Gå til innhold

Spm til dere som er blitt gravide:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer (sånn ca) før inseminering, fikk dere positiv eggløsningstest? Det er interessant å se variasjonene og kanskje få en liten pekepinn på når man bør insemineres. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller, men interessant for det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du bruker en seriøs klinikk vil de fortelle deg alt om dette. Sjekk for eksempel ut www.storkklinik.dk og www.vitanova.dk

Eggløsning inntreffer 24-36 timer etter at testen slår ut. Tester du feks kl 08:00 hver morgen, vet du egentlig ikke om den ble positiv kl 09:00 dagen før, eller 07:00 samme dag som du tester. Denne forskjellen er ikke så nøye i et parforhold, men når man benytter seg av inseminasjon lever sæden kortere, så timing blir viktigere.

Klinikkene ber deg derfor teste to ganger om dagen. Hvis den blir positiv på kvelden er det vanligvis inseminering i løpet av neste dag. Blir den positiv på dagen kan det være aktuelt både samme og neste dag, det varierer litt.

Jeg har lest et sted at hormonet ofte starter å stige etter man har stått opp og at det derfor oftest blir positivt utslag på kvelden første gang.

De fleste som er her inne har ganske sterke meninger til fordel for å bruke en klinikk i stedet for egen donor.

Hvis du egenlig ikke er ute etter denne type informasjon men ønsker å starte en "innsamling" av tidspunkter så er mitt bidrag at den første positive EL test ble oppdaget 13 timer før inseminasjon som førte til positiv graviditetstest. :-)

Skrevet

Vi har stort sett testet tre ganger daglig når vi tror vi er ved EL. Veldig slitsomt i og med at man ikke skal drikke, og skal ha kosentrert urin. Men hva gjør man ikke for en god sak! Første gang vi ble gravide, hadde vi positiv test klokken ni ( siste test den dagen), og inseminerte ca klokken 16.00. Så hadde vi fire runder med positiv test ettermiddag/kveld med inseminering i to- tre tiden. Negativt resultat. Denne gangen hadde vi positiv test kveld, time klokken 17.15 og ble gravide. De ville egentlig at vi skulle vente en dag og komme tidlig dagen etter, men jeg følte at en ettermiddagsinseminasjon den dagen ville være riktig. ( lett og si etterpå i grunn).

Masse lykke til, om du/dere planlegger barn:)

Skrevet

Jeg testet to ganger daglig i tiden da jeg ventet eggløsning. Fikk positiv test på kvelden og ble inseminert 10 timer senere. Full klaff og jubel :-)

Skrevet

Det kommer også an på hvor lang syklus du har. Har du en kort syklus er det sannsynlig at el kommer tidligere enn ved en lang syklus. De beste testene forutser el inntil 48 timer i forkant. Jeg fikk positiv test midt på dagen og ble inseminert på morgenen dagen etter og det ble klaff.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene :-) Vi er i kategorien over prøvere hos Stork :) Vi har hatt to insemineringer, men altså ikke klart det, enda :-) Vi har en følelse av at begge insemineringene har vært litt for tidlig. Vi har hatt et lengre opphold nå for å spare litt penger og kartlegge denne syklusen litt bedre, men begynner å nærme oss for en ny tur til Stork :)

Skrevet

Måling av morgentemperatur kan være et supplement til testene.

Sjekk www.pernille.info

Skrevet

Jeg testet negativt kl 21.00 og postitvt kl 23.30. Ble insimenert kl 12.15. Positivt resultat. Neste gang hadde jeg posistiv test kl 06.00 og ble inseminert kl 17.15 samme dag + 12.00 dagen etter. Negativt resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...