Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Sønnen min er snart 4 måneder. Det er dessverre blitt slik at hovedernæringen hans er mme, fordi jeg ikke klarte å produsere nok melk de første ukene, antageligvis pga. mye stress... Har allikevel fortsatt og gi ham det lille jeg hadde, men han er ikke særlig interessert i puppen lenger. Jeg legger han til og enten avviser han puppen fullstendig, skriker og snur seg vekk, eller så suger han akkurat lenge nok til å sette igang utdrivingsrefleksen. Melka kommer og han svelger en gang eller to og så slipper han. Jeg dytter brystet inn i munnen og han svelger og slipper, og slik holder vi på inntil han blir skikkelig sint... Han ser ikke ut til å ha lyst på morsmelka lenger??!? Jeg driver å pumper endel nå jeg, for jeg klarer liksom ikke helt å gi meg, jeg vil jo så gjerne amme. Synes også at pumpingen ser ut til å øke produksjonen, og jeg antar at dette er fordi babyen ikke tømmer brystene skikkelig siden han er så uinteressert, mens de blir mer tømt når jeg sitter å pumper en halv time av gangen. På en halv time kommer det forøvrig ikke mer enn rundt 20 ml... Hva ville dere gjort nå?? Er det i det hele tatt mulig å få ett barn tilbake til brystet når han er begynt slik? Bare plager jeg han med å skulle holde på å insistere på denne ammingen??
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Du kan jo alltids prøve og prøve, men jeg tror han er for stor nå til å ta puppen om han har tatt flaske helt siden han vvar født. 20 ml på 1/2 time er veldig lite...kanskje du bare skal gi opp amminga og kose deg og slappe av:)
Lilleh Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Ring eller send mail til en ammehjelper! de kan hjelpe deg med å komme tilbake til brystet igjen. Det er jo mange her som har slitt med puppenekt, og som har fått det til igjen.... Du har sikkert mer enn de 20 ml i brystene du får når du pumper, antagelig kommer ikke utdrivningsrefleksen skikkelig igang. Få resept på syntocinon nesespray fra fastlegen din. Han syns sikkert flaska er myyyye mer interessant enn brystene dine, der kommer jo melka med en gang, og han slipper å jobbe noe for den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå