Gå til innhold

dere som ikke fullammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort fikk dere tilbake mensen etter fødselen? Min baby nærmer seg 4 måneder nå, og jeg ble nødt til å avslutte forsøket på fullamming allrede etter to uker fordi babyen begynte å bli farlig tynn... Det var i samråd med helsesøster. Men altså siden jeg ammer lite, burde jeg ikke snart få tilbake mensen. Så lenge den ikke er tilbake, er jo hormonene i ulage, og det er utrolig slitsomt i lengden, så jeg er faktisk begynt å ønske meg mensen tilbake. Kan det være normalt at minimalt med amming stopper mensen i flere måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet ikke før gutten min var 2 mnd og brukte skjold fram til han var tre mnd. Fikk mensen da han var ca 8-9 mnd.

Vet at mange som strever slik i starten får mensen igjen tidlig, men jeg gjorde heldigvis ikke det.

Skrevet

Jeg fullammet til gutten min var ca 3 uker da begynte melken å forsvinne så jeg måtte gi 50/50 med mme. Etter ca 1 uke forsvant melken helt og da gikk det bare noen dager før mensen kom tilbake!

Fikk mensen igjen akkurat 1 mnd etter at gutten min ble født!

Så fikk ikke så mye "pause" jeg der gitt! :(

Skrevet

jeg har bare fullammet i to uker.Etter det gjorde jeg begge deler, og da hun var fem uker sluttet jeg helt. Nå er hun 6 uker og mensen har ikke kommet enda.

Skrevet

Fullammet de første 6 ukene, og har etter det gitt mer og mer tillegg. Ca to tredjedeler med tillegg da han var 4 mnd. Fikk mensen da han var ca 4,5 mnd..

Skrevet

Jeg måtte begynne med mme på sykehuset, da jeg hadde minimalt med melk. Fikk aldri mer enn 20 ml pr.3 time uansett hvor mye jeg strevde og pumpet. Jeg fikk mensen etter 7 uker. Men i følge legen kunne det variere uansett om du ammet mye eller lite.

Skrevet

Fullamma til 4 mnd....Nå er han 5 mnd og jeg ammer 3 ganger om dagen....ikke mensen enda her heller og det er ganske irriterendes ja!

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom amming og menstruasjon. Fullammet til pjokken var 5 mnd + men mensen fikk jeg tilbake under to mnd etter fødselen. Og den har vært regelmessig siden.

Skrevet

Fikk den tilbake ved 5.5 mnd, da jeg begynte å trappe ned på amminga.

Skrevet

Fullammet i 6 mnd, men fikk ikke tilbake mensen før 10 mnd.

Skrevet

jeg begynte med mme på kvelden når hun var rundt 2 mnd., nå er hun 4,5 mnd og får 2mme måltider til dagen. Ikke fått mensen enda.

Skrevet

Det er jeg som er hovedinnlegger... Og jeg ser nå at det tydeligvis ikke er noen automatisk sammenheng mellom ammingen og mensen. Tro hva som faktisk får hormonene til å stabilisere seg og mensen til å komme tilbake?? Annet enn tiden da...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...