Gå til innhold

Bør vi kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 3, 5 mnd har i natt vert veldig tett i nesen og hostet en del. Har egentlig vert tett i nesen lenge, og hostet littegranne, men ikke sånn som i natt. Har ikke feber. Litt urolig til tide nå i dag, og vil bli båret på......men virker grei nå, men fremdeles litt tett og hoster litt. Bør vi kontakte legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bedre å ringe til legen og fortelle hvordan ståa er? :-)

Skrevet

Når folk spør om de bør kontakte legen, så sier jeg nå alltid at de bør det... For tenk om jeg skulle svare "feil".

Men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Min lille er også tett i nesen for tiden. Han liker også best å bli båret rundt omkring. Men jeg tror det er litt fordi at slimet samler seg bak i svelget når de ligger flatt. Og så er det jo kjedelig å være syk, da, da er det jo litt trøst å bli båret omkring... :o)

Men det er klart at det kan jo være litt beroligende med en telefon til legen. De små får jo ikke sagt hva som feiler dem, så det kan jo være godt for mor å snakke med noen som kan sånt... Og så er det jo høst og det her RS viruset, kan jo snakke med dem slik at de kan utelukke det.. :o)

Skrevet

Hvis hosten har blitt værre hadde jeg nok tatt en tur på legevakten og fått sjekket det. En har det så mye bedre selv også når en har fått sjekket det ut, slipper å gå å tenke og bekymre seg. God bedring til jenta di :)

Skrevet

En lur ting å gjøre hvis slimet samler seg når de ligger flatt: legg en pute eller noe under madrassen slik at de ligger litt skrått! Nesten sånn som de glass-sengene de hadde på sykehuset:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...