Gå til innhold

JORDMOR UNDER FØDSELEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel mest til de som allerede har født...

Er det flere enn meg som har hatt "dårlig" jordmor?

Har inntrykk av at de fleste er rimelig fornøyde med jordmoren de fikk?

Mye av fødselen ble for meg ødelagt pga. en jordmor som ikke lyttet, var spydig, var lite grundig, kjeftet og egentlig hadde litt liten erfaring.

Jeg var så lei meg og helt utafor pga dette kvinnemennesket som kjeftet fordi jeg klagde over smerter, ikke klarte å holde meg da pressriene kom osv osv....

Når dette er sagt, må jeg bare få med at jeg hverken skreik, kjeftet på mann eller jordmor eller var vrien på noen som helst måte.

Skjønner ikke at slike folk får jobbe i et slikt yrke.

Dette var forøverig på Haukeland, men for en del år siden...

Håper ikke jeg har skremt de førstegangsfødende her ;-)

Man har jo rett til å få bytte jordmor, dersom det finnes andre på vakt som har tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde 2 kjempekoselige jordmødre som tok alle hensyn!!

vi får satse på at det bare var hu jordmora som hadde en dårlig dag??

det blir sikkert myyye bedre denne gangen!! ;)

klem, og lykke til!!

Skrevet

Skjer det igjen så rop etter jm nr 2!!! ;) Men satser på at det ikke skjer denne gang! :))

Skrevet

Hadd først ei svensk ei, da pressrian bynnt va det vakt bytte, fikk da ei ny svensk ei... pluss at det kom ei norsk ei itellegg... pga førr tidli fødsel... va hyggeli å grei di... det einaste va at di gnåla om at ikke sambo sku kutt navelstrengen... greit di spurt, men når han sa nei mått de nu kunn gje sæ... da di ga opp han bynnt de å mas på mæ... men da fikk de besje om å se tel å klepp..

Skrevet

Sist hadde jeg en jordmor som var helt tragisk!!!

Hun stod i et hjørne for seg selv og hadde absolutt ingenting å bidra med... helt hjelpeløs, virket det som..

Heldigvis gikk hun av vakt kl 22, og da kom VERDENS beste jordmor inn til meg og ting skjedde i susende fart: hun tok vannet mitt (etter 12 timer med rier hadde ikke hun andre kjerringen gjort en drit), klyster og 50 min etter hun kom på vakt var barnet ute..

Haukeland dette også, forresten..

Skrevet

Har ikke født før, men ÆRLIG talt!! Jordmødre bør tåle mye syns jeg, det er jo tross alt en spesiell situasjon for den som står midt oppi det, og da kan ikke jordmødrene "klage" på at man gjør en "dårlig" jobb... Jeg kommer ikke til å nøle med å si i fra hvis det er noe jeg reagerer på, og så har jeg instuert sambo til å gjøre det samme hvis ikke jeg orker!!! Her skal vi gå inn i krigen ja, he he..... Nei, får håpe det blir en fin opplevelse :)

Skrevet

Jordmoren sa til svigerinne mi: Nå fårru se å få ut den ungen! Det er DIN JOBB!!!

hihi..vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert, er ikke akkurat som om man ligger er og later seg .. men det hjelper vel kanskje å bli litt provosert og ekstra sint? hehe..

så dytta jormora øverst på magen - et Skikkelig dytt - og ungen kom ut.. :))

Skrevet

Hadde ei heks som tok imot sønnen min sist.. Hun var overhode ikke blid, ikke interessert, leste avisen og renstet neglene.. Dette var den tredje jordmoren jeg hadde fordi fødselen tok lang tid. Skulle virkelig ønske hun i midten hadde kunnet jobbet overtid!! Hvis jeg skulle oppleve noe liknende denne gangen kommer jeg til å kaste henne ut til fordel for ei annen ei... Dette godtar jeg ikke en gang til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...