nok fint.. Han må jo få prioritere familien!!! Uffda.. Halsbrann er kjipe greier.. Jeg er heldigvis ikke plaget, men syns synd på deg, for jeg har "prøvd" det og vet hvor ille det kan være.. Ha en fin lørdagskveld du også,,, min blir tilbrakt på jobb til kl.22 og så hjemme med syk mann før jeg skal på tidligvakt søndag *blææh* Godt det er siste jobbehelg før perm--!!!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. oktober 2006 #46 Skrevet 29. oktober 2006 Joda, selvsagt må han få prioritere familien, men det er lettere sagt enn gjort når man jobber på Platekompaniet før jul.... Lørdagskvelden tilbragte jeg alene her hjemme, ettersom mannen min dro ut sammen noen kamerater. Like greit egentlig, for jeg er fortsatt skikkelig forkjølet og har lite energi. I dag har vi vært hos svigers stort sett hele dagen, for svigermor hadde bursdag i uken som var, så det måtte feires. Hadde med en flaske vin og en bilde-kollage i ramme (det sto "til farmor fra Isak" på rammen, så hun ble veldig fornøyd ) Nå er vi hjemme igjen og vi prøver å drøye leggetiden til Isak. Han pleier normalt å legge selv ca 18.30-19.00, men siden klokken har blitt satt en time tilbake må vi prøve å holde han våken til klokken virkelig er 19.00... ellers våkner han kl 05.30 i morgen tidlig (som han gjorde i dag) og forventer at det er morgen da. Mannen min trenger tidligst å stå opp 07.30 på mandager (en time tidligere tirs, ons og tors), så det hadde jo vært deilig for han å slippe å stå opp to timer før han egentlig må... Vi får se hvordan det går... Jeg er forresten stup-trøtt etter en lang dag sammen med svigers - de er veldig hyggelige, men jeg kan ikke slappe av på samme måte som hjemme... I morgen skal jeg på kontroll igjen, og jeg lurer fælt på hva magemålet mitt blir denne gangen. Dersom målet fortsatt er veldig høyt kommer jeg nok til å spørre om de kan sjekke at terminen er riktig når jeg skal på ul den 8. nov. Ha en flott uke!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #47 Skrevet 30. oktober 2006 Hei Zoomer Åssen går det? Jeg er 21+6 i dag,, syns tiden går fort.. Straks 6 mnd på vei... Og nå er det 1 november på onsdag,,, så nå går det raskt mot jul ja,, Jeg har tenkt å begynne med juleforberedelser tidlig i år,., Gleder meg.. Ha en fin uke!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 31. oktober 2006 #48 Skrevet 31. oktober 2006 29 fullgåtte uker i dag, så det går unna ) Var hos legen på kontroll i går og hun var litt bekymret for at jeg har vært syk såpass lenge nå...MEN, jeg tåler ikke pencillin, og medisinen jeg "pleier" å få istedet for pencillin er ikke tilrådelig å bruke under svangerskap. Så jeg må tilbake på torsdag for ny blodprøve, så kan legen avgjøre hva vi skal gjøre videre. Symfysemålet mitt er fortsatt over det skraverte feltet, så jeg føler meg stooor. (Har forresten lagt ut magebilde under nicket "Zoomer"). Jul har jeg såvidt begynt å tenke på... dvs, jeg har faktisk bestilt to gaver allerede. Synes det er praktisk om jeg kan bestille mest mulig på internett i år, så slipper jeg julerushet med stooor mage ) Ha en flott uke, du også!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #49 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg skal gå og titte på det magebildet under nicket ditt, men jeg har jo sett bilde på msn også,, og du har veldig utovermage,, så jeg kan forstå at du ligger utenfor det skraverte feltet.. Syns magen din er FLOTT jeg!!!! Lurt å bestille litt på nett,,, jeg tar meg nok tur i butikkene, men velger å gjøre shoppingen unna nå i november.. Du er begynt ¨på uke 30 du ja,, spennende.. Klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 1. november 2006 #50 Skrevet 1. november 2006 Ja, magen ser flott ut, men føles veldig stor hehe... Må nok ut i butikker og handle en del julegaver, jeg også, men prøver i år om jeg kanskje finner noe på nett også ) Har fått kjøpt to gaver på nett foreløpig, så får vi se om det blir fler etterhvert... Da er jeg 29+1, så det er spennende, men siden jeg fortsatt er syk og hoster synes jeg det er aaaaaltfor lenge til termin hehe - jeg er nok litt av det utålmodige slaget ) I dag kom storesøsteren min på besøk en tur på formiddagen, og det var veldig hyggelig, bortsett fra at jeg var veldig sliten. Isak takler ikke helt den tids-overgangen vi hadde i helgen, så han driver og våkner kl 5 om morgenen... Senere i dag kommer svigermor en tur på besøk, og tanken var vel egentlig at mannen min og jeg skulle gå ut en tur, men jeg orker rett og slett ikke - så da blir det taco her hjemme i stedet. Nå skal jeg legge meg litt nedpå, for formen er ikke bra (kastet opp mens søsteren min var på besøk), så trenger litt energi til besøket senere i dag... klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå