Gå til innhold

1.kontroll til legen igår!!:)

Anbefalte innlegg

Hadde grua meg fryktelig, for jeg var sikker på at det hadde gått gæli igjen. Jeg mista 10 uker påvei i mars, og da hang kvalmen igjen i 7 uker etter jeg mista. De siste dagene så har alle symptomene mine forsvunnet, men kvalmen har ligget der... Så da begynte jeg jo å tenke igjen. (er 8+3 idag)

Så da jeg kom til legen igår, så begynte jeg å gråte nesten med en gang. Heh... var liksom litt pinlig! Men det bare kom.. Han skjønte at jeg hadde mange tanker liggende på lur, og at jeg hadde mange bekymringer der.

Så han sa han skulle ringe jordmora, for han mente at jeg kunne hatt godt av å starte med en prat hos henne.

Jeg spurte om jeg fikk henvisning til tidlig UL, men det mente han ikke var nødvendig, for terminen fikk jeg jo vite i uke 18. Så da sa jeg at det var for min egen del, så jeg fikk roa meg ned litt. Da sa han at var det bare derfor ja, da kunne han ta UL med èn gang.

Og i tillegg så var det spesialist på GU og UL der den dagen, så han spurte om ikke hun kunne gjøre det istede. Så da fikk jeg komme inn å ta innvendig UL.

Jeg var jo selvsagt bekymra da, men legen hadde sagt at alt var nok bra. Men når jeg lå der da, så fant de først ingenting. Da ble legen hvit i maska da, begynte å bli bekymra. Så fant de en tom sekk, altså ikke'no foster, Og det sa spesialisten også. "Her er det visst inget foster!"

Så da tenkte jeg at nå kan jeg bare dra hjem igjen. Men plutselig, når hun snudde litt på utstyret, så dukka det opp noe bittelite. Der var spira mi!!:))

Så også hjertet som dunka. Men ikke mye mer. Jeg er jo egentlig 8+3 nå, men ut ifra størrelsa på spira så trudde de kanskje at jeg bare var i uke 6. Kanskje! Hun kunne ikke si for sikkert, for utstyret der er elendig og fra "krigens dager".. Så de går fortsatt ut ifra at terminen er 18.mai da.

Men det jeg ikke skjønner er at, hvis jeg skal være 6 uker nå, det vil jo si at da graviditetstestene mine ble positive da jeg var 2 uker påvei. Og det går jo ikke!

Så jeg tror ikke helt på det der enda;)

Var til jordmora etterpå, og jeg skal få tett oppfølging. Ikke det at jeg føler jeg trenger det nå, for etter jeg fikk se spira, så er jeg bare letta og glad. Men hun sa også det, at da jeg mista i mars, så har jeg bare lagt det unna på en måte. Og at jeg nå er gravid igjen, drar fram mange tanker og tidligere opplevelser...

Men vi får se hvordan det går, er glad jeg nå. Og får bare fortsette og krysse fingrene på at resten av 1.tri går bra:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6593031-1kontroll-til-legen-ig%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...