sweet dreams Skrevet 7. oktober 2006 #1 Del Skrevet 7. oktober 2006 hei. hadde veldig bekkenløsning i forrige svangerskap. gikk til fysioterapeut men syns ikke det hjalp noe særlig, men gode behandlinger der og da. nå er jeg gravid med nr 2 og bekkenløsning fra dag 1. har lyst å prøve kiropraktor denne gangen. noen som har erfaring??? tenker at kiropraktoren kan være flinkere til å finne evt låsninger i bekkenet, som også gjør at jeg har vondt. er det billigere om man har henvisning fra lege?? eller kan dere anbefale andre behandlinger??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6598497-har-dere-pr%C3%B8vd-kiropraktor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 8. oktober 2006 #2 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kopierer svaret mitt, som jeg ga til en annen her: Hadde som deg, smerter i rygg og strålinger nedover bena, lenge etter fødsel. Trodde ikke det var bekkenet for kjentes bare ut som rygg-vondter. Gikk til manuell terapeut (er en med utdanning i både fysio og kiropraktor) og han masserte litt og 'knakk' meg opp og ga meg øvelser som skulle stabilisere bekkenet. Dette gjorde bare at jeg ble verre. Sluttet med denne behandlingen etter ca et halvt år, og begynte bare å trene selv (svømming og aerobic samt gikk turer med staver), som gjorde at det ble bedre, men ikke helt bra. Da jeg ble gravid igjen etter 3,5 år ble bekkenet veldig fort ille, gikk til fysio men det hjalp ikke så mye. Så fikk jeg tips om osteopat, og da fikk jeg endelig hjelp. Hun fortalte meg at da jeg gikk gravid sist, fikk jeg så mye overbelastning på musklene i bekkenet at det ble masse muskel-knuter der, og mye stive muskler. Det er derfor jeg ble verre av å trene opp bekkenet, musklene var så stive og overanstrengte at trening gjorde det bare verre. Osteopaten har nå løst opp muskle-knuter som har sittet der i flere år (gjør vondt ja!!) og gitt meg noen øvelser som går på å få tilbake blodsirkulasjonen i musklene i bekken området UTEN å anstrenge de for mye. Skal etter hvert begynne å trene opp bekkenet med terapimaster og så begynne annen trening etter det igjen. Osteopati dekkes ikke av trygdesystemet, jeg betaler 400,- pr gang, men det er det verdt ! Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6598497-har-dere-pr%C3%B8vd-kiropraktor/#findComment-6601715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaAskepott Skrevet 9. oktober 2006 #3 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei! Osteopat har eg ingen erfaring med, men kiropraktor har eg god erfaring med. Hadde BL i forrige svangerskap, og blei aldri heilt kvitt plagene. Hadde så vidt begynt gå til kiropraktor da eg vart gravid igjen, og har fortsatt fram til no. Han har klart å holde rygg og bekken i sjakk, og eg har nesten ikkje vore så bra sidan før guttungen vart født for 2,5 år sidan! (kombinert med turgåing i ulent terreng) Det viser seg ofte at det er noko ein kaller falsk bekkenløsning som oppstår hos mange av oss gravide, og det kjem frå spenninger og låsninger i rygg og bekken. Desse "brekker" kiropraktoren opp. Veit og at mange bruker manuell terapeut, som og "brekker" opp spenninger oog låsninger. Det reduserer ikkje kostnader med henvisning til kiropraktor, men til manuell terapeut gjer det nok det, da de er fysioterapeuter med videreutdanning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6598497-har-dere-pr%C3%B8vd-kiropraktor/#findComment-6622555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå