Gå til innhold

jeg lurer på jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når det gjelder stimulering av brystene for å øke melkeproduksjonen, har det noen hensikt å holde på å pumpe en stund etter at det virker tomt, bare for å stimulere??? Eller er det det eneste som hjelper å tømme brystene hyppig?? Hadde en kombinasjon vært ideelt?? Jeg trodde inntil nylig at mye stimulering, enten at barnet sugde mye og ofte på brystet, eller tørrpumping var bra for å få mye melk. Men nå har jeg mer inntrykk at det eneste som hjelper er å få mye ut av brystene i løpet av døgnet; og at det som hjelper da er å tømme brystene for eksempel med en times mellomrom, fordi melkeproduksjonen er størst den første timen etter at brystene ble tømt sist??

Skulle gjerne fått klarhet i dette:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ihht sårhet er visst hyppig bedre enn lengde, 40% er første timen til 80% etter to. Spreng er uten tvil dårlig for prod, det er lurt å pumpe ut spreng hvis barnet sover for lenge. Og unngå peppermynte, salvie og italienske/provencalske urter.

Skrevet

Betyr det at 80% av den totale melkemengden kroppen har tenkt å produsere er klar etter 2 timer. Da er det kanskje effektivt å sørge for å få tømt brystene med to timers mellomrom.

Lurer fortsatt på om det har noen hensikt med tørrpumping? Jeg skjønner at man kan bli sår, så sånn sett er det sikkert ikke noen god ide, men virker det i forhold til å gi kroppen beskjed om at her trengs det mer melk??

Skrevet

Tørrpumping funker sikkert, men er ubehagelig! Jeg tror ideen din om å pumpe hver time er bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...