Gå til innhold

Hvor vanlig er det å gå over termin med førstemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli ekstremt klar for at det skal skje noe, men har enda tre uker igjen til termin, dvs. at det jo kan gå 5 uker før det skjer noe... Har hørt at det er vanlig å gå over termin med førstemann, men har samtidig snakket med mange som sier de fødte før tida med førstemann. Noen som vet hva som egentlig er vanligst?? (selv kom jeg 2 uker før tida, og jeg er førstemann)

Fortsetter under...

Skrevet

På sykehuset sa de at 75% av de førstegangsfødende går over termin.

Jeg blir selv en av dem - og er et levende bevis på at tidlige fødsler både på mors og fars siden ikke er arvelig...

Skrevet

Jeg fødte vår jente 1 uke før termin, så nå er jeg spent på når nr 2 kommer!

Skrevet

De påstår jo er vanligst å gå over første gang, og så føde tidligere neste. Jeg fikk min første før, og gikk over med nr.2. Har og knust alle deres påstander om hvor lenge det er vanlig å gå med de neste og. Tvillingene mine fikk jeg 4dager før, ikke 3 uker før som de hardnakket påstod jeg kom til å føde. Nr.6 sa de kom til å komme tidligere, for det er vanlig å føde tidligere når har mange barn fra før. Han var den som brukte lengst tid.-15dager over. Så du kan trygt si jeg har sluttet å høre på påstander fra med.pers. om fødselstidspkt :)

De kommer når de kommer. Det er det eneste som er helt sikkert :)

Skrevet

Jeg fikk førstemann 14 dager før termin :) Så det er håp ;)

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over med nummer 1. Om ikke fødselen hadde startet av seg selv, ville jeg blitt satt i gang den dagen. Litt av en prøvelse å gå over termin...

Venter nå nummer to, og er spent på hva som skjer denne gang!

Lykke til:o)

Annonse

Skrevet

de sier det er ganske anlig å gå over med nr 1, men det er ikke noen selvfølge.

fikk min første på termin dagen, så blir spennende å se når denne kommer i forhold til termin.

Skrevet

Min første fødsel var 12 dager før termin, jeg er veldig spent på når nr 2 kommer. Det jeg også er spent på er hvor lang tid fødsel nr 2 tar. Fødsel nr 1 tok 5 timer!

Skrevet

Hei

med nr 1 fødte jeg på termindato, nr 2 fikk jeg en uke før og nr 3 har jeg en uke i gjenn til terminen så jeg håper at i dag skal det skje:)

Skrevet

Jeg fikk førstemann 2 dager før termin, mens andremann kom 6 dager etter. Er nå 6 dager over med tredjemann og venter utålmodig på at det skal skje noe, så for meg har alt vært motsatt av det alle sier. Min første fødsel kom tidligst i gang og varte kortest tid. Fødsel nr 2 varte dobbel så lang tid. Håper bare at denne fødselen blir en mellomting iallfall

Skrevet

Alt fra 3 uker før til 2 uker over termin er visst helt vanlig. Det sies at førstegangsfødende ofte går over tiden, men det er visst ingen regel.

Selv fødte jeg førstemann på termindagen, 2. gang gikk jeg 9 dager over. Er nå gravid med nr 3, og er spent på når denne krabaten har tenkt å komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...