Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente før man oppsøker lege ved brystbetennelse ?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk torsdagskveld veldig vondt i det ene brystet, det var ømt og kjentes forslått ut. Fikk råd av Expat om hva jeg burde gjøre. Har hele tiden passet på at brystet er tømt, massert det i dusjen 3 ganger om dagen og faktisk i natt også da jeg syntes det gjorde vondt og vil gjøre alt for å slippe brystbetennelse. ( i allefall gjøre det jeg kan for å ikke videreutvikle den). Idag er brystet egentlig likt som på torsdagskveld, ikke vondere, men jeg har fått et rødt flammeområde. Jeg tar Lecitin og lurer nå på om jeg kanskje bør oppsøke lege. Hvor langt må en betennelse ha kommet før de behandler den ? Vil nesesprayen alle prater om kunne hjelpe ? (dersom den gjør det oppsøker jeg lege alene av den grunn, vil ty til alle midler som er mulige nå - vil IKKE få sterk betennelse).

Hvor "vondt" skal det være, og hvor lenge kan betennelsen få utvikle seg før man sier at "nei nå har det gått for lang tid, jeg går til lege !" ?

Jeg har kun starten på en betennelse, det vet jeg, men spørsmålet mitt er altså hvor lenge man kan ha denne starten uten å gå til lege. Huff ble nok litt kronglete dette, men trenger hjelp da jeg aldri har hatt dette før :'( snufs

Fortsetter under...

jeg har hatt en del brystbetennelser, og det er ingenting legen kan gjøre dersom ikke betennelsen er gått så langt at du får frysebyer, høy feber og føler deg elendig... Da trenger du antibiotika!! Dersom du ikke blir dårligere hadde jeg følgt råda til Expat, og håper du slipper antibiotika kur.

JEg slapp unna to ganger og måtte ha kur to ganger. Hadde da 40 i feber, skallebank og frøys som en tulling, og selvsagt vondt i puppen!

uff ikke no kjekt, skal krysse fingrene for at det går over for deg:)

nei, oppsøk lege med en gang og få tatt en mm-prøve! har du sår eller sprukken vorte er det enda viktigere! jeg gikk alt for lenge med brystbetennelse, før jeg tok kontakt. eller jeg tok kontakt, men av en eller annen grunn ble det ikke tatt mm-prøve da jeg var på ammeklinikken, og hs sa heller ingen ting om sånn prøve. fikk beskjed om bare å gå hjem å masere og masere. noe som slett ikke hjalp. i desperasjon ringte jeg lege etter to uker, og svaret på mm-prøve tar enda en uke. viste seg at jeg har brystbetennelse infisert av streptokokker, og har hatt det i tre uker. har endelig begynt å bli bedre nå etter noen dager på riktig antibiotika.men kan regne med at det tar lang tid før det blir helt bra. jeg fikk først vanlig antibiotika av legen allerede første dagen jeg kom dit da. det får nok du også når du ikke har blitt bedre etter å ha jobbet med bryste i 2 dager. jeg synes sprayen virker.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...