MammaDilla Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Er det mulig å IKKE oppdage tvillinger på ul i uke 18???
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 ja, det hender en veldig veldig sjelden gang man ikke oppdager det før fødselen.. Leste det i den boka jeg har kjøpt som jordmor Siri har skrevet.. Det har skjedd at de tilogmed ikke har oppdaga trillinger.... men som sakt, veldig sjeldent..
litjline Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Tror ikke det er mulig å overse tvillinger på UL i uke 18 nei. Har selv født tvillinger og vet godt hvordan de ser ut på skjermen.I dette svangerskapet derimot,var jeg på tidlig UL i uke 6 og 7, for å undersøke om det var tvillinger igjen,men der så de bare en.Nå har jeg funnet ut det var to alikevel,men jeg mistet den ene i uke 9...
MammaDilla Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 Saken er den at jeg har ALT for stort sf mål. Lå 5-6 cm over slingringskurven (den grønne kurven) i uke 23. Nå er jeg 24+5 og den har økt enda mer. (er henvist til ny ul). Det kan jo gi meg dårlig nyhet, som at noe er galt, og for mye fostervann osv. Men mest sannsynlig så er jo alt bra. Jeg føler meg frisk, kjenner mye liv osv. Ang det å kjenne liv synes jeg at jeg kjenner litt vell mye liv over alt til tider. Vanligvis på ene siden. Men om kvelden og natten dunker og krasper det på begge sider.. gjerne både samtidig eller med mellomrom. Så bare lekte litt med tvilling tanken.. hehe.. Men er nok sikkert bare en stor aktiv gutt
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Hei Huldra!! Mitt symfysemål låg helt i øvre kant av kurven nå når jeg var hos jordmor, Jeg fikk ny time 14 dager (blir ikke nå til uken men neste), for å sjekke om den har vokst noe mer. Jeg er 24+3 idag, og har stressa endel med hva det kan være. Familien rundt meg spøker med tvillinger, noe jeg begynner å tenke på selv også da, men helst ikke vil ha..=) Blir helt stressa, og er fælt å måtte vente de 14 dagene, selv om det ikke er så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå