Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Har plutselig fått en hemoroide på størrelse med en plomme, og det gjør så forferdelig vondt! Prøver jeg å stappe den inn igjen der den tydeligvis kom fra, hjelper det noen sekunder, før den plopper ut igjen; og det gjør iallefall vondt! Noen som har noen lindrende råd, jeg klarer jo nesten ikke bevege meg..?
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Nope, sorry- vet hvor vondt det er ....Kan prøve med litt is. eller kjøpe krem på apoteket (har det sikkert på legevakten hvis du vil kjøpe ikveld), men er litt begrenset hvor mye det hjelper synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Tusen takk for svar! Skal prøve med litt is, kanskje det kan bedøve litt.. Har kjøpt salve, men der stod det at det skulle hjelpe i løpet av 4-6 uker..4-6 uker!! Hjelp! (Da rekker de vel akkurat å bli borte sånn at de kan komme tilbake større enn noen sinne under pressriene.. ;o) ) Blir de borte etter at babyen er født, da? Eller må de skjæres vekk? For jeg kan jo ikke "gå" rundt sånn!
tutsi 77 Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Vær forsiktig med bruk av krem fra apotek..jeg fikk ihvertfall beskjed av legen å ikke bruke hemoridekrem..kan være skadelig for babyen sa han. Jeg har brukt honning..faktisk ganske lindrende..eller så står det noen råd på "kjerringråd" til venstre på denne siden. Vet hvor ekkelt det er..mange som får det under svangerskapet desverre..
vims-74 Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Hermorider kan visstnok skjæres vekk om de blir for vonde og store ja.. ta en tur til legen, så vet nok nok han/hun råd tipper jeg -4-6 uker er for lenge å ha det sånn!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Skjærer de dem bort?? Jeg rodde at de bandt en algs tråd rundt dem jeg, og så tørker de ut (tror jeg) og faller av. -Høres ikke så vondt ut som å skjære dem bort, men likevel......
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Honning lindrer ikke bare det kan hjelpe deg med å blir kvitt f..skapen. Kjøl ned med is som foreslått og smør på honning! Det hjelper!
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Huffameg :-( Det hørtest ikke godt ut... Har ikke hatt det selv, men fra et tidligere innlegg leste jeg at det skulle hjelpe å legge is på (legg en isbitpose inni et tøystykke/ vaskeklut etc.) og legg deg "opp ned" - altså f.eks i senga med beina oppover veggen o.l. (???) :-) Håper du blir bedre snart! Klemz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå