Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Hei Zoomer Ny tråd igjen,, vi er visst veldig flinke til å skravle *smiler* Det er lørdagskveld og jeg koooser meg med frihelg og hjemmelaget pizza. Mannen ser på fotball og jeg sitter i andre sofaen med laptop.. Hvis vi orker så skal vi se film etterpå, vi kjøpte oss en thriller på butikken tidligere i dag. Kjekt å ha noe spennende å se på.. Håper dere har det kjekt..!!! Klem 18+4 (ps, hadde vært kjekt om du innimellom skrev hvor langt du er på vei,, det savner jeg)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Hei igjen... Vi hadde en veldig deilig lørdagskveld, med barnevakt og allting... Først var vi ute og spiste oss (alt for) mette på en tapas-restaurant i byen, før vi dro hjem og koste oss foran peisen med sjokolade og brus ) Vi så på en gammel film jeg hadde på VHS og hadde en skikkelig romantisk kveld, så det var veldig hyggelig. Jeg er egentlig ganske ofte logget på msn (i ukedagene i hvert fall), selv om det står "borte" på meg. Det er flere grunner til dette, som vi eventuelt kan ta på msn... Og forresten... jeg har termin 18.januar, så da er jeg 25+5 i dag ) klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2006 Hørtes ut som dere har hatt en flott lørdag.. Jeg har hatt min gravide søster på middag i dag, sammen med hennes mann og deres 22mnd gamle sønn... Det var kjempekos.. Vi spiste kjøttkaker med poteter og tilbehør... Til dessert spiste vi is og koste oss... Nå venter jeg på en videosnutt som en venninne sender meg via msn.. Vi snakkes.. 18+5
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2006 Da er jeg påbegynt min 20ende uke,, snart halvveis gitt!!! Og jeg fikk meg en liten overraskelse da jeg gikk på vekten i dag.. Jeg har visst gått opp nesten 1 kilo den siste uken.. Artig å følge med.. Så nå forventer jeg kraftigere spark av knøttet altså - siden h*n sikkert har lagt på seg.. hehehe Klem.. Og gratulerer så masse med 100 dager igjen til termin!! 19+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 ja, tiden går litt kjappere nå, synes jeg... i hvert fall noen dager ) Jeg kjøpte vekt på mandag, og vet ikke helt hva den viser i forhold til legen sin, men dersom de er ganske like har jeg nå (endelig) gått opp en kg fra startvekten. Gikk jo ned en del i begynnelsen... I kveld skal mannen min på et møte, så jeg blir alene med Isak.. Håper han er like snill i kveld som han var i går kveld, for da var han kjempeblid frem til leggetid og sovnet med en gang litt før 18.30... Jeg skal til dysio om ett par timer, så håper jeg ikke blir alt for støl etterpå, for da kan det kjapt bli slitsomt med Isak.... jaja, det får gå som det går ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2006 Oi.. da må du ha gått ned endel kilo i starten ja, 1 kilo opp i din uke er jo ingenting,, og med den flotte magen du har skulle en jo tro at den og blodforsyning og pupper osv veier litt tilsammen.. Sikkert flott å ikke ha gått opp så masse i starten som noen gjør... for da blir det ikke så lett å få kiloene av igjen etter avangerskapet.. Jeg har gått opp 3 kilo til nå. Det syns jeg er ok..!! Jeg hadde samme vektøkning med Carina og da jeg var kommet til uke37 (den uken jeg fødte) hadde jeg bare gått opp 12kilo. Så jeg var veldig fornøyd med det, siden jeg da raskt fikk tilbake min gamle vekt etter svangerskapet. Jeg forventer å gå litt mere opp denne gangen. Både fordi det er 2gang (og jeg er sikkert ikke like nøye med lite sukkerinntak denne gangen) og fordi jeg regner med å gå til termin denne gangen.. Håper Isak var snill med deg i kveld da!!!! Det syns jeg at du fortjener.. Klem. 19+1
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, gikk ned ca 5 kg i starten, men det er ingen slankekur jeg anbefaler. Sist hadde jeg lagt på meg ca 2,5 kg på denne tiden, og gikk bare opp 8 kg totalt. Det ligger visst til familien å være såpass dårlig i begynnelsen av svangerskapet at man ender opp med ikke så mange kg pluss til slutt. Søsteren min gikk såpass mye ned i begynnelsen (hadde litt ekstra å ta av) at hun endte opp på startvekten én uke før fødselen. Etter fødselen sist gikk jeg også kjapt tilbake til normalvekten, faktisk 3-4 kg under det, men det gikk jeg opp igjen da jeg var ferdig med ammingen. Jeg er nok ikke like flink til å passe sukkerinntaktet, jeg heller, for spiser stort sett det jeg har lyst på. Jeg er ikke redd for å få en kjempebaby ettersom Isak veide rett under 3 kg da han ble født. Isak var forholdsvis snill, men det har sikkert noe med at jeg skjemte han litt bort med Bixit-kjeks i kveld...hehe. Jeg er såpass sliten at jeg ikke orket tanken på at han skulle være grinete, men han var forholdsvis snill, så det ordnet seg. Var hos fysio tidligere i dag og fikk skikkelig svimmelhetsanfall mens jeg lå på benken og gjorde øvelser. Måtte ta en laaang pause, og endre posisjon totalt og fikk nye øvelser. Stakkars fysio-mannen, han ble litt skremt for det så ut som om jeg skulle besvime... Men, men... nå føler jeg meg bare litt sliten og støl.. klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2006 Ups.. hehe, tenker fysiomannen fikk seg en liten støkk der ja.. Bra at det gikk bra.. Åhjelpes meg,, din søster endte opp på startvekten sin 1 uke før fødsel? Litt av en familietradisjon dere har.. Jeg er supergla jeg ikke har det sånn,, da hadde jeg gått av på midten, for jeg er en ganske slank person fra før..Jeg tåler ikke å gå ned 5-8 kilo.. Da blir jeg undervektig.. Kjekt å høre at du spiser det du vil og at Isak ikke ble kjempestor av den grunn. (For regner med at du hadde nesten samme inntak den gangen) Jeg spiste bittelitt sunnere med Carina, men er ikke usunn nå, bare litt mindre nøye liksom.. Og Carina var jo bare 2670gram i uke37 da hun ble født.. Så jeg er ikke redd for en megababy jeg heller. Ha en fin onsdagskveld..
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan går det med deg Zoomer? Holder du stand, med bekkenplager og svimmelhet og alt? I morgen er jeg halvveis,, tenke seg til.. Og nå har knøttet begynt å sparke mye hardere.. Det liker jeg, for det er kjekt å virkelig kjenne når det sparkes.. Jeg har jo morkaken på forsiden, derfor har jeg kjent bare svake spark til nå.. Om ikke lenge kan nok pappa'n og Carina kjenne sparkene også..!! For jeg kjenner dem innimellom på utsiden selv nå. Men h*n sparker ikke så ofte at de har rukket å kjenne noe enda.. Ha en fin Mandag!! 19+6
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Joda, jeg holder stand. Har hatt store problemer med å sove/sovne i helgen, for har slitt med å finne gode liggeposisjoner (selv med to store puter ekstra for å bygge meg opp)... I helgen var Isak hos svigers og jeg var alene hjemme... deilig! På lørdag dro jeg på en innflyttingsfest, men da de skulle dra videre på byen for å danse snudde jeg nesen hjemover igjen. Halvveis - ja, det er en deilig følelse. Jeg er 26+6 i dag, så i morgen er jeg 27 fullgåtte uker. Det er deilig å vite at babyen har større sjanse for å overleve for hver dag som går, dersom hun skulle bli født nå... Og spark, det kjenner jeg veldig godt siden morkaken min ligger på bakre vegg. Babyen min har også begynt å presse bein/albu/kne mot magen min så den buler ut, og så flytter den på seg slik at den drar beinet/albuen/kneet langs med magen min (mens den fortsatt presser utover). Litt ekkel følelse, men veeeldig tydelig fra utsiden ) Dersom morkaken din er på forsiden er det da mulighet for at du må ta ks? Eller ligger den ikke i veien for fødselskanalen?
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har ikke morkaken foran livmorsmunnen, så jeg slipper KS. De såg på UL at morkaken hadde trukket seg opp og lå greit forbi åpningen.. Det var jeg gla for!! Jeg har lyst å føde på normalt vis. Usj,, hehe, jeg husker godt den følelsen av noe hardt på innsiden av magen som bulte ut og presset seg tvers over hele magen.. Syns det var litt ubehagelig jeg. Så synd at du har problemer med å sove/sovne da,, det må være utrolig kjipt. Du har visst fått et litt vanskelig svangerskap du.. Stakkers deg. Jeg gleder meg til uke24 når jeg kan føle at det muligens går bra hvis knøttet blir født for tidlig.. Ekkelt å være gått så langt som til uke 20 og miste da... Klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Så fint at du slipper ks, for trodde du ville føde på normalt vis... Og ja, det er ganske ubehaglig med press på tvers av magen, men men... Var hos fysio i dag (kastet opp før jeg dro hjemmefra) og fikk nok et svimmelhetsanfall der, så jeg vet ikke om jeg kommer til å fortsette med å gå dit. Hvis jeg bare blir dårlig hver gang jeg er der ser jeg ikke mye poeng med behandlingen. Vi endte til slutt opp med at jeg måtte ligge på siden på benken og han masserte nederst på ryggen min. Slitsomt svangerskap dette her, men prøver å se lyset i enden av tunnellen...for det er jo verdt alle plagene til slutt ) I kveld blir nok en rooolig kveld for mannen min og meg. Isak holder på å få kvelds-grøten sin og så er det rett i seng for den lille trøtte herremannen. Vurderer sterkt å bestille pizza, for har ingen krefter til å lage middag - mannen min er sliten i beina etter lange fotturer i fjellet i helgen. Ha en flott kveld!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, fysio er vel ikke så mye vits hvis formen din er sånn.. Ikke så mye han får gjort da nei.. Men kjekt å lese i en annen tråd at du har hatt en fin dag i dag,, fått gjort husarbeid og stått på!!! Ha en fortsatt fin dag!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, i dag har jeg vært veldig aktiv her hjemme. Deilig å føle seg i litt bedre form, men merker det både i ryggen og bekkenet at jeg kanskje overdrev litt i dag... Nå skal jeg snart få lagd middag og så skal jeg kose meg med Greys Anatomy i kveld ) Ha en fin kveld!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 17. oktober 2006 Kos deg masse Jeg ble litt inspirert av deg, så nå skal jeg gå og brette sammen de tørre klærne i tørketrommelen. Mannen har vasket, svigermor har hengt opp en vask da hun passet Carina her i dag, og jeg satt den siste vasken i tørketrommelen da jeg kom fra jobb... Så det ble ikke så mye jobb på meg,, bare den kjedelige biten med klesbretting gjenstår nå,, hehehe Knøttet har sparket godt i magen nå,, herlig å kjenne.. Denne tiden her må jeg nyyyte,,, mens magen ikke er tung og alt er en lek!! Klem, 20+0 termin 8 mars
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Så fint at du ble inspirert av husmor-dagen min...hehe. Jeg for min del overdrev nok litt i går for merker at jeg er i dårlig form i dag og bekkenet verker. I morgen skal jeg på kontroll og fødselsforberedende samtale på Riksen. Fikk i oppgave av jordmor forrige gang å skrive ned hvordan jeg synes forrige fødsel forløp og ønskebrev til denne fødselen. Var vanskelig å skrive ned alt som skjedde, for det var en ganske dramatisk og lang fødsel, men litt deilig å få ut tankene fra hodet. Får se om jeg fortsatt har høye symfysemål i morgen, for føler at jeg holder på å eksplodere noen dager. Håper også hun har litt mer svar til meg angående de svimmelhetsanfallene jeg får (har vært svimmel og dårlig i stort sett hele dag). Forresten... msn'en min fungerer ikke i dag - jeg får ikke logget meg på. Ha en hyggelig kveld! klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 Hvorfor er jeg våken nå? Nå kunne jeg egentlig gått og lagt meg igjen for Isak har dratt i barnehagen (med mannen min). Han våknet i seks-tiden i dag og det var ikke mulig å sove gjennom hans romsteringer på morgenkvisten... Nå er det litt under en time til jeg alikevel hadde måttet stå opp, fordi jeg skal til jordmorsamtalen i morgen... rekker rett og slett ikke å sovne igjen, tror jeg. Jeg får forresten fortsatt ikke logget meg på msn... irriterende!! Du får ha en flott dag!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #19 Skrevet 19. oktober 2006 Hei Zoomer Lykke til på samtalen i dag da!! Synd at du våknet litt tidlig,, det gjorde jeg i dag også. Men det var litt koselig å ha en morgenstund for seg selv også, før Carina våknet.. Jeg skal på senvakt i dag,, så det er ikke så lenge jeg går på jobb.. Ha en fin dag. klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Samtalen gikk greit, og jordmor synes jeg skulle begynne med jern, selv om legen min sa jeg ikke trengte det ennå... Symfysemålet mitt ligger på hele 29 cm, så det er ikke rart jeg føler meg stor (er 27+2 i dag). Skal tilbake til ny time på Riksen torsdag 16. november, og synes det er betryggende å gå dit og få oppfølging.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, det er betryggende å vite at man får oppfølgning. Jeg får flere svangerskapskontroller enn det som er standard for 2gangs fødende. Så jeg føler meg ivaretatt også!! Nå sitter jeg på jobb, det er rolig her i dag. Og sånt liker jeg,, Da blir jeg ikke så sliten dagen etter på jobb.. Men nå er det jo snart helg også.. :0) Jeg tar en jerntablett noen dager i ny og ne når jeg føler meg svimmel, det har hjulpet meg litt. Men jeg er jo bare en millidel plaget i forhold til deg. Ha en fin torsdag videre
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. oktober 2006 #22 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg tok en jerntablett sammen med litt mat i dag, og la med så nedpå litt siden jeg sto opp såpass tidlig i dag. Da jeg våknet en times tid senere ble jeg plutselig kjempekvalm og det var såvidt jeg rakk ut til toalettet før jeg kastet opp.... Håper ikke det er virkningen jeg kommer til å få fra jerntablettene. Jordmor sa at hun anbefalte gangske sterke jerntabletter til meg (Ferromax) og at det var viktig at jeg spiste noe når jeg tok dem, men det gjorde jeg jo. Skjønner ingenting, men føler meg helt slått ut nå, så det er bra Isak ikke pleier å legge seg så sent ) Jordmor sa forresten også at jeg skulle ta det heeeelt med ro, og dermed kun dra ut i helt nødvendige ærender, derfor er jeg ikke på BIM-treffet som er i Oslo i kveld... Kjipt, men merker jo at jeg trenger mest mulig ro. Dette blir en tidlig kveld for meg, tror jeg... Mannen min skal se på 24, så da legger jeg meg nok før det )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #23 Skrevet 19. oktober 2006 huffda... håper virkelig ikke at det hadde noe med jerntabletten å gjøre... For du trenger kanskje litt jerntilskudd i kroppen... Kjedelig for deg å ikke kunne ta akkurat så masse ærend og turer du skulle ønske.. men du kjenner jo selv at du trenger ro ja,, Jeg må legge meg nå,, klokken nærmer seg halv tolv og jeg har godt av litt søvn,, skal jo opp kl.05.50 til tidligvakt.. Klem, 20+2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. oktober 2006 #24 Skrevet 20. oktober 2006 Våknet i dag helt tett i hodet og hadde tydeligvis sovet med munnen åpen hele natten... Jaja, kan vel ikke forvente annet i disse forkjølelses-tider. I dag skal jeg stort sett ta det med ro, bortsett fra at jeg må hente bilen på verkstedet og så hente Isak i barnehagen. Kunne egentlig tenke meg en skikkelig tur på IKEA, for vi bor ikke langt unna, men det får bli en annen dag... Ingenting i veien med shoppinglysten selv om formen ikke er helt god hehe.. Oj... fem timers søvn hadde blitt alt for lite for meg - sover så lenge jeg klarer jeg, men selvsagt er det annerledes når jeg må på jobb. Jobber turnus, men begynner aldri før kl 8 om morgenen. Ha en fin dag på jobb ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #25 Skrevet 20. oktober 2006 God bedring Zoomer!! Jeg må sove litt ut i helgen, det er sikkert og visst.. Jeg klarer ikke legge meg tidlig,, nyter kvelden for mye,, Og sånt blir man trøtt av når man har 4 tidligvakter (kl.7.30) og 1 senvakt (kl.14.45) pr uke,,, I dag kjente mannen spark utenpå magen,, det var artig!!! Jeg har bevisst ventet litt med å spørre om han ville kjenne, sånn at sparkene var "kjennbare/gjenkjennbare" før han skulle kjenne. Så han kjente godt at det var spark ja, selv om det ikke var veldig harde spark knøttet kom med.. Ha en nyyyydelig og forhåpentligvis rolig helg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå