Happy Ignorant Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Det handler om en liten gutt som ble hjerneskadd av trippelvaksinen!
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Det var en dokumentar alle foreldre burde sett. Der fikk man innblikk i hva staten driver med. De synes det norske folk er så dum at de finner det fornuftig å lure oss. Meg bekjent finnes det ingen dokumentajon på at vaksinasjon virker, da virker det rimelig perverst å skulle utsette sitt barn for noe det kan dø eller få andre alvorlige komplikasjoner av. Russisk rulett kalles det. Jeg blir så provosert av staten, de sitter der å benekter noe som mange andre land har erkjent for lenge siden!
gullungemamma'n til 3!! ;-) Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Hei! jeg så den dokumentaren og jeg har også fulgt med tidliger da jeg har to barn som har fulgt og følger vaksinasjonsprogrammet og selvfølgelig ikke vil at noe skal skje med dem, men jeg vet med ganske stor sikkerhet at jeg vil velge og vaksinere mitt neste barn også, da dette idiotiet med og kutte vaksinasjonsprogrammet SOM FAKTISK HAR NÆRMEST UTRYDDET ENDEL AV DE GJELDENDE SYKDOMMMENE som faktisk kan være rimelig skadelige og i enkelte tilfeller dødelige for barn, antakeligvis vil føre til en oppblomstring av disse sykdommene i vårt land de nærmeste årene i takt med økt innvandring fra land uten vaksinasjonsprogrammer og at vi generellt reiser mer og dermed tar med smitte hjem til våre egne ubevisst. Jeg har selv fulgt vaksinasjonsprogrammet og jeg fikk meslinger da jeg var lita.(Før vaksinasjonen) Var da veldig syk lenge, og min mor omtalte senere at de trodde de skulle miste meg. Jeg vil helst slippe slike tilfeller med mine barn. Man kan aldri forsikre seg helt, og jeg er i likhet med flere skeptisk til resultater som fremkommer, men alt tatt i betraktning føler jeg meg tryggere Med vaksinen enn Uten. Synes enkelte er Veeeldig bastante i sine uttalelser her inne...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Disse påstandene om at det er vaksiner som har utryddet diverse sykdommer, holder ikke mål! Statistikk fra hele den vestlige verden viser at disse sykdommene var i kraftig nedgang LENGE FØR vaksinene ble innført. Vesentlig forbedring av hygieniske forhold, isolasjon av enkelt tilfeller og mer informasjon om sykdommene generelt, og det faktum at sykdommer ikke lenger er levedyktige når forholdene ikke lenger ligger til rette for det, bør kanskje tas med i betraktningen!? Nokså bastante uttalelser du selv kommer med der, HELT uten dekning!
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Hehe.. Om du synes enkelte er bastante i sine uttalelser så bør du nok ta en gundig titt på hva det er selv sier her. Som anonym her sier, så var alle de sykdommene som vaksinasjon hjelper mot nesten borte når vaksinasjonen intredde. Det er et faktum at vaksinasjon ikke er en garanti for at man ikke får sykdommene. Vesla her i hus har desverre fått trippelvaksinen. Men jeg kan skrive opp på at hun får ikke noen fler, nå etter jeg har begynt å sette meg inn i saken. Kanskje du også skulle gjøre det, sette deg inn i saken før du kommer med uttalelser som er helt på jorde.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 TIL VILLUNGEN: Ingen vaksiner er 100% trygge eller 100% effektive ingen rasjonelle mennesker påstår det, men å si at vaksiner ikke har noen effekt i det hele tatt???? Det stemmer at en del infeksjonssykdommer var på vei nedover før vaksiner ble innført, men bedre hygiene og lignende kan ikke forklare det stupet vi har sett for de sykdommene vi har effektive vaksiner mot. Når vaksineprogram av ulike grunner har blitt suspendert har sykdommsinsidensen føket i været igjen.........slik som f.eks. i Japan på 1970-tallet. Year Cases Deaths 1970 655 5 1971 206 4 1972 269 2 1973 364 4 1974 393 0 1975 1,084 5 1976 2,508 20 1977 5,450 20 1978 9,626 32 1979 13,092 41 Table 1. Pertussis cases and deaths in Japan 1970-79. Immunisation suspended in early 1975. Data taken from Kanai31 Kan gi deg mange andre eksempler på at når vaksineraten går ned så går sykdomstilfeller opp. Lurer på hvilken autoritet du viser til når du sier at vaksiner ikke har noen effekt ettersom alle seriøse aktører innenfor denne forskningen er av en helt annen mening... Er enig i at saken har 2 sider og at man har lov til å diskutere dette og ha sin egen mening, men ikke kom med utsagn som er feilaktige og som bygger på kvasivitenskap.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 For bl.a grafer som viser sykdomsutviklingen i forbindelse med vaksiner se: www.moh.govt.nz/moh.nsf/Files/PlunkettQ&a.pdf
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Etter det jeg har lest, så finnes det ingen gode nok vitenskaplige studier på at vaksinasjon faktisk virker. Jeg har aldri påstått at de IKKE virker. Samme som jeg ikke påstår at de virker. Jeg snakker om dokumentasjonen som finnes... Når du vil diskutere noe, så bør du kanskje lese det jeg skriver korrekt. ;-) Jeg kommer med meninger om at det er ganske perverst å gi barn en vaksine det ikke finnes god nok dokumentasjon på virker. Som i tillegg kan drepe barnet ditt.
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Sitat fra en skråsikker anonym tydelig religiøst overbevist om vaksinens fortreffelighet: "Lurer på hvilken autoritet du viser til når du sier at vaksiner ikke har noen effekt ettersom alle seriøse aktører innenfor denne forskningen er av en helt annen mening... Er enig i at saken har 2 sider og at man har lov til å diskutere dette og ha sin egen mening, men ikke kom med utsagn som er feilaktige og som bygger på kvasivitenskap." En ting skal "anonym" tydelig ha og det er ros for sin svært sterke tro på "seriøse aktører" innen denne vaksineforskningen. Selvfølgelig ser man økt antistoffkonsentrasjon etter en vaksine, men her var det snakk om virkningen av en vaksine. Det hjelper vel ikke å si at vi har en effektiv vaksine mot kikhoste, når rapporterte tilfeller av denne sykdommen har eksplodert de siste årene. Ikke bare blant eldre barn, men også yngre og nyvaksinerte. Selvfølgelig kan du vise til forskning som sier at denne vaksinen virker og forskning som jeg igjen kaller for (kvasivitenskap) Altså "seriøs" forskning opp mot innrapporterte tilfeller! Denne vaksinen blir gitt 3 ganger første leveår, sammen med en liten boostervaksine for å fylle etter vaksinestoffer når barna er 8-9 år gamle. Uansett. Kikhoste er en ting. PS. Du bruker Japans statistikk for kikhoste i et gitt tidsperspektiv. Japan brukte denne vaksinen i samme periode, men det som er interessant å se, ettersom du tar opp Japan. Da Japan i 1975 besluttet å utsette kikhostevaksineringen til barna var to år gamle, sank antall krybbedødtilfeller umiddelbart mot null. Antallet rapporterte skadevirkninger for øvrig, forble de samme. Det som er litt morsomt med dette er at Japan har også den laveste krybbedødstatistikken i verden. (Skulle nesten tro at det var pga at dette landet har utsatt vaksineringen til barna er 2 år gamle) Ellers så kan du anonym legge frem dine dokumentasjoner som beviser vaksinens effekt og vær så snill og ta med noe som beviser at vaksinene er ufarlig i den samme slengen du er så godt i gang! Så kan vi diskutere hva som er kvasivitenskap eller ikke. ha en fin kveld. og PS.. prøv å se om du kan finne noe som beviser effekt på tuberkulose og tetanus:-) Pleier å være en bra start for nybegynnere i vaksinedebatter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå