Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 når jeg har pumpet melk for frysing, er det iblant plass til en del mer melk i fryse-beholderene. kan man fylle på med melk fra en senere pumping for å utnytte plassen mest mulig? eller blir melka ødelagt av det?? sikkert teit spm..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.
Gjest_1001 Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Hei jeg pumper til prematuravdelingen på haukeland og da har jeg "samlebeholdere" der jeg fyller opp etterhvert som jeg pumper meg. Det står mange steder at man må kjøle ned melken i kjøleskap før man fryser den oppå den andre, men det er ikke nødvendig i følge de på morsmelkmotaket. Lunken melk fryser fortere enn varm. Og er det godt nok for prematurbabyer (streeeeenge krav) så er det i alle fall godt nok for ditt barn!
Gjest_1001 Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Og forresten så sier de at om melken tiner litt i den korte perioden det tar å fryse, gjør det ingen ting. Brystmelk tar ikke skade av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå