Gå til innhold

tar dere fremdeles folat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar dere fremdeles folat etter at 12 uker er passert, eller hvilke tilskudd tar dere?

har legen deres sagt noe om å ta folat etter 12 uker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet med folat etter 12 uker var passert. Spurte legen om dette, og han sa det var opp til meg selv å velge. At det er ikke skadelig å ta for mye, fordi kroppen kvitter seg med overflødig, men at det ikke var noe poeng å ta det heller fordi man ikke trenger det lengre. Så jeg valgte å kutte det ut.

Etter første kontroll hos jm i uke 15, begynte jeg med omega3 etter hun anbefalte meg det, da jeg spiser lite fisk.

Etter andre kontroll hos jm i uke 24, begynte jeg med jern-tabeletter (hemofer), da hun mente jeg kunne begynne å ta det nå. Men hun sa jeg skulle bare ta én tabelett foreløpig, så gjør det..

Vil ikke ta noen kosttilskudd uten at lege eller jm har anbefalt det, da det er mye det ikke er lurt å få for mye av heller...

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor at jeg skulle kutte ut folat etter 12 uker. Jeg tar jern, tran og multivitamin.

Skrevet

Jeg tar "gravid-tablettene" til Vitaplex. Der er det folat, men kun halvparten av det man skal ta før uke 12. Tror man skal ta 400 (*etellerannet*), og i disse er det 200.

Skrevet

Jeg slutta med folat i 13 uke.. Kjøpte da gravid vitamin, men de fikk jeg ikke ned, jeg bare brakk meg. Så jeg er glad på en måte at kvalmen kom i 2 tri så jeg fikk i meg folat de viktige ukene=)

Skrevet

Nei, slutta etter 12. uke. Nå tar jeg bare omega 3, som var det jordmor anbefalte.

Skrevet

Ja, det er i de gravid vitaminene jeg tar...det er jo det i de fleste vitaminer...ikke skadelig å fortsette...

Skrevet

Det er derfor det står at du skal ta 2 tabletter pr dag!

Skrevet

Mente du meg, Rose?

De tablettene jeg tar skal man ta etter uke 12. De ligger 3 og 3 i en liten pose, og man skal kun ta en pose om dagen. 200 er nok fordi man ikke trenger 400 etter uke 12, men at det fortsatt er greit å få i seg litt :o)

Skrevet

Det er bare et par vitaminer det er skadelig å få for mye av, såvidt jeg vet, bl.a. a-vitamin. Så pass på at dere ikke tar omega3 som inneholder a-vitamin også

Skrevet

takk for svar!

har slutta med folat selv, men var litt usikker. slutta fordi jeg gikk tom.

men her en dag var jeg å skulle kjøpe noe multivitamin greier.

men dama bak disken anbefalte bare de nye MOMOMEGA.

jaja får ta noen pakker med sånne da tenkte jeg.....

SÆRLIG 30 kapsler kosta 249 kroner!!!

det er helt rått. ho fikk nå lurt meg til å kjøpe en pakke....

det angrer jeg på nå. så fantastisk kan de ikke være.

så når disse 30 kapslene er unna er det møllers for alle penga...

Skrevet

jeg tar ingenting, jeg. Gjorde ikke det med min første heller - hun er frisk som en fisk:-)

Skrevet

Nei, jeg tar ikke folat lenger.. Men jeg bruker Møllers Basic.. Men det gjorde jeg før jeg ble gravid også.. :0) Den inneholder en dagsdose med folat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...