Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg har pumpet melk for frysing, er det iblant plass til en del mer melk i fryse-beholderene. kan man fylle på med melk fra en senere pumping for å utnytte plassen mest mulig? eller blir melka ødelagt av det?? sikkert teit spm.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

Skrevet

Hei jeg pumper til prematuravdelingen på haukeland og da har jeg "samlebeholdere" der jeg fyller opp etterhvert som jeg pumper meg. Det står mange steder at man må kjøle ned melken i kjøleskap før man fryser den oppå den andre, men det er ikke nødvendig i følge de på morsmelkmotaket. Lunken melk fryser fortere enn varm. Og er det godt nok for prematurbabyer (streeeeenge krav) så er det i alle fall godt nok for ditt barn!

Skrevet

Og forresten så sier de at om melken tiner litt i den korte perioden det tar å fryse, gjør det ingen ting. Brystmelk tar ikke skade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...