Gå til innhold

Bryst betennelse og 40,7 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er så frustrert, har hatt feber i 3 dager og i dag holdt jeg på å besvime når jeg skulle skifte på tulla som er 14 dager.

Hadde det ikke vært for min samboer vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg føler meg verdiløs som mor, da jeg ikke klarer å ta vare på henne.

Noen som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har nok ikkje hatt det slik. Du er nok ikkje verdiløs, alle er nok slik iblandt..

Har du vore hos lege? Synast eg lasein plass at det var viktig å få behandlig for for brystbetennelse.

Skrevet

Har du over 40 i feber ville jeg ringt til legevakten!!! Voksne pleier ikke få så høy temperatur uten at det er en skikkelig betennelse på gang...du burde nok få en penicillin-kur...

Skrevet

Forresten er det kjempe tøft å passe på et så lite barn når man ikke har noe overskudd...slapp av og la mannen din ordne det du ikke må gjøre du...Du må for all del ikke føle deg som en dårlig mor av den grunn!!!

Skrevet

Du må komme deg på legevakta å få penicillin nå, sett deg i bilen med en gang . Det er en viss fare for at det kan utvikle seg en betent byll i brystet dersom du går slik for lenge. I nest værste fall så må du legge inn et dren og tømme byllen for puss. I værste fall får du blodforgiftning. Sier ikke dette for å være stygg med deg, men for å vise hvor viktig det er at du får behandling NÅ! Når du er så syk som nå så skal du kun sove, drikke og amme. Far må stelle barnet og gjøre alt annet.

Når du blir frisk igjen så kommer overskuddet, og da føler du deg nok ikke som en dårlig mor lenger. Jeg har vært gjennom det samme som deg, men den dårlige følelsen forsvant etterhvert som jeg ble frisk. Ønsker deg all god bedring!

Skrevet

Enig, kom deg på legevakten.Jeg har hatt det, ble mye bedre før det var gått ett døgn etter jeg fikk penicilin.

Skrevet

Hei! Jeg hadde betennelse i brystene for noen dager siden, 40,2 i feber. Ringte legevakta, dama der sa jeg skulle ta 2 paracet og legge meg, dersom feberen ikke var gått ned i løpet av 45 minutter skulle jeg ringe tilbake. Hun ba meg også ta en varm dusj og massere brystene og forsøke å håndmelke for å løse opp det som hadde tettet seg (eller noe slikt). Jeg dusjet ikke men i ny og ne masserte jeg brystene (dvs. strøk dem lett fra yttersiden mot tuppen da de var på det vondeste) fordi jeg var redd betennelsen skulle utvikle seg til noe verre. Tok 2 paracet den kvelden og merket bedring etter kort tid. Tok 2 til noen timer senere og dagen etter var jeg absolutt bedre.

Du må ihvertfall gjøre noe ja, det er farlig å gå med så høy feber. Du trenger ikke merke noe men nyrene dine og andre organer kan ta skade av det uten at du kjenner noe til det. Dagene etter min høye feber fikk jeg røde områder over hele kroppen og det klødde. Det stakk litt i noen ledd av og til også. Kvalme og vaklevoren pga. at jeg hadde spist lite hører også med. Jeg var heldig og betennelsen utviklet seg ikke til noe verre, dog har jeg nesten ikke melk igjen og såvidt jeg forstår er det ganske vanlig å miste melka etter en slik betennelse, dessverre!!

Håper du har ringt legen nå! Lykke til!! Hilsen meg :-)

Skrevet

Gå i dusjen i varmt vann, ta en håndfull olje (olivenolje e.l.) på puppen. Stryk/massèr fra det vonde området og ut mot brystknoppen. Det er viktig at du får i gang melka sånn at melka kommer ut. Når du har gjort dette lenge, lar du ungen suge tom puppen. Selv om det er dritvondt, så er det viktig at du får sirkulasjon slik at det ikke blir en skikkelig byll inni puppen. Jeg har hatt hell med homopatmedisin. 3 piller av noe som heter Bella Donna, i en flaske vann. Rist på den og smådrikk av den utover dagen. Gjenta i et par dager. Dette virker betennelseshemmende.

Jeg vet mange kontakter lege, og de får pencilinkur med en gang. Jeg er litt motstander av sånt hvis man kan finne noe som virker innen naturmedisinen. Når det er sagt, så har du jo gått litt vel lenge med dette, så kanskje du burde gå til lege i alle tilfelle. Hvis dette skulle komme igjen, så anbefaler jeg å gjøre denne dusje/olje prosessen så fort du kjenner det. Jeg har erfaring med at det da forsvinner i løpet av en dag.

Skrevet

Hei, og takk for alle råd. Jeg prøvde alt sammen, og til slutt ble det 2 t på legevakten. Det ble antibiotika kur, feberen er gått ned til 39,5 i dag.

Men har virus i halsen også, som gjør at jeg hoster til jeg spyr.

Nå håper jeg at medisinene skal hjelpe FORT.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...