Gå til innhold

Bleier ved avenning av bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er snart 2 år, bruker ikke bleier til henne på dagtid nå hjemme, men når vi skal av sted må jeg ha, for det skjer fort uhell når hun er "opptatt" med andre ting. Tenkte kjøpe sånne bleier som blir litt "ubehagelige" når hun tisser, så hun kanskje blir mere bevist på det andre plasser enn hjemme.

Hun bruker bleier i barnehagen, der vil hun heller ikke tisse eller besje på doen... Synes dette er rart da hun sier i fra hjemme når hun skal på di de fleste gangene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme erfaring. Hun var veldig flink hjemme, men tisset på seg i barnehagen. Ta en samtale med barnehagen, om at dere driver med avvending, og spørr om det er en person som dattern deres stoler på, som hovedsakelig kan hjelpe dattern deres på do. Vi sleit veldig med at hun ikke ville bersje på do i barnehagen, de satt på henne bleie, når hun måtte bersje. Dette hjalp når hun fikk med seg den personen hun stolte mest på i barnehagen.

Hjemme fikk hun klistremerker på kalenderen, de dagene hun kom hjem uten uhell.

vi gikk også gjennom en periode hun ikke ville på do. Kjøpte en stor boks med hårstrikker i fine farger (10kr på rimi), hun fikk velge en hver gang hun var på do, uanset om hun gjorde noe eller ikke.

Syntes det er viktig å belønne riktig adferd.

Skrevet

Hei hei, takk for tipset. SKal snakke med dem neste foreldremøte.

Skrevet

Man kan fint bruke bleier på barnet i barnhagen og andre steder mens man trener på å gå uten bleie hjemme. I verst fall betyr det bare at det kan gå en måned eller to ekstra før hun blir helt tørr. Men hva har vel det å si i den store sammenhengen når barnet en gang ikke har fylt 2 år? Jeg ville ha spart meg kostnaden ved å kjøpe disse "pottytraining" bleiene, ungen vil slutte med bleier selv om hun har de vanlige bleiene på seg under avvenningsfasen. Sjansen er faktisk like stor for at hun syns disse "Potty training" bleiene er så kule at hun har lyst til å bruke de lenger selv om de skal føles våte. Det er jo rosa bleier med prinsessemotiver på de bleiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...