Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Har store problemer med å sove om natten... Ligger på venstre side og armen på høyre side dovner helt bort... Får vondt i tommel pekefinger og lang finger... Sitter i hele tiden... Har problemer med den armen bare jeg sitter ved data den dovner bort da også... Noen som har vvært borti dette før?? Eller vet hva det kommer av?? Har kommet nå den siste mnd... er 30+4 i dag... Håper på noen svar her... )))
Hildemor26 Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Vet ikke om jeg kan hjelpe deg egentlig, men.. Hvordan er blodtrykket ditt? Har du masse vann i kroppen? Hadde kontaktet lege eller jordmor jeg hvis det vedvarer.. Lykke til!
Lillnita "Høygravid" Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Huff stakkars deg, vet hvor vondt dette kan være. Smertene i fingrene kommer av at du har fått ødemer i kroppen, og når det legger seg rundt håndleddet klemmer det av de kanalene som går med nervene ut til fingrene og du dovner bort og får smerter. Snakk med legen om dette, mest sannsynlig forsvinner det etter fødsel men noen blir så plaget at de må ha et lite inngrep for å fikse det.
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2006 Blod trykket mitt er litt lavt... Men har endel vann i kroppen... Spesielt fingre og ben... Skal på kontroll på sykehuset på mandag...
Månetoppen Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Vet ikke om jeg kan gi deg et godt svar. Men jeg er plaget med hovne fingrer som det prikker/ banker i og som lett sovner/blir numme. Føles veldig stive. Jeg spurte jordmor og hun sa at enkelte kunne oppleve dette pga at en nerve i håndleddet kommer i klem. Tror det er pga økt veskeansamling (kanskje noe med økt blodgjennomstrømming også??). Jeg må ofte riste på hendene og lukke/åpne fingrene flere ganger om natten. Det bruker å hjelpe. Merker også bedring når det er kaldt og når jeg er i ro (ikke sover). Håper det går snart over (1 uke til termin!). Har blitt fryktelig klønete og dårlig finmotorisk i det siste! Mister ting i bakken etc -vil gjerne ha kontroll til babyen kommer:)
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Hei Annemor! Bruk svettebånd rundt handleddene! Det har hjulpet meg enormt, som natt og dag etter at jeg begynte med de... Fikk tipset fra Dr. Gro Nylander i en av bøkene hennes....Det du sliter med heter Carpal tunnel syndrom, og er ganske vanlig å bli ålaget med når man går gravid...Kjipe greier...
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2006 havsula... ) Takk for tipset... Det er på... Så håper jeg på en bedre natt til natta... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå