Gå til innhold

kan jeg spise rosbiff????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld er det fest, og det servers rosbiff...hører dette i kategorien rått kjøtt egentlig? det er jo stekt, men ikke gjennomstekt...noe som har svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan spise det, så lenge det ikke renner blod av det! :P

At du spiser roatbiff em sjelden gang, tror jeg ikke tar så mye skade gitt

Jeg gjør iallefall det! :)

Skrevet

Det viktigste er at du ikke spiser rått fårekjøtt=) Ellers kan du bare hive innpå!! Går jo an å be om at roastbiffen er gjennomstekt også hvis du er i tvil!

Skrevet

Var det ikke dette det ble advart om her inne i går? Hmmmm. Lurer på om det var en som hadde fått mail fra Gilde om dette + spekemat.

Men dersom den er gjennomstekt skal det jo uansett være ok!

Skrevet

takk takk... skal passe på... det er sånn typisk bursdagsmat, her i familien til kjæresten min...spiser det aldri hjemme, men nå er det bursdagsmåneden, og det blir rosbiff igjen. Det er blitt stekt først, og da spiser de det kaldt med bearnaise og sånnt...det er stor sett ikke blødig, men jeg får bare passe på og spise masse poteter og grønnsaker da! ;-)

Vil ikke være sånn mat- hysterisk heller, men det er greit å ha noe peiling på sånnt!

takk for hjelpen!

Skrevet

Roastbeef faller inn under de "utrtgge" matvarene. For at den skal være trygg for oss,bør den ha ligget i fryseren i ca 3 dager.

Dette er ihvertfall hva jeg har blitt fortalt,men syns selv det er mye hysteri rundt hva vi kan og ikke kan spise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...