MissAntrop Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg farger håret 1 gang i mnd, og jordmor mente at det var helt ok og ufarlig for babyen.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Helfarging? Har vanligvis striper, men nå er jeg litt sånn usikker musiker så jeg har venta. Men jeg ser jo ikke ut da.
Love2bemom Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Har farget/stripet det 2 ganger etter jeg ble gravid...og det blir nok et par ganger til...har ikke hatt det i hodebunnen og utlufting på frisørsalonger i dag er myyye bedre enn før...tenk på de som jobber som frisører og blir gravid...har flere venninner som er frisører og har fått barn...
Stirra ner 32+5 Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har tatt sånn Minicolor hos frisør....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Hvis dere gjør det så skal saktens jeg gjøre det også! :-) Er så lei av å se litt sånn halvshabby ut. Nå blei jeg i litt bedre humør med en gang faktisk hehe.
Jente19*31.01.07* Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 jeg har farget hårte to ganger.. kjøpt farge i butikken og fått en frisør til å farge det. men etter noen vask så blir det rødskjær i håret og det blir bare rødere og rødere... kan det være for at jeg er gravid trur du?
Meg&Lilleskatten Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 Det kan det absolutt! Oppleve det selv..med en "glansvask"... De hadde aldri opplevd lignende..så jeg regner med det var det.. Fargen var til brunt hår..=) men håret ble mere rødt ja.. ;P Har også farget og stripet håret..ingen frisører som har frarådet meg det...Frisørene blir jo også gravide!=)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 7. oktober 2006 #10 Skrevet 7. oktober 2006 Hm.. minst to ganger.. helfarget det. Skal farge det igjen til uka=)
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 7. oktober 2006 #11 Skrevet 7. oktober 2006 jeg farger det vanligvis en gang i måneden,men etter at jeg ble gravid så har det skjedd noe rart med håret mitt. Fargen vil ikke bli som den skal bli. Har prøvd både hos frisør og hjemme,men ser like rar ut hver gang... sikkert hormonene fikk jeg beskjed av frisøren om.
ejiec++ Skrevet 7. oktober 2006 #12 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har stripet håret. Frisørene sier det er helt ufarlig. De sier det eneste man ikke bør gjøre når man er gravid - er å ta permanent, fordi det blir så dårlig krøll pga hormoner.
Trollpia Skrevet 7. oktober 2006 #13 Skrevet 7. oktober 2006 Stripet dere håret de 12 første ukene av svangerskapet? Skulle sårt tatt etterveksten (striper), men lurer jo på om det kan påvirke utviklingen til den lille. Har nettopp fått positiv test. Håper noen kan svare:)
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #14 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg stripa det med bleiking når jeg var i uke seks... UL for en uke siden, å bebisn var frisk
selma07 og engel Skrevet 7. oktober 2006 #15 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har valgt å la være. Dette fordi det er endel kjemikalier i fargen som noen mener kan være skadelig for fosteret. Min frisør er også gravid, og hun sier hun ikke blander fargene selv. Men hun må jo farge kundene som vil det.. Men jeg tror det er lurt å ikke farge håret når man er gravid. Har tidenes ettervekst da, men det er bedre det synes jeg.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Frisøren fortalte meg at det ikke er bevist noe skader på fosteret gjennom permanent eller farging. Det eneste vi gravide skal tenke på,er at permanent eller fargen ikke blir som forventet. Krøll kan enten bli for slapp krøll, eller omvendt. Farge kan bli en dårlig farge(feks grønt som jeg fikk som eks..), eller for mye farge. Dette er forskjelllig.. Men jeg selv har farget håret to ganger i svangerskapet. På meg ble fargen som forventet...Ikke noe grønt:) Så det er bare å farge i vei, om du tar sjansen... Forsteret tar ingen skade iallefall, ifølge frisøren....
fiona71*2pp Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Hei. Æ har farga og stripa håret to gang etter æ blei gravid... Første gang viste æ vel å merke ikke at æ va det.. Men det e ingen fare. Det e fra gammelt av at det kanskje kunne være farlig... Men no e det helt andre midla dæm bruke, både i stripe og farge. Æ har akkurat no, to farge,pluss stripe i håret, og jordmor kommenterte kun de fine fargan da æ va der sist, og kor fint ho mente det va at man hadde ork tell å puske litt me sæ sjøl oppi disse tider... Farg og strip i vei... Å kos dæ.
4skatter Skrevet 8. oktober 2006 #18 Skrevet 8. oktober 2006 Hei,jeg har også farget det to ganger... Men problemet er fargen... valgte lysebrunt, og det ble nesten svart.....hihi
Agent X`mor Skrevet 8. oktober 2006 #19 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har tatt full fargedesign to ganger tidligere i svangerskapet, da en venninne som er lege ble oppgitt over at det var nok en ting jeg ikke visste var skadelig for babyen... Så da jeg kom til forrige frisørtime med tidenes ettervekst og et fortvilt uttrykk i ansiktet, kunne min frisør berolige meg med at det for det første ikke finnes vitenskapelige dokumenterte fakta på dette området. For det andre har de bio-farger som det ikke er kjemikalier i! Jeg fikk farget hele håret med en kastanjefarge, som ble kul da jeg hadde masse annen farge i håret fra før som gjorde at det ble liv i håret. (Jeg har en viss aversjon med å ha hele håret i en farge da det fort ser hjemmefarget ut.) Bio-fargen har plante-ekstrakter og er i tillegg sunt for håret. Når alle andre snakker om hvor fint håret blir under graviditeten, har jeg opplevd at krøllene har blitt livløse og at hodebunnen har blitt fet. Ingen god kombinasjon. Så jeg var superfornøyd når jeg fikk en god kur for håret samt farge på kjøpet. Når det er sagt, tror jeg ikke alltid det er så bra at vi blir stresset av alle udokumenterte synsinger. Det viktigste er vel at vi har det bra i en sårbar periode og tar valg vi kan stå inne for?
ina:) Skrevet 8. oktober 2006 #20 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg striper/farger håret en gang pr mnd. Får helt "spader" når etterveksten blir for tydelig... Ikke noe redd for at det skal være skadelig for babisen på noen måte. Produktene i dag er så velutviklet ))
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #21 Skrevet 8. oktober 2006 For dere i Bergen kan jeg anbefale Huldra friøsr i Øvregaten, så langt landets eneste økologiske frisør. Den eneste frisøren jeg har vært innom som luktet ingenting da jeg kom inn døren. Og følelsen av at jeg ikke har fått noen kjemikalier i meg beroliget ihvertfall meg. Ikke noe dyrere enn vanlig frisør.
lille hopp Skrevet 9. oktober 2006 #22 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg kan med sikkerhet anbefalle alle min frisør på jessheim-vi frisører.De har amonikkfrie farger/biofarger som ikke lukter og som ikke er farlig.Og ikke minst en av de ansatte er selv gravid og kan komme med gode råd på dårlige dager!!!!!!!absolutt å anbefalle.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 9. oktober 2006 #23 Skrevet 9. oktober 2006 jeg ville ha håret blondt (jeg hadde det sort i begynnelsen av svangerskapet) Så jeg har bleket det 5-6-7 ganger i svangerskapet til nå... klart det ikke er sunt for barnet men hun viste helt frisk og fin på både UL og kontroll så da er vel alt bra da Men tror ikke jeg skal farge det noe mer nå før hun er ute... er ikke så heldig for henne + at håret mitt er sååå slitt nå av all blekingen :S Men måtte gjøre det så mange ganger for å prøve å få bort gulerot fargen :S Men den er der fortsatt... så nå er jeg en vandrende gravid gulerot! hehe
mammaja Skrevet 9. oktober 2006 #24 Skrevet 9. oktober 2006 Det er ikke dokumenter at hårfarging/bleiking skader forsteret, men det er ikke forsket nok på det til at man kan si at det er ufarlig heller. Siden vi ikke vet mer blir det opp til hver enkelt å vurdere risikoen.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #25 Skrevet 9. oktober 2006 eg farge håret mitt ca 1 gang i mnd eg... Seff forvente eg ikkje at det ska bli akkuratt som eg ønske. det fikse jo hormonene mine utmerket. men har ikkje hørt at det er farlig for ungen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå