Gå til innhold

September: Stille jenter på klubben her :D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia du, rolig her nå ja. Innom og kikker før jeg skal på nattevakt. Tobias ligger søtt og sover, etter nok en hektisk dag. Forrige helg bke det feiring tre dager til ende:), og i helga har vi vært i både 4-års og 1-års bursdag. Driver og slipper seg mere og mere nå, så er ikke lenge før han går helt selv, arbeidsomt, men veldig morsomt!!

Ellers trives han superbra i barnehagen, er ikke hver dag da, siden jeg går på natta. Godt å ha rolige morgener innimellom. Ha en fortsatt fin kveld, nå skal jeg på jobb og ta vare på mine kjære pasienter:)

Rett rundt ettårs dagene var det endel aktivitet her...ble inspirert av dette jeg da...og nå kan jeg vel stolt kalle meg en aktiv bruker av DIB/BIM. Koser meg med å lese litt på kveldene.

For to dager siden slapp Andrea seg for første gang og stod på sine to ben uten å falle...jeg så det ikke første gang...men kom løpende til og da viste hun meg det!! Strakk hendene i været og smilte...åååååhhhh hun er så skjønn! Ikveld har jeg vært alene med henne, for pappa er på kveldsvakt. Men det er jo bare morsomt fortiden. Hun "rydder" fært da, hele stuegulvet flyter på en... to... tre. Prøver symbolsk å få henne til å rydde sammen lekene, jeg viser henne. Hun ble kjempe fornærmet da jeg ryddet vekk en bok. Vilje styrken utvikler seg, og hun blir både sinna og fornærmet, heldigvis lett å avlede enda. I går skulle hun absolutt ha det ene benet på bordet under middagen, vanskelig å la vær å ikke le i sånne situasjoner. Hun endte med å sitte langt fra bordet...får fortsette å øve og øve.

Jeg er fortsatt hjemme, ut denne måneden, så skal jeg jobbe 75%nattstilling, får vært hjemme i en uke av gangen uten jobbing. Og jeg er takknemmlig for at vi slipper unna tidsjaget om morgenen, med begge foreldre på jobb, og barn i barnehagen. Besteforeldre skal hjelpe oss, så får vi se etter hvert hvordan det går. Kommer til å savne henne så masse når hun er bortreist. Men fokuserer på det positive tilbake ved at jeg får vært sammen henne mye når jeg har fri. Blir spennende tid fram til jul.

God høsthelg!

Er blitt litt stille er ja....

Sander går mer enn han kryper nå! Sååå kjekt å se når har stabber bortover. Han er begynt i bhg og trives kjempegodt. Litt trist når mamman drar men ellers bare positiv bhg-opplevelse til nå!

Torsdag fikk han kjempevondt i halsen, slimete og hoste. Urk. Fredag var vi til lege og fikk hostesaft/slimløsende til han. Fikk konstatert at det var et virus. Det var visst noe som hadde gått lenge sa legen!

Så han har lite stemme (hihi! han kan jo ikke snakke.... bare piper sånn lavt) Stakkar! Håper det går snart over!

Så sånn har vi det for tiden! :-)

Jeg begynner å bli komfortabel i rollen som mamma og er ikke hysterisk for hver gulp og blåflekk lengre. Har ikke så mye å spørre om på dette forumet lengre, føler jeg. Er innom daglig, særlig her på septemberklubben og prøver å være aktiv, men finner ikke på de helt store overskriftene. Skal skjerpe meg litt og sjabbe mere her inne :)

Ellers går dagene kjempefint! Opp om mprgenen og i barnehagen hvor han sitter utålmodig og vrir seg mens jeg bytter til tøfler. Vil rett inn å leke. Er maskoten i barnehagen og storkoser seg. De "store" barna (3 år) kommer løpende når vi kommer og roper "Heeeei TimTim!" og klemmer på han. Når jeg kommer å henter kommer han stabbende mot meg på småstødige skritt og begge hendene opp i været mens han gliser så han hikster. Smiler og vinker til de andre barna når vi drar. Dialogen består mest av lyder, det er sjelden ord å gjennkjenne. Men lyder er fin kommunikasjon det. Som når han lente seg frem og hekta seg fast i genseren min. Stakk hodet ned i utrigninga og kom opp igjen med store øyne og sa "Ohh!!!". Det var noe som han husket ja. :) Ellers er det en gutt med stor G som elsker motorsykler, store lastebiler, gadgets og ler seg rød i toppen når man herjer. Håret er fortsatt rødt og han har en glimt i øyet som kan sjarmere bestemor på andre siden av tbanevogna. Matmessig spiser han alt bortsett fra persille og smatter høylytt av sushibitene på Colosseum Sushi og Wok. Tørker diskret av gulvet under bordet når vi drar. Gutten og mammarollen er herlig, men jeg hater fortsatt og stå opp klokken sju!!! :)

Så kooselig å høre :)

Jeg er hjemme med Andrea Therese enda, for vi har ikke fått bhgplass, eller dvs vi har fått 1 tilbud, men det er så langt unna, og for oss som ikke har bil, blir det ufattelig langt, vi må toge.. og det er ikke vits :)

Så da takket vi nei :)

Ellers så har jeg jo mamma om jeg virkelig trenger det og :)

Ho jobber 2 ganger i uken, så da går det jo an å ha ho hos mormor de dagene jeg evt må på kurs :)

Såå, utviklingen er morsom og nå.. hun reiser seg oppetter alt som er( gjort en stund egentlig) , og gjerne med 1 hånd, går med støtte, med 1 hånd, litt usikker med å slippe seg, men det kommer nok etterhvert :) denne jenta har ikke hastverk hvertfall! :D

Og nå er ho veldig nysgjerrig på hva vi spiser, så ho får smake mye av det :)

eller så har ho nå begynt å si "hææ" når jeg sier navnet hennes.. skjønner ikke hvor ho har det i fra.. *hihi* ;)

Annonse

Kvardagen er travel no som Ask har blitt så stor, men det blir egentlig berre gøyare og gøyare å vere mamma... Eg er for tida arbeidsledig, men stressar heller ikkje med å finne ein jobb. Skal starte fotobusiness etter kvart, men kan ikkje begynne enno. Så enn så lenge klarar vi oss på løna til mannen min og kontantstøtta (som skal kome denne mnd).

Ask er høgt og lavt heile tida. Reiser seg, går langs og mellom alt mulig, og går ved sida av meg viss eg hend han i eine handa. Han har begynt å sleppe seg, men så snart han oppdagar at han ikkje held seg fast noko finn han noko å holde i - eller så blir han så forfjamsa at han dett rett ned på baken.

Han er travelt opptatt med å "rydde" i leikene sine, i kjøkkenskuffa og i det aller meste anna han kjem til. Han puttar ting oppi gåvogna si og seier "bbbrrr" når han kjører bortover golvet med den :o) Ellers er alt med hjul på heilt forferdeleg spennande. Han har ein Duplotraktor han kan sitte og snurre hjulene på i det uendelege. Bøker med bilete av dyr er og populært. Tante har lært han at hamsteren lagar smattelyd, og sjølv utan å sjå på bilete svarar han som regel riktig når eg spør om kva f.eks. hunden seier. Han kan lyden til hund, sau, hamster og kylling - men katten det er "pus", han har ikkje skjønt at den faktisk har ein lyd den og.

"Pus" er framleis universalordet hans, som brukast om det meste han ikkje har eit anna ord på; pupp, lys, buss, pupp, blomst, sko, osv...

Eg ammar han enno (ser ikkje ut til at han har lyst til å slutte med det første - og så lenge eg ikkje jobbar er det heilt ok for meg), men han får ein slurk kumelk ein gong for dagen, så han kan bli vant til det. Er ikkje særleg begeistra så langt. Ellers et han det meste av mat - spesielt viss det ligg på fatet til mamma eller pappa. Har oppdaga eit nytt pålegg til han (laks og majones på tube) det var visst veldig godt. Greitt at han får i seg litt omega3 sidan vi måtte gje opp tran og gå over til d-dråpar.

I neste veke skal vi på helsestasjonen for å kontrollvege han sidan han gjekk ned 50g frå 9,5 til 12 mnd, men eg trur han har lagt på seg no. Han et i alle fall bra med mat.

:o)

Hei

Er ikke så aktiv her inne lenger...... eller det vil si, er ofte inne på septemberklubben og kikker, men ellers blir det ikke mye dib-ing nei. Har jo snart fullført runde to, så jeg er igrunn mer aktiv på bim nå. -Men merker at jeg ikke har så mye å spørre om der heller, og det samme går jo igjen nå som sist. Bare 54 dager igjen til termin........ Synes det er veldig rart å tenke på at Trym skal bli storebror da. Lille godgutten vår er allerede blitt stor. -Tida går så fort jo. Må bare prøve å nye hver dag :)

Ellers er Trym veldig glad i å være i barnehagen nå. Var endel gråt de første dagene, men nå er det bare en fryd å levere han. Nesten løper inn til de andre barna og vinker og sier "hade" til meg. Deilig å vite at han har det bra der, så jeg slipper å ha dårlig samvittigher for det når nestemann kommer.

Trym snakker ikke mye. Han kan noen enkle ord: mamma, pappa, se, der, oooo(opp), vov, lys....... Men han forstår veldig mye av det vi sier da. Har han bæsjet og jeg sier: Trym, skal vi ta vekk bæsjen, så løper han med en gang bort til trappegrinda (opp til badet). Sier jeg: skal vi lage grøt, så løper han inn på kjøkkenet og prøver å åpne skaået der grøtpulveret står. Trym, skal vi gå til barnehagen, så løper han ut i gangen og finner skoene sine. -Det er så artig å se hvor mye han skjønner. :)

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...