j05-g07-fødeklar Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Sikkert dumt spm men jeg lurer på hvordan dere måler tempen og gjør dere det om morgenen??? I munnen, under armen eller en annen plass???? Lurer på om jeg skal beg å tempe......
kokosyklus Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 jeg temper ikke, men tar du den under armen skal du legge til 0,5 for å få den riktige målingen.. Ellers tror jeg man kan få kjøpt plasthylster til å sette rundt termometeret slik at du får tatt tempen rektalt.. det er den mest nøyaktige.. Håper du får klarere svar av noen andre.. Lykke til:)
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Heisann! =) http://www.pernille.info/basaltemp.htm Her står det om temping. Jeg tempen vaginalt hver morgen kl. 7. Bruker tempskjema inne på http://www.fertilityfriend.com. Der fører jeg også inn ting som når jeg får eggløsningsmerter, ømme bryst, når jeg får pos. el-test osv. Jeg er glad jeg begynte å tempe. =) Synes ikke det er noe styr med det i det hele tatt. Akupunktøren min er også glad jeg fører dette skjemaet, for da vet hun hvilke punkter hun skal stikke i når osv.
*mary had a little lamb Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg temper også vaginalt hver morgen kl. 07.00. Ikke noe styr i det hele tatt for meg. Temper, skrur av termometeret, legger det fra meg og sover litt til. Ser ikke engeng hva tempen er før jeg skal stå opp da det er lagret. Superkjekt. Fører det inn på FF - kjekt å ha nå som jeg skal til med utredning. Vet jo ihvertfall at jeg har EL hver mnd....
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Min lagrer også tempen, så jeg kan sove videre de dagene jeg ikke må opp klokka 7. =) Jepp.. det er superkjekt!
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 jeg måler i munnen om morgenen,så viser den 6 dager fremm så jeg hvet ikke 100% sikkert hvilken dag jeg har el før den kommer,en hvt hvilken uke el kommer.=) suns den er kjempe ok. blinker rødt for el,grønn for ikke el,og gul på usikkre dager/overgangsdager.
*Rutletutt* Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg måler tempen hver dag med babycompen. Under tunga, enkelt og greit - så lyser det rødt når jeg er i "befruktningssonen", blinker rødt ved el og lyser grønt i sikre perioder.
Myggemamma *20.07.2007* Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil også på det sterkeste anbefale temping. Jeg måler rectalt jeg da fordi det skal være den mest nøyaktige målingen, men det spiller sikkert ikke noen rolle hvor man temper bare man gjør det på samme plass hver måling. Det man er ute etter er jo tross alt bare svingningene. Personlig syns jeg at jeg har lært syklusen å kjenne mye bedre etter at jeg begynte å tempe. Høres kanskje teit ut, men nå kan jeg med større sikkerhet si om jeg har hatt el en måned eller ikke, og ikke minst når det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå