Gå til innhold

Kan jeg la henne skrike???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har er jente på snart 3 mnd, som har begynt å bare hyle når hun blir lagt i vogna for å sove... jeg ser tydelig at hun er trøtt, men hun vil liksom ikke sove. tidligere har hun sutra litt når hun ble lagt, men har roet seg med litt rugging. ikke nå mer!!! hun begynner i det små og bygger seg opp til hyl skriking. jeg tar henne opp en gang ( litt redd hun har vondt noe sted, siden hun griner så voldsomt) men da roer hun seg nesten med en gang. skal jeg bare la henne ligge å grine eventuelt hvor lenge? trenger hjelp, for dette begynner å bli slitsomt!!!!

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle "skrikekurer" frarådes til barnet er minst 6 mdr. Ville lest om andre metoder hvis jeg var deg, bl.a pick up & put down metoden.

Skrevet

Min HS har sagt at de ikke har vondt av det, men jeg gkør det ikke. Så lenge han sutrer og knirker får han ligge, mn når han hyler tar jeg han opp

Skrevet

hva går denne metoden ut på? og hvor kan jeg lese om den?

Skrevet

Min gjør også det av og til, men jeg har endelig lært forskjellen på vondt-grining, sult-grining og overtrøtt-grining. Det er som regel bare overtrøtt-grining når jeg legger han i vogna. Da stryker jeg han på hodet eller rugger på vogna til han roer seg ned. Sovner alltid etter noen minutter. Går aldri fra han hvis han hylskriker da.

Men du må jo se det ann litt, hvis hun hylskriker lenge og ingenting hjelper må du jo bare ta henne opp...

Skrevet

Har selv en jente på snart 3 mnd, og jeg lar aldri henne ligge å skrike. Hs sa det var greit, men synes hun er for liten. Vi har ikke faste leggetider, men prøver å legge henne før 22.

I dag ammet jeg kl.21 og la henne, hun protesterte. Da tok jeg henne opp, trøstet og la henne igjen (i mørket på rommet) Hun sutret igjen og pappaen gjorde det samme samtidig som han strøk henne over nesen( det blir de trøtt av) Da var det greit...etter det har jeg vært inne og gitt henne smokken 1 gang. Pleier å høre henne i 20-30 min før hun sovner, men bare litt jamm jamm på smokken og litt klaging.

Lykke til...

Skrevet

hun roet seg også ned hvis jeg rugget eller støk på henne før, nå er det ingen ting som hjelper. har prøvd å synge natta sangen for henne ( det fungerer helt fint på kvelden) det er på dagen som er problemet. når hun skal legge seg på kvelden er hun en engel! har også en cd med rolig musikk, det fungerer heller ikke. bare syns det er rart hun pluteslig har blitt slik når det gjelder å sove....

Skrevet

Sikker på at hun er ordentlig trøtt da? De har jo noen perioder hvor de sover veldig lite... Sånn har gutten min vært i de siste dagene. Før sov han nærmest 20 timer i døgnet, men nå bare noen få lurer i løpet av dagen. Spiser hun mer enn vanlig?

Skrevet

det er det jeg lurer på å! kanskje hun ikke er trøtt... hun spiser det samme som før... det er ikke lett det her!!!

Skrevet

Nei det har du jammen meg rett i :)

Åsså er det ofte slik at når det går over ser du hva problemet egentlig var, men da er det jo for seint å gjøre noe med det:)

Skrevet

Jeg har samme problemet, men lar henne kanskje gråte mer enn de fleste. Hun tar ikke smukk, og gråter derfor alltid når hun er trøtt og sliten. Selvfølgelig tar jeg henne opp hvis hun virkelig hylgriner. Har funnet ut at de gangene hun virkelig griner, har jeg oversett at hun har vært trøtt. M.a.o. så er hun overtrøtt. Mens de gangene jeg legger henne i vognen med en gang jeg ser trøtthetstegn, blir det mindre gråt - mest sutring, og hun sovner etter 5-10 min. Man må selvfølgelig se an sitt eget barn. Jeg kjenner mitt barn best, og det er sånn vi gjør det her :-) Eneste måten å få henne til å sove.

Skrevet

Eller "The no-cry sleep solution", du kan søke på det på nettet.

Skrevet

Som skrevet av andre, kanskje hun ikke er trøtt (eller overstimulert eller overtrøtt). Det er mulig hun har endret soverytmen sin på dagen, det skjedde iallefall en del ganger her. Akkurat når vi trodde rutinene var i orden, så ville hun endre dem. Og før vi skjønnte at det var det hun ville, var det endel skriking. Ikke så lett bestandig dette, nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...