Puttipluttipott*har født* Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Jordmor har sagt at babyen ligger med hodet godt ned i bekkenet, men ikke festet seg. Allikevel syns jeg og andre at magen min ligger høyt, ikke synket noe spesielt. Nå skal det sies at jeg ikke er så høy, men har nå sett andre med magen sunket nesten mellom bena... Må magen synke for at fødselen skal settes i gang? Kan det skje plutselig? Har bare dager igjen til termin og nå er jeg sååååå klar...
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg pleier ikke merke no særlig til at magen synker. Så tror ikke det skal ha noe å si nei Min erfaring er at ting kan skje helt ut ifra det blå. Har gått fra 0 symptomer til ferdig fødsel på 2t. Det mest forutsigbare med fødsler er vel at de er uforutsigbare
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Magen min sank ikke før hodet hadde festet seg, men prinsessa mi lå lenge med hode ned og nesten festet før det! Uansett, magen må ikke synke før fødselen, og hode trenger ikke feste seg. Mange føder uten at hode fester seg. Tror bare det hjelper på modningsprosessen om det gjør det, hodet trykker på mormunnen! Leste et sted at om vannet går og hodet ikke har festet seg er det lettere å vite at det faktisk er vannet som har gått, for ellers funker hodet som en propp!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Lærte nettopp på sv.skaps kurs at hos førstegangsfødende er det vanligere at hodet fester seg tidlig (ofte "trangere forhold") enn hos flergangsfødende, hvor det gjerne er de første riene som er med på å dytte barnet nedover slik at hodet først fester seg da.
Puttipluttipott*har født* Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2006 Takk for flotte svar. Jeg hørtes kanskje ektremt desperat ut, er ikke det. Men bare håper som dere andre like før termin at noe skal skje snart, hihi;-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Uffa meg! *hehe* Min mage er kjempestor oppe og om morgenen ligger bebisen heeeeeelt oppe og magen nede er helt myk og "fleskete" :-S Lurte på hvorfor det var sånn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå