Gå til innhold

Noen som vet dette med forskjellen på EL i venstre og høyere eggstokk?

Anbefalte innlegg

Gynokologen min sa i går da jeg var der at hun så på skjermen at jeg kommer til å få EL nå de nærmeste dagene i VENSTRE eggstokk.

Men hva er egentlig forskjellen???

Blir ikke klok på denne syklusen og EL jeg.

Fortsetter under...

Hei hei

Dette er fra pernille sin side,vet ikke om det hjelper jeg

Har man eggløsning på annenhver side annenhver måned?

Man kan ha det, men det er ingen fast regel om at eggstokkene bytter på å slippe egg. Begge eggstokkene blir nemlig stimulert til å modne egg, og de "konkurrerer" seg imellom om å få det mest modne egget. Den eggstokken som til slutt har det mest modne egget, blir den som får "tillatelse" av kroppen til å foreta eggløsningen, og det kan være den samme eggstokken som vinner dette "kappløpet" flere sykluser på rad. Kvinner som har fått fjernet en eggstokk har som regel også eggløsninger og regelmessige, normale sykluser. Da "vinner" den gjenværende eggstokken hver eneste gang.

:)

Vet ikke helt om jeg svarer deg på spørsmålet ditt, Men jeg fjernet venstre eggleder for snart 2 uker siden pga graviditet i egglederen. Legene sa til meg at jeg nå bare vil kunne bli gravid annenhver mnd fordi kroppen som regel veksler på å slippe egget fra høyre og venstre eggstokk. Siden jeg nå mangler egglederen på venstre side så vil jeg kun kunne bli gravid dersom det slippes et egg fra høyre eggstokk. Når det slippes et egg fra vestre eggstokk så vil det egget bare blir tatt opp av kroppen og gå til grunne.

Konklusjon et egg slippes fra venstre eggstokk annenhver mnd og det samme gjelder høyre eggstokk....

Klokere eller?? He he ikke sikkert...

Annonse

iiiiiik, hvor har du hørt det??? Jeg har jo ikke mulighet lenger til å bli gravid fra venstre eggstokk....uff...nå ble jeg litt nervøs...er såååå redd vi ikke skal få til å bli gravid igjen....

Var bare ei som skrev det til meg under IKM i uke 43 skravletråd.

Det er sikkert bare noe man hører...Ikke tenk på det du kjære deg. Var jo bare noe jeg hørte. Sikkert like stor sjans ved høyre eggstokk.

Jeg ordla meg feil...Det stod at vedkommende hadde hørt at ved venstre eggstokk så var de veldig ivrig etter befruktning. Så det er ikke noe å tenke på for deg. Du har like god mulighet med høyre eggstokk.,

Hei,

Igår fikk jeg cellegift pga graviditet utenfor livmor ( i eggleder). Jeg fikk velge mellom det eller operasjon. En av farene ved ikke å fjerne eggeleder er da at det kan skje igjen. Jeg spurte da om jeg ikke kunne prøve bare annenhver måned, men fikk til svar at det var tilfeldig hvilken eggleder egget gikk gjennom, at det ikke har noen sammenheng om det er venstre eller høyre side eggleder som slipper egget for hvilken eggleder som tar det opp.

Det høres rart ut at man skal ha større mulighet for å bli gravid med den ene eggstokken enn den andre???

uff trist å høre men det er vel godt å få det bekreftet og komme seg videre, det syntes iallefall jeg.

Jøss vil det si at et egg som løsner i venstre eggstokk kan feste seg i høyre eggleder????? Det hørtes jo kjemperart ut. Jeg trodde det var sånn at høyre eggleder tok imot egg fra høyre eggstokk og motsatt.....Er det ikke slik det funker altså????

Hei kaninkanin

Det er nok sånn at høyre eggleder fanger opp egg fra høyre eggstokk og omvendt. SOM REGEL..... min gyn sa at det HAR skjedd at eggleder faktisk kan hente egg fra eggstokk på motsatt side. Han sa at kroppen tilpasser seg det utroligste!

Annonse

Helt klart fint å få det bekreftet ja. Har gått i 3 uker i uvisshet, enig med deg i at det beste er å kunne komme seg videre. Man må dessverre vente 3 måneder før man kan prøve igjen etter cellegift, så jeg satser på å lage baby i romjulen....

Jeg forsto det sånn av overlegen på KK at det det spiller ikke noen rolle hvilken eggleder eggene faller ned i, det er litt tilfeldig og uavhengig av hvilken eggstokk som slipper egget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...