Gå til innhold

Amme under letting og landing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer alle når man letter og lander? Eller er det ikke nødvendig? Får barnet dotter i ørene? Skal reise med baby på 4 mnd i fly for første gang?

Skrevet

Det er individuelt om barna får "dott" i ørene eller ikke. Vi har reist med snuppa i fly siden hun bare var 2 uker gammel. Ammet henne stort sett hver gang ved takeoff/landing. Men noen ganger sov hun, så da vekket jeg ikke henne for å amme, men merket ikke at hun fikk vondt eller noe...

Skrevet

vi har reist med jenta vår siden hun var 3 uker, og vi har flydd mye. Har aldri ammet når vi har tatt av eller landet. Men, hun har enten fått smokk eller en leke å bite på.

Det viktigste for å unngå dotter er å suge, samme hva. Men ikke alle barn plages med det.

God tur!

Skrevet

Nei, ikke alle barn fár dotter i órene, men jeg ammet eller ga flaske i begynnelsen i tilfelle..... men det er vel bare pá nedovertur (landing) de kan fá dotter i órene - i hvertfall etter det en flyvertinne har fortalt meg.

God tur.

Skrevet

Hei,

Min lille datter på 6 mnd og jeg har akkurat kommet fra en lengre ferie i USA, med mange mellomlandinger og dermed flere take-off'er og landinger. Noe som gikk helt strålende - om dette er fordi min datter ikke har noe problem med dotter i ørene eller fordi tidspunktet og måten hun fikk mat på var riktig for henne vet jeg ikke - sannsyligvis little bit of both!

Som den tidligere flyvertinnen jeg er ønsket jeg ikke å amme under take-off og landing, da det er på de to tidspunktene ulykker oftest skjer - om man skulle være så uheldig..."bank i bordet" og da hadde ikke jeg lyst til å sitte der med puppen bar og et mulig ryggfraktur som kunne ha gjort meg lam pga feil sitte stilling - dette er selvfølgelig worst-case scenario og naturligvis ikke noe som skjer så ofte!!!! men just in case....!

Jeg valgte istedet å venne min datter til å drikke NAN - ferdigblandet! Dette har man lov til å ha med så lenge barnet er med - men begrenset mengde selvfølgelig - pakk for hjemturen i kofferten.

Før flyturen brukte jeg en ampulle med saltvann i hvert nesebor og så nesesuger på lille-jenta, -om hun var litt tett brukte jeg i tillegg en sprut rhinox i og i det pilotene blinker med "fasten-seat-belt" signet 2 ganger (etter litt taxiing) (noe som betyr at man skal ta av i løpet av de neste 1-2 min) ga jeg henne flasken - dette gikk stålende for oss. Ga jeg henne flasken før kunne hun være ferdig for tidlig i forhold til trykkutlikningen...

Om barnet får problemer med ørene - og det er som regel landingen som er verst (dette begynner omtrent 1/2time før landing på kortruter og noe tidligere på langruter) - så be flyvertinnen om et plastglass som hun putter papir i og heller over varmt/kokende vann - det skal selvfølgelig ikke renne av glasset!!! disse glassene skal holdes over ørene så lenge det gjør vondt...- dampen som kommer fra glassene er perfekt og lindrende for små barn og voksne - prøv selv!

Håper dette kunne hjelpe noe!

Lykke til - det går sikkert kjempe fint!

Skrevet

Tusen takk for kjempebra info :-) Har aldri hatt problemer med ørene når vi har reist, men man vet jo aldri :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...