cashewnøtta Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Hei! Så i dag at vesla hadde et sår på innsiden av underleppen med hvit "skorpe" Kan ikke huske at hun har falt og dunket seg så hun har bitt seg i leppa. (kan selvf ha gjort det i bhg)Hun hadde ei liknende blemme for noen dager siden, et annet sted på leppa. Hun får jeksler for tida og er litt forkjøla. Kan det være forkjølelsessår? Har ikke erfaring med dette selv..
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Hei Sønnen min fkk noe som heter primær herpesutbrudd i munnen for noen måneder siden. Men da hadde han nærmere 40 i feber, og hele munnen var full av blemmer og sår. Det var fryktelig vondt for han, og det varte i næmere 1 1/2 uke. I følge barnelegen som så på han, fikk ca. 70 prosent av alle barn under 3 år dette. Sønnen vår var jo skikkelig dårlig, og fikk ikke i seg mat og veldig lite drikke på over en uke. Tror jeg husker at barnelegen sa at man fikk dette i forskjellige former, og at han hadde fått det ganske hardt. Det er ikke sikkert at vesla di har fått noe sånt. Men da kan du i alle fall være litt obs dersom det utvikler seg. Håper det går bra med henne
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Martine har hatt det, manen min og mamma. Det kom sammen med forkjølelse hos de alle. Mamma var værst plaget og var hos legen, og det var et virus her. Mannen min og Martine hadde det en knapp uke, mamma i flere!
cashewnøtta Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2006 takk for svar begge to! Kan jeg spør om en ting til: Er det noe å gjøre med det? (om det er herpesutbrudd da!) Hun spiser som normalt, selv om hun tar seg til munnen av og til og sutrer litt. Hun er bare 13 mnd så hun får ikke uttrykt seg på andre måter:)
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Det var ingen medisiner å bruke for herpesutbrudd, annet enn at vi brukte paracet og ibux for smertene. Fikk med flytende ibux fra barneklinikken. Og så fikk vi beskjed om å bruke mer paracet enn det som står anbefalt på esken. Men nå var han skikkelig rammet og hadde fryktelig vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå