Havi Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Nå tror jeg det er like før det klikker for meg!!! Jeg blir helt sprø av å gjøre ingenting! Har bekkenplager som begynte veldig tidlig denne gangen ( andre svangerskap). Og nå er jeg 23 uker på vei, og det blir bare verre og verre. For det første har jeg lagt på meg mye i det siste, og da blir bekkenløsningen også bare verre fordi jeg blir tyngre. Og da føler jeg meg feit og stygg! Forferdelig stygg! Tør ikke se på følk engang! I tillegg kan jeg ikke gå turer eller trene som jeg er vant til, eller shoppe nye klært uten å ha ødelagt kroppen for flere dager fremover. Nå har det blitt så betent i muskelene rundt bekkenet, at jeg ikke sover om natten heller. Det føles som om jeg er på randen til å få krampe i rompa om natten. Så nå sitter jeg dypt fortvilet og sint og lei meg og irriterer meg over alt den duste mannen min gjør eller IKKE gjør ( som jeg ønsker inni mitt lille gale hodet at han skal gjøre...) Så nå måtte jeg bare få det ut!!! Sorry for teit innlegg, men jeg føler at det er bare dere jeg kan si sånn til! Har ingen andre som skjønner...
linneha Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Er like langt som deg nå, og har også slitt med de samme symptomene helt til et par uker siden. Visste ikke hvordan jeg skulle ligge på natta, var så øm i bekkenet. Men så begynte jeg å å gå tur hver dag, overså smertene til en viss grad, og nå er jeg blitt mye bedre! Gikk en kort tur i begynnelsen og økte etterhvert. Jeg hadde mistet mye muskler i bekken/rompe i løpet av første trimester på grunn av lite mat og lite aktivitet (rompa gikk nesten i et med ryggen til slutt, haha:)). Det har nok virket inn på leddene og gjort den fysiologiske bekkenløsningen mer smertefull for mitt vedkommede. Det er ikke sikkert det funker for alle da, kanskje ikke de med alvorlig bekkenløsning. Det virker som om du er mer plaget enn meg, men har du prøvd å svømme? har hørt at det kan være bra. Musklene blir i hverfall mykere hvis man bruker de mer aktivt, og man vedlikeholder muskulaturen (greit med tanke på en kommende fødsel...). Føler ihvertfall med deg, og håper du blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå