Gå til innhold

Av ren nysgjerrrighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å tråkke noen på tærne, jeg er rett og slett bare nysgjerrig..! Jeg lurer på hvorfor noen her inne velger å være anonyme til tross for at de svarer på spørsmål o.l. som ikke er spesielt "på kanten"?

Altså f.eks. om noen spør om noe barneutstyr e.l. så svarer man hva man synes er best, hva man har hørt om det produktet og slikt, så velger noen å trykke på anonymknappen enda det ikke er et støtende, avslørende, flaut eller lignende..! Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk jeg og.. Skjønner liksom ikke helt vitsen med å være anonym heller jeg da...

Skrevet

jeg trykker som regel på anonymknappen om hovedinnlegget er anonymt.

men er ikke så ofte jeg svarer på noe

Skrevet

Er ikke alle som er like varme i trøya, og tør å signere med nick...

Husker forrige gang jeg var på bim gikk det noen mnd før jeg turde signere, var nesten redd for å få kommentarer for det teite nicket mitt, haha! Men så byttet jeg nick og ble meeeget aktiv, og var plutselig på topp 10 lista over mest aktive brukere...

Noen mener jo at de er like anonyme uansett om de har nick eller ikke også.

Selv føler jeg meg som en tjuv om jeg signerer anonymt, så her går det i nick=)

Skrevet

Du tråkker meg på ingen måte på tærne ved å si det. Jeg vil komme med mine argumenter for hvorfor jeg somoftest uansett trykker på anonymknappen.

Jeg vil ikke bli kjent igjen. Har ikke noe behov for at andre skal kunne følge med meg uten at jeg vet det. Jeg har selv kjent igjen flere her inne på bakgrunn av kun tre- fire innlegg.

Jeg vet hva flere av mine venninner mener om forskjellig utstyr, jeg vet hva slags utstyr de har. Når en da leser en anbefaling som høres ut som venninna di sin er det bare å søke på nicket på forum. Da popper det opp masse innlegg der hun har vært involvert. Vips! Så kan du "overvåke" alt hun sier på f.eks skravlesiden. Mer eller mindre bevisst, creepy syns jeg....

Kanskje det er å dra det litt langt når det gjelder kommentarer om utstyr, men jeg gjør det av prinsipp nesten på alt jeg skriver der en kan velge.

En skal jammen være påpasselig med hva en skriver om en vil holde på anonymiteten sin med nick.

Skrevet

Må innrømme at for meg spiller det ingen rolle om noen skulle finne ut hvem jeg er. Jeg står for det jeg skriver uansett hva det gjelder og om noen skulle ha lyst til å "overvåke" alt jeg sier så værsågod..jeg sier vel ikke så mye interessant uansett.. :-)

Man velger jo selv hvor mye man skal utlevere seg, nick eller ikke.

Men for all del, føler man for å være anonym så er det helt greit det, men jeg synes ikke vi trenger å bli paranoide selv om vi bruker et fast nick.. :-)

Skrevet

Nettopp, man velger selv hvor mye en skal utlevere seg. Jeg er ganske ærlig i en del saker, mer ærlig enn det jeg ville vært med perifære venner hvis jeg var uenig med dem. Derfor er det ikke dødsviktig, men veldig viktig å være anonym for meg.

Føler meg ikke paranoid av den grunn... bare uinteressert i at andre skal kunne se hva jeg gjør uten at jeg vet det.

Skrevet

Mente ikke å si at du er paranoid altså! :-)

Synes det er helt greit at du bruker anonym-knappen så mye du vil, jeg har selv brukt den for å svare på noe hvor jeg følte at jeg utleverte mine innerste tanker litt for mye til å være i et forum som dette. Ville bare fram til at de som alltid bruker eget nick ikke skal trenge å bekymre seg over at de har utlevert seg selv for mye.. Er jo bare et koselig forum for gravide kvinner dette.. :-)

Skrevet

He he, for å være helt ærlig så syns jeg enkelte utleverer litt vel mye både med bilder av seg selv, linker til hjemmesider, historier om familie og venner osv.... Spesielt ekser...

Vet f. eks. ting om svigermora til ei som jeg gikk på skole med for hundre år siden. Svigermora syns sikkert ikke det er noe ok...

Hva en gjør er jo opp til en selv, men jeg tror ærlig talt enkelte ikke reflekterer så veldig over dette...

Skrevet

Enig med hoved innlegger... får meg kan de bare fjeeeerne den teite knappen, synes det holder med nickene våre jeg , de er jo anonyme da!! Vi kaller oss jo ikke fulle navn med alder og bosted liksom...

Skrevet

Syns det blir feil å si at en er anonym med nick, det er en ikke nødvendigvis...

Ett innlegg om hvor du bor, gjerne i sammenheng med hvor du kjøper sko til ungene dine.

Ett innlegg om når på året ungene er født, et annet om hvor gamle de er.

Ett innlegg om fødsel og komplikasjoner der du gir råd basert på erfaringer.

Ett innlegg der alderen din kommer frem, kanskje noe om du er gift/samboer/alene el. lign.

Et tinnlegg der du diskuterer yrkesvalg osv...

Vips så er det noen som forstår hvem du er. Nei takk!

Skrevet

Men for å finne ut hvem du er basert på disse opplysningene så skal du jo virkelig lete og holde deg oppdatert på vedkommende... Mulig jeg er naiv, men jeg kan ikke tro at noen vil legge så mye tid ned i å identifisere meg...? Jeg føler et nick er anonymt nok, men har full forståelse for du/dere som ikke føler det!

Jeg har alltid en liten stemme bakerst i hodet som holder meg fra å legge ut for avslørende og personlige opplysninger jeg da...

Uansett veldig fint at dere svarer, jeg var rett og slett bare nysgjerrig! :o) Nå forstår jeg det mye bedre! Men må innrømme at det er litt koselig å kjenne igjen et nick da, blir liksom litt "gamle kjenninger" de månedene vi er her inne!

Skrevet

Helt enig!Synes det er koselig å kjenne igjen nick her inne. Fint å ha et lite fellesskap med andre gravide mens man går gravid selv. Er jo ikke alle som har andre gravide rundt seg til vanlig som man kan spørre om ting og tang. :-)

Skrevet

Noen liker å ha fellesskap med andre bimdamer. Andre har ikke noe behov for å "være venner" med andre brukere av forumet og bruker det kun for diskusjoner og info. Vi har forskjellige ønsker og behov, derfor trenger vi anonym-knappen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...