Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Har vært til legen og fått resept på minipillen cerazette (tror det staves slik), og det blir første gang jeg prøver dette prevansjonsmiddelet... Andre her med erfaringer med denne pillen?? Sikkerhet.. bivirkninger..?
Lindis :-) Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Har gått på den 1 mnd nå og fungerer kjempefint på meg. Fikk en blødning etter ca 14 dager, men det gikk over, og nå begynner jeg på brett nr 2. Har ikke hatt noen bivirkninger foreløbig..
Gjest -lilly- Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Funker kjempe fint på meg oxo, ingen bivirkninger
Harleygirl Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Hei! Har brukt denne i 5 mnd nå og er fortsatt ikke blitt gravid... D er en p-pille d der...funker ikke likt som mini-pillen.. Du trenger ikke være så nøye me å ta de til samme tid vær dag.. den har en sikkerhet på 12 timer. Jeg er veldig fornøyd å har ikke hatt noen bivirkninger. Som legen sa til meg så var det i svært få tilfeller det var bivirkninger. mvh
Harleygirl Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Eh...glemte å si en ting... Eneste jeg har merket er at blødningen kan komme uregelmessig, men det er jo ikke farlig så lenge de kommer sjeldnere enn en gang i mnd, som de gjør til meg=) mvh
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Har brukt den i 5 nåneder nå, er ikke helt fornøyd: Opplever at jeg har blitt lett irritabel/sur/fort sint. Etter å ha snakket med andre på samme piller har jeg funnet ut at det kan være en bivirkning av pillen. Det positive er at blødninger uteblir :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Det var jeg som startet denne tråden:-) Takk for svar! Det der med humørproblemer, det var det jeg var redd for. Har slitt med humøret i ett år nå, både gjennom svangerskapet og i barseltida. Orker ikke mer irritabilitet nå, og det gjør heller ikke resten av familien... Så jeg håper denne pillen ikke virker slik på meg. Jeg får prøve å se hva som skjer. Har ikke fått tilbake mensen ennå, men er det så at disse pillene vil gi meg blødninger som ikke er mensen?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Du vet at du må vente til du har fått mensen med å starte på pillene? Det er blødninger som er mensen du får ja, du har eggløsning. Minipillene hindrer egget i å feste seg, p-pillene derimot hindrer eggløsningen og du har derfor ikke mensen.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 jeg har ikke fått mensen, men begynte på minipilla likevel... begynner på trionetta igjen når jeg får mensen/slutter å amme. har ikke brukt minipilla så lenge da,..men merket en bivirkning: legger på meg! har ikke har soe søtbehov og gikk ned jevnt og trutt etter fødselen, men dagen etter at jeg begynte med pilla, så kom godtesuget..og vekta! noe herk! ;o)
mamma og my Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har mest positive erfaringer med cerazette. Mindre og smertefrie blødninger(er ikke akkurat godt vant), og at hårtapet jeg fikk tre mnd etter fødselen har avtatt. Merker ingen forandringer på humøret. Den skal være sikrere enn vanlige minipiller, fordi hormondosen er større. det gjør også at du har 12 timers slingringsmonn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå