Gå til innhold

Nå er jeg deppa..

**Tingeling** Emma06+June08:)

Anbefalte innlegg

Har styra med ammingen fra dag 1.. Fikk ikke til sugingen, og når hun endelig etter 4 dager klarte det, så hadde jeg fortsatt ikke fått melk.. 5 dagen kom det litt, men så lite at hun bare skrek.. Etter et par dager begynte da å pumpe og/eller amme hver 2-3 time for å få opp produksjonen, men måtte gi mme i tillegg.. Holdt på sånn i ca 14 dager, og fortsatt fikk jeg ikke ut mer enn 10-20 ml.. Frustrerende..

Ga da litt opp, og ga henne mme hele tida og pupp mens vi venta på at melka skulle bli varm.

Men etter noen dager bestemte jeg meg for å gi det et fosøk til og tok meg skikkelig sammen og pumpa eller håndmelka hver 2 time, også på natta, drakk masse amme-te og vørterøl, lot mannen ta seg av husarbeid++

Og i denne perioden fikk hun ikke pupp (dette pga alt stresset) Og nå endelig har jeg fått mer melk, ikke så mye, men nok til at det ga meg håp om at det kan komme mer.. Og her er problemet- Nå vil hun absolutt IKKE ha puppen, bare hyling hver gang jeg prøver..

Har dere noen gode råd om hvordan jeg kan få henne til å ville ha pupp igjen??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6595023-n%C3%A5-er-jeg-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeflink er du! Har vært der selv, men hos meg fikk hun til puppen, men fikk aldri nok melk til å fullamme. Kan ikke råde deg til annet enn å være tålmodig og prøve ofte. Gi deg når hun begynner å bli sint og gi henne flaske istedet, også kan du jo prøve igjen når hun har fått litt mat i magen og ikke er så sulten.

Håper det går bedre etter hvert!

Takk dere:)

Kan en ammehjelp komme hjem til meg og hjelpe??

Føler jeg har prøvd *alt* nå.. Så tror kanskje det hadde hjulpet visst jeg hadde en som satt vedsiden av og veiledet og ikke gitt råd over tlf..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...